شنبه 14 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

زيکو: تيم امروز ايران با تيم ۹۸ قابل مقايسه نيست

سرمربی برزيلی پيشين تيم‌های ملی ژاپن و عراق اعلام کرد که اگر تيم ملی ايران در جام جهانی در گروه ديگری قرار می‌گرفت، راحت‌تر به مرحله بعد صعود می‌کرد. وی همچنين گفت: تيم امروز ايران با تيم ۹۸ قابل مقايسه نيست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آرتور آنتونيوس کوئيمبرا" ملقب به "زيکو" بازيکن پيشين تيم ملی فوتبال برزيل درباره راه پيشرفت ايران، ضمن بيان مطلب فوق گفت: بازی کردن تيم ايران با قدرت‌های بزرگ اهميت دارد. مجموعه آسيا بايد از فضای آسيا خارج شود و بازی‌های مستمری را با اروپا و آمريکای لاتين داشته باشد تا بتواند فاصله‌ها را کم کند.

از بازی ايران لذت بردم
وی افزود: من هر سه بازی ايران را به دقت نگاه کردم و از بازی ايران لذت بردم و اين کشور را لايق پيروزی می‌دانم اما دو بازی ديگر به خصوص با بوسنی راضی کننده نبود. البته اسم آرژانتين روی ايران تأثير گذاشته بود و باعث بازی خوب بازيکنان شده بود اما اين روحيه بايد طی بازی‌های ديگر ادامه پيدا می‌کرد.

تيم‌های آمريکای مرکزی خيلی بهتر از آسيايی‌ها نيستند
بازيکن پيشين تيم ملی فوتبال برزيل ادامه داد: تيم‌های آمريکای مرکزی خيلی بهتر از آسيا نيستند اما با تمرين اعتماد به نفس خودشان را به دست آوردند و سه تيم از آمريکای مرکزی صعود کردند. در آسيا بحث تک روی وجود دارد و آسيا بايد از اين فضا خارج شود. اگر کمی به ايران و عراق از لحاظ فيزيک بدنی رسيدگی شود، قطعا تيم برتر آسيا خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم امروز ايران با تيم ۹۸ قابل مقايسه نيست
وی با مقايسه سطح فوتبال ايران در گذشته و حال عنوان کرد: تيمی که به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه رفت، قابل مقايسه با تيم امروز نيست. در آن زمان ستاره‌هايی داشتيد که بايد سال‌‌ها منتظر باشيد تا دوباره اين ترکيب شکل بگيرد.

توضيح در مورد کاستاريکا
زيکو که مهمان استوديو برنامه ورزشی "جام از نگاه دو" در برزيل بود، درباره کاستاريکا و بدون ستاره بودن آن يادآور شد: درست است کاستاريکا تيم با تجربه‌ای است اما بازيکنانی دارد که در مراکز معتبر دنيا بازی می‌کنند و تجارب ليگ‌های جهانی را وارد تيم کردند.

استراتژی کی‌روش اشتباه بود
وی درباره کارلوس کی‌روش توضيح داد: کی‌روش تيم واحدی را ساخت و اين خوب بود اما وی استراتژی اشتباهی داشت و ايران تيم خوبی است و نيازی نبود که تا اين اندازه محتاطانه روبروی نيجريه بازی کند. اصلا ذات فوتبال به ثمر رساندن گل است و فوتبال با دفاع معنی ندارد. اگر با همين شرايط روبروی آرژانتين بازی می کرد، الان شرايط تيم ايران به شدت متفاوت بود. کی روش يک مربی حرفه ای است و شرايط وی به شيوه ای است که بازيکنان موجود همين ها هستند.

از ضد حمله ايرانی‌ها برابر آرژانتين متعجب شدم
سرمربی پيشين تيم ملی عراق درباره پيش‌بينی خود قبل از بازی ايران و آرژانتين گفت: فکر می‌کردم آرژانتين بازی سختی داشته باشد زيرا وابسته به مسی بازی می‌کند و تا جاييکه کی‌روش را می‌شناختم، می‌دانستم که فضا برای مسی تنگ خواهد شد اما از ضد حمله ايرانی‌ها متعجب شدم و فکر نمی‌کردم که اين قدر خطرناک باشند.

چگونه مسی به ايران گل زد
وی اضافه کرد: سيستم کی‌روش برای بازی با آرژانتين به صورت يارگيری دو نفره بوده است يعنی دو نفر برای مسی يارگيری می‌کردند اما آخرين لحظه يک نفر جابجا شد و مسی توانست از اين فرصت استفاده کند.

