یکشنبه 15 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

وقتی کفاشیان برابر شفاف‌سازی سنگ‌اندازی می‌کند!

رییس فدراسیونی که امسال را سال راست‌گویی و شفاف‌سازی نامیده بوده، نه‌ تنها درباره قرارداد پیشنهادی به کارلوس کی‌وش با مردم شفاف نیست که برابر شفاف‌سازی رسانه‌ها هم سنگ‌اندازی می‌کند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چند روز قبل از تحویل سال بود، درست روز 26 اسفند 92 همزمان با موضوع امضای قرارداد فدراسیون فوتبال با نلو وینگادا سرمربی تیم ملی امید بود که علی کفاشیان در نشست خبری حاضر شد و مقابل خبرنگاران به صراحت گفت: سال جدید سال شفاف‌سازی در فوتبال خواهد بود و ما چنین قصدی داریم. بنابراین شفاف‌سازی را از همین جا آغاز کرده و رقم قرارداد وینگادا را اعلام می‌کنیم.

او با صراحت تاکید کرد: من از شما درخواست دارم که هرکجا اشکالی از فدراسیون دیدید بگویید و ما موظف هستیم تا آن اشکالات را برطرف کنیم. سال آینده سال راستگویی است، ما می خواهیم واقعیت‌ها را بیان کنیم و با فعالیت‌های اقتصادی و حمایت وزارت ورزش و جوانان خواسته‌ها مردم را تحقق بخشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما این عزم ظاهرا بیش از سه ماه دوام نیاورد و کفاشیان در اولین حرکت امسال شرایط پیشنهادی فدراسیون به کارلوس کی‌روش برای تمدید قراردادش را رسانه‌ای نکرد و حتی بر "محرمانه" بودن آن تاکید دارد.

در همین راستا ایسنا ابتدا مصاحبه‌ای با عنوان "جزییات بسته پیشنهادی فدراسیون به کی‌روش" منتشر کرد و در ادامه پس از اطلاع موثق (از مدیران فدراسیون) از ارقام، مدت و شروط تداوم قرارداد و کلیاتی نسبت به دیگر موارد آن، گزارشی را با عنوان "جزییات پیشنهاد 1.4 میلیون یورویی فدراسیون به کی‌روش" منتشر کرد که امروز در بیشتر رسانه‌ها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع ایسنا کار شد.

اما چه شده که کفاشیان در پاسخ به این سوال که " آیا بسته پیشنهادی که یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرده کاملا درست و منطبق با واقعیت است؟ می‌گوید: " قطعا این طور نیست و مواردی هست که فرق دارد" تا به نوعی سنگ‌اندازی در مسیر شفاف‌سازی رسانه‌ای در این زمینه باشد و برخی از سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی که بعضا اطلاعی از این مسایل ندارند، آماده تکذیب اخبار سایر رسانه‌ها باشند!

آیا کفاشیان تصمیمش عوض شده و می‌خواهد دوباره پنهان کاری را در مسیر کاری فدراسیون قرار دهد یا تحت تاثیر سایت فدراسیون که همواره نسبت به " انتشار اخبار اختصاصی از فدراسیون در سایر رسانه‌ها " موضع منفی دارد، قصد دارد بی‌جهت فضا را متشنج کند.

نهایتا از رییس فدراسیون آن هم در این ایام انتظاری چنین موضع منفعلانه‌ای نمی‌رفت،‌ هرچند اطلاعات منتشر شده آنقدر موثق است و از منبع کاملا معتبری دریافت شده که دست‌وپا زدن و بازی کردن فدراسیون در میدانی که از پیش بازنده است هیچ معنایی ندارد.

به کفاشیان توصیه می‌کنیم با شفاف‌سازی قرارداد کی‌روش از بروز مشکلاتی که در این سه سال بین فدراسیون تحت هدایت او و کی‌روش به وجود آمده جلوگیری کند. مشکلاتی که ناشی از ضعف مدیریت فدراسیون - که همواره فدراسیون فوتبال را در قبال کی‌روش در موضع ضعف قرار داد- و دخالت کی‌روش در همه مسائل فراتر از مسوولیتش بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016