شنبه 14 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

نامه سربسته فدراسيون به کی‌روش باز شد

ایسنا ـ فدراسيون پيشنهاد خود را در قالب ۷ بند به کارلوس‌ کی‌روش تحويل داد که نگاهی به مفاد اين پيشنهاد ۷ بندی از يک طرف و موضع‌گيری مربی پرتغالی از طرف ديگر حکايت از نزديک شدن دو طرف به تمديد قرارداد دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ايسنا)، در شرايطی که کارلوس کی‌روش پنج‌شنبه پيشنهاد رسمی و مکتوب فدراسيون فوتبال را برای تمديد قراردادش دريافت کرد، آنچه از مفاد قرارداد پيشنهادی به اين مربی پرتغالی برمی‌آيد به نظر می‌رسد او نيمکت تيم ملی ايران را حفظ کند.

اگرچه يکی از مسوولان فدراسيون فوتبال اين موضوع را تلويحا رد کرد و گفت: " اگر کی‌روش بپذيرد قراردادش را با اين شرايط تمديد کند، بايد يک آدم ديگر شود! " اما با صحبت‌هايی که اين مربی در برنامه تلويزيونی پنج‌شنبه شب انجام داد، به نظر می‌رسيد اگر چنين باشد اتفاقا او قبل از باز کردن پاکت پيشنهاد آدم ديگری شده بود!

کی‌روش روز چهارشنبه در برنامه ۲۰۱۴ اعلام کرد که هنوز نامه فدراسيون را باز نکرده و از مفاد آن اطلاعی ندارد.

او به صراحت تاکيد کرد مسايل مالی در تمديد قراردادش با ايران پس از داشتن زمين تمرينی مناسب و بازيکنان در زمان کافی، در اولويت سوم قرار دارد اما جالب است در پيش قرارداد پيشنهادی به او، اولويت‌های اول و دوم کی‌روش مورد تاکيد و توجه خاص فدراسيون نبود.

پيش از اين گفت‌وگويی با دکتر محمد احسانی عضو کميته فنی فدراسيون انجام شده بود که در آن جزيياتی از بسته پيشنهادی به کی روش منتشر شد اما فدراسيون پس از جمع‌بندی موارد مختلف فعلا پيشنهادی را به اين مربی داده تا در صورت توافق روی کليات، قرارداد نهايی با ذکر جزييات تهيه و تنظيم شود.

فدراسيون پيشنهادی را در قالب ۷ بند به کی‌روش تحويل داد که شامل موارد زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱) مبلغ پيشنهادی ۱.۵ ميليون يورو
مبلغ پيشنهادی فدراسيون به کارلوس کی‌روش سالانه يک ميليون و پانصدهزار يورو (معادل حدودی ۶ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان) است.

۲) مدت قرارداد – ۴ ساله مشروط
پيشنهاد فدراسيون به کی‌روش قرارداد چهارساله مشروط است. به نحوی که پايان قرارداد انتهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه است، با اين شرط که اگر تيم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی حذف شد، در همان مقطع زمانی قرارداد خود به خود فسخ شده و محاسبه مالی با او تا همان زمان است.

۳) دو دستيار خارجی در کنار يک دستيار ايرانی
بنابر پيشنهاد فدراسيون، کی‌روش تنها می‌تواند ۲ دستيار خارجی را با خود به ايران بياورد. همچنين کی‌روش بايد يک دستيار ايرانی را در کادر فنی بپذيرد.

طبق درخواست فدراسيون فوتبال، سرمربی تيم ملی هر مربی يا کارشناسی را که بخواهد بر اين تعداد بيافزايد (از قبيل مربی بدنساز، آناليزور و...) به صورت روزانه و به اندازه فعاليتی که دارند دستمزد دريافت می‌کنند.

۴) پاداش‌ها:
کارلوس کی‌روش در پيش‌ قرارداد دريافتی بابت موارد زير پاداش‌هايی با مبالغ مختلف که احتمالا درصدی از مبلغ قرارداد اوليه‌اش باشد، دريافت می‌کند:

- قهرمانی تيم ملی در جام ملت‌های آسيا سال ۲۰۱۵

- راهيابی تيم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه

- صعود تيم ملی از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ به مرحله يک‌هشتم نهايی

۵) امکانات:
فدراسيون متعهد می‌شود تا تمامی امکانات لازم از قبيل زمين تمرينی مناسب، اجرای برنامه‌های اردويی در داخل و خارج از کشور،‌ تامين البسه مناسب و... برای آماده‌سازی تيم ملی در راه جام ملت‌های آسيا در سال ۲۰۱۵ و جام جهانی ۲۰۱۸ را فراهم سازد.

۶) تعامل با کميته فنی
اين بند به منظور کنترل و نظارت بيشتر بر سرمربی تيم ملی تعيين شده است. براساس آن کی‌روش و اعضای کادر فنی تيم ملی بايد تعامل کامل و سازنده‌ای با کميته فنی فدراسيون داشته باشد. او بايد گزارش‌ کاری منظمی را به کميته فنی ارايه داده و نظارت اين کميته را به رسميت بشناسد.

۷) تقسيم وظايف برعهده فدراسيون است!
اما آخرين بندی که فدراسيون در قرارداد پيشنهادی‌ به کی‌روش آورده، مشخصا برآمده از اختلافات پيشين سرمربی پرتغالی تيم ملی با برخی اعضای کادر مديريتی فدراسيون است!

بر اساس اين بند تقسيم وظايف مسوولين تيم ملی برعهده فدراسيون و کادر فنی برعهده کی‌روش است. در اين بند به صراحت آمده که سرمربی تيم ملی حق دخالت در انتخاب سرپرست تيم و مسايل مربوط به اين حوزه را ندارد.

درخواست فدراسيون برای نظارت بر ساير تيم‌های ملی
فدراسيون يا در واقع کميته فنی درخواست ديگری از کارلوس کی‌روش دارد و می‌خواهد اين مربی علاوه بر سرمربيگری تيم ملی بزرگسالان، بر ساير تيم‌های ملی هم نظارت کند.

البته اين خواست اکيد فدراسيون نبوده و جزو بندهای ۷ گانه قرارداد پيشنهادی هم نيست اما قرار است در صورت حصول توافق نهايی ميان طرفين برسر سرمربيگری تيم ملی، اين خواست کميته فنی نيز مطرح شده تا با کی‌روش در اين باره هم توافق شود.

بر طبق اين پيشنهاد،‌ سرمربی تيم ملی بايد نظارت دقيق و مستمری بر تيم‌های ملی پايه ( صرفا تيم ملی اميد و جوانان) داشته باشد و در عوض فدراسيون بابت موفقيت هر کدام از اين تيم‌ها در رقابت‌های آسيايی و جهانی، مبلغی را به عنوان پاداش به او می‌دهد.

البته کی‌روش پاسخ صريحی در اين باره بيان کرد و گفت: مشکلی در پذيرش نظارت بر تيم‌های ملی ندارد اما به شرطی که اگر مسووليتی به او داده می‌شود همراه با اختيار باشد و در غير اين صورت چنين شرطی را نمی‌پذيرد چون بايد از آبرويش برای اين تيم‌ها خرج کند!

کی‌روش که پنج‌شنبه اين پيشنهاد را دريافت کرد جمعه (ديروز) ايران را ترک کرد. او قصد دارد بازی‌های مرحله نيمه‌نهايی و مسابقه رده‌بندی و فينال جام جهانی را از نزديک تماشا کند و ۱۶ تير به ايران برمی‌گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016