ايران در گروه ديگری بود، صعود می‌کرد
زيکو در پاسخ به اينکه چه تيمی را قوی ترين تيم آسيايی می‌داند، يادآور شد: قطعا ايران بازی خوبی داشته و در اين بازی‌ها حرکت‌های سريع ژاپن را نديدم و اصلا بازی خوبی ارائه نداد. اگر ايران در گروه‌های ديگری بود شايد بهتر می‌توانست بالا برود. مثلا در گروه ژاپن بعضی تيم‌ها تجربه ورود به جام جهانی را نداشتند.

پس از خداحافظی از فوتبال، به فوتبال ساحلی رفتم
وی درباره اينکه بهترين بازيکن چمنی و ساحلی بوده، تصريح کرد: فوتباليست‌های بزرگی در برزيل هستند و من زمانی فوتبال ساحلی را شروع کردم که فوتبال چمنی‌ام به پايان رسيده بود. تکنيک بازی کردن در فوتبال ساحلی بيشتر ريشه در ناهمواری‌هايی داشت که در زمان کودکی هنگام بازی تجربه کردم. زمان بچگی زمين بازی صاف خيلی کم بود و آمادگی واکنش نسبت به حرکت توپ در هر جهتی را داشتم. حتی در آن زمان هم زمين‌ها به شدت ناهموار بود.

فوتباليست‌ها را بايد از مناطق محروم پيدا کرد
اين بازيکن پيشين برزيل در خصوص پيدا کردن بازيکن خوب خاطرنشان کرد: معتقدم فوتباليست‌ها را بايد از مناطق محروم پيدا کرد زيرا بسياری از بازيکنان برزيل از فوتبال ساحلی آمده‌اند و جوانانی که در زمين چمن مصنوعی هستند، از فضای فوتبال حرفه‌ای دور شدند.

مسئوليت خاص پيراهن شماره ۱۰
وی در خصوص استفاده از شماره عدد ۱۰ در فوتبال برزيل تاکيد کرد: پله مسيری را شروع کرده و هرکس اين شماره را به تن کند مسئوليت خاصی پيدا می کند.

هيچ وقت به سطح پله نمی‌رسم
زيکو درباره اينکه به او پله سفيد می‌گفتند، اينگونه توضيح داد: يک مجله فرانسوی اين عنوان را انتخاب کرد و اين اتفاق خوبی نيست که يک فوتباليستی به سطحی برسد و بخواهيد وی را با بازيکن ديگر مقايسه کنيد و من هيچ وقت به سطح پله نمی‌رسم. من زيکو به دنيا آمدم.

قلبا فلامينگو را دوست داشتم
وی درخصوص وابستگی به باشگاه فلامينگو و تغيير ندادن تيم خود اذعان کرد: قبل از ورود به فلامينگو آن را قلبا دوست داشتم و اکنون نمی‌توانيد فوتبال الان را با چندسال پيش مقايسه کنيد. من برای قلبم وارد شدم و به چشم شغل نگاه نمی‌کردم.

راضی نبودم از برزيل خارج شوم
سرمربی پيشين تيم ملی عراق درباره انتخاب اودينزه گفت: در آن زمان مثل الان حق انتخاب نداشتيم و تيم تصميم می‌گرفت که بايد در آنجا بازی کنيم. در آن زمان اودينزه پيشنهاد داد و منم قبول کردم. متأسفانه در آن دوران راضی نبودم از برزيل خارج شوم و اميد صعود اودينزه را داشتم.

نحوه انتخاب به عنوان سرمربی بنيادکار
وی درباره انتخاب بنيادکار ازبکستان برای مربيگری اضافه کرد: برنامه خاصی نداشتم که به عنوان مربی مطرح شوم. می‌خواستم به برزيل بروم اما در آن دوران ريوالدو تماس گرفت که برای کار با بنيادکار بروم.

مقايسه فوتبال ايران و ترکيه
زيکو درباره مقايسه تيم ايران و ترکيه توضيح داد: از لحاظ مقايسه‌ای ايران و ترکيه را يکی می‌دانم اما ترکيه بيشتر روی فوتبال داخلی تمرکز دارد و نگاه جهانی ندارد.

دستمزدم را ندادند، از عراق رفتم
وی درباره کار با فوتبال عراق يادآور شد: ۴ ماه دستمزدم را پرداخت نکردند و در آن زمان بايد اين تصميم را می‌گرفتم. ارتباط خوبی با عراق داشتم و با کمک فيفا اين مشکلات برطرف شد اما خسته کننده است اگر کارم را انجام دهم و آنها به تعهدات خود عمل نکنند.

توضيح در مورد ديدار تاريخی برزيل با فرانسه
بازيکن پيشين برزيل درخصوص شکست تاريخی برزيل از فرانسه گفت: داستان فوتبال همين است و همين مسائل فوتبال را زيبا می کند. تقدير به اين صورت بوده است که خودم آن را در ضربه آخر تلافی کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016