پنجشنبه 19 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

گفت‌و‌گوی سرمربی آلمان با "اکيپ": بين دو نيمه می‌دانستيم کار تمام است


شرق ـ * يواخيم لوو، تيم شما عملکرد فوق‌العاده‌ای برابر برزيل داشت. می‌توانيد برايمان از حسی بگوييد که بعد از بازی داشتيد؟
- فوق‌العاده خوشحال بودم. البته بايد اعتراف کنم نتيجه چيزی نبود که انتظارش را داشته باشيم ولی بعد از اينکه ۲ بر صفر پيش افتاديم فهميديم که آنها قافيه را باخته‌اند و در آستانه ازهم‌پاشيدن هستند و ما هم از اين آشفتگی استفاده کرديم. البته در آناليز قبل از بازی هم می‌دانستيم وقتی تيمی با سرعت بالا بازی کند برزيلی‌ها به مشکل برمی‌خورند.

* و با اين پيروزی چه احساسی نسبت به بازی فينال داريد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- همه بچه‌ها احساس خوبی دارند. ما قرار است با تيمی بازی کنيم که قابليت‌های متفاوتی دارد ولی سعی کرده‌ايم متواضع باشيم و خودمان را برای بازی آماده کنيم.

* اصلا به ياد داريد چنين نتيجه‌ای در جام‌جهانی رقم خورده باشد؟
- نه. يادم نمی‌آيد چنين نتيجه‌ای در جام‌جهانی به دست آمده باشد ولی حال برزيلی‌ها به‌عنوان تيمی که برگزار‌کننده جام‌جهانی بودند را می‌فهمم. ما سال ۲۰۰۶ در همين نيمه‌نهايی برابر ايتاليا بازی را باختيم و حال اسکولاری را خيلی خوب می‌فهمم. می‌فهمم مردم برزيل چه حالی دارند. ما هم زمانی که در خانه بازی می‌کرديم و نتوانستيم به فينال برسيم همين حس‌ها را داشتيم ولی درک می‌کنم که هضم اين موضوع برای برزيلی‌ها دردناک‌تر و سخت‌تر باشد.

* قبل از بازی آرژانتين و هلند ترجيح می‌داديد با کدام تيم در فينال روبه‌رو شويد؟
- واقعيت اين است که هر دو تيم جام‌جهانی فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. آرژانتين خط دفاعی خوبی دارد و علاوه‌بر آن مسی و ايگواين را هم در ترکيب دارد. هلندی‌ها هم با روبن که اين روزها در اوج است بازی‌های فوق‌العاده‌ای به نمايش گذاشته‌اند. در کل بايد بگويم تفاوت زيادی نمی‌کرد.

* برگرديم به بازی برزيل. فکر می‌کنيد غيبت تياگو سيلوا در اين بازی تاثيرگذار بود؟
- همه می‌دانند که او مدافع فوق‌العاده‌ای است ولی پاسخ‌دادن به اين سوال هم دشوار است. تياگو نبود ولی جايش دانته‌ای بازی می‌کرد که در بوندس‌ليگا بازی کرده است. در مجموع همان‌طور که گفتم بعد از گل دوم کل تيم برزيل از هم پاشيده شد نه‌فقط خط دفاعی.

* در بازی با برزيل علاوه بر تونی کروس که بهترين بازيکن شد خديرا هم نمايش فوق‌العاده‌ای داشت. به‌نظر می‌رسد دوباره به فرم ايده‌آلش رسيده است.
- سامی شش‌ماه مصدوم بود و بازی‌های زيادی انجام نداد ولی در اين بازی نشان داد که فرم ايده‌آلش را به دست آورده است. در بازی با برزيل نبردهای تن‌به‌تنی که داشت و حرکت‌های روبه‌جلويی که انجام می‌داد کاملا تاثيرگذار بود. اينطور بازی‌کردن برای مدافعان حريف کار را دشوار می‌کند.

* حالا و با توجه به نتيجه‌ای که رقم خورده می‌توانيد به ما بگوييد وضعيت روحی بازيکنانتان چطور است؟
- همه راضی و خوشحال هستند. راستش را بخواهيد در بين دو نيمه بازی می‌دانستيم که کار را تمام کرده‌ايم ولی از آنجايی که نمی‌دانستيم واکنش برزيلی‌ها در نيمه‌دوم چه خواهد بود از بازيکنان خواستم با تمرکز بيشتری در نيمه‌دوم بازی کنند.

* به‌عنوان سوال آخر، می‌توانيد بگوييد تا روز بازی فينال چه کار خواهيد کرد؟
- سعی می‌کنيم ريکاوری خوبی داشته باشيم تا بدن بازيکنان انرژی لازم را به دست بياورد. البته مهم‌ترين مورد اين است که آرامش خودمان را حفظ کنيم. البته فکر می‌کنم که کار سختی نباشد چون در رختکن و بعد از بازی سرخوشی زيادی در بين بازيکنان وجود نداشت. همه بازيکنان می‌دانند که مهم بازی فينال است؛ ديداری که همه می‌خواهند در آن قهرمان شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016