شنبه 8 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش بدون امضا رفت

شرق ـ انتظار مسوولان فدراسيون فوتبال برای آمدن کارلوس کی‌روش به ساختمان فدراسيون در خيابان شيخ بهايی بی‌نتيجه ماند و او بدون اينکه با فدراسيون قرارداد امضا کند روز جمعه ساعت ۱۱ تهران را شايد برای هميشه ترک کرد تا وضعيت سرمربيگری تيم‌ملی پيچيده‌تر از گذشته شود. کی‌روش ۱۰روز پيش از توافق ۹۹درصدی با علی کفاشيان برای تمديد قرارداد صحبت کرده بود و قرار بود روز يکشنبه قرارداد نهايی‌اش امضا شود، اما همان يک‌درصد کار خودش را کرد. صحبت‌های وزير ورزش در مخالفت با کی‌روش و فشار به فدراسيون فوتبال برای عدم تمديد قرارداد با او با توجه به بندهای موجود در متن قراردادش را می‌توان علل اصلی عدم امضای قرارداد مرد پرتغالی دانست. اما تمام مخالفت‌های وزارت ورزش با کی‌روش را می‌توان از همين يک جمله مازيار ناظمی، مديرکل روابط‌عمومی وزارت ورزش فهميد. او در صفحه اينستاگرام خود در مورد رفتن کی‌روش می‌نويسد: «کی‌روش رفت، از حالا به‌جای پيداکردن قاتل بروس‌لی بايد به‌دنبال کی‌روش باشيم، کی‌روش اين بار فهميد در خانه قاضی گردو فراوانه ولی حساب داره.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت ورزش هرچند مخالفت خود را به‌طور شفاف عليه سرمربی پرتغالی اعلام کرده است اما از سوی ديگر با توجه به محبوبيت کی‌روش در بين افکار عمومی سعی می‌کند فدراسيون فوتبال را عامل نبستن قرارداد کی‌روش معرفی ‌کند. با وجود اختلاف‌نظر آشکار وزارت ورزش و فدراسيون درباره قرارداد کی‌روش، علی کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال، همچنان اميدوار است اين مربی پرتغالی به ايران برگردد. او در اين مورد گفت: «ما در بيشتر مفاد قرارداد تفاهم داريم، اما چند نکته کوچک باقی مانده که از کی‌روش خواستيم نظرش درباره آنها را بگويد. او به ما گفت که برای انجام کاری بايد به دوبی برود و از آنجا که ويزايش تمام شده بود از ايران رفت، اما اگر در نهايت درخواست‌های ما را بپذيرد برای امضای قرارداد به ايران بازمی‌گردد. ضمن اينکه کی‌روش گفته بود حتی اگر قرارداد را امضا کند باز هم بايد برای انجام کارش از ايران برود و دوباره بازگردد.»

ظاهرا فدراسيون فوتبال متنی را آماده کرده که قرار است آن را برای کی‌روش بفرستد. اگر او اين متن را تاييد کرد و حاضر به امضای آن بود به ايران باز می‌گردد و کار را شروع می‌کند. کفاشيان در ادامه صحبت‌هايش درباره گفته کی‌روش مبنی بر اينکه فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بايد اختلافات خود را کنار بگذارند، گفت: «وزارت ورزش اختيار امضای قرارداد با کی‌روش را به ما سپرده و اين وظيفه فدراسيون است، اما ما هم برای امضای قرارداد چهارساله بايد همه‌چيز را بررسی کنيم، چون بايد در اين مدت پاسخگو باشيم و هرگاه کار در ميانه راه قطع شود خسارت سنگينی به فدراسيون تحميل می‌شود.»

اما کارلوس کی‌روش، سرمربی تيم‌ملی کشورمان در آخرين لحظات حضورش در ايران در گفت‌وگو با «فارس» در مورد عدم تمديد قراردادش نظر ديگری داشت. او در اين مورد گفت: «ما حتی به توافق نهايی هم رسيده بوديم. در فوتبال روز دنيا مربيان حرفه‌ای در رده ملی با فدراسيون فوتبال يک کشور قرارداد امضا می‌کنند نه با وزارت ورزش يا وزير ورزش کشور فوق. اين اصول در تمام دنيا رخ می‌دهد. من نيز به ايران آمدم تا با تيم‌ملی قراردادم را تمديد کنم؛ اينکه چرا تمديد نشد دليلش را نمی‌دانم.»کی‌روش تمديدنکردن قراردادش را به‌خاطر اتمام ويزايش رد می‌کند و آن را يک کار ساده اداری می‌داند. او معتقد است با آبرويش در ايران بازی شده است.

در اين ميان هرچند مسوولان فدراسيون فوتبال اعلام کردند که سرمربی پرتغالی به ايران بازمی‌گردد، اما گمانه‌زنی برای سمت سرمربيگری تيم‌ملی آغاز شده و اولين‌نفری که نام برده می‌شود حسين فرکی، سرمربی سابق فولاد خوزستان است که پيش از اين نيز بارها نامش به‌عنوان جانشين کی‌روش مطرح شده بود. هر چند رييس فدراسيون فوتبال و حسين فرکی اين موضوع را رد می‌کنند. خود حسين فرکی که اين روزها در حال استراحت است، درباره احتمال انتخاب‌شدندنش به‌عنوان سرمربی تيم‌ملی به برنامه «ورزش و مردم» گفت: «الان اولين بحثی که پيش می‌آيد، می‌گويند فرکی جايگزين فلان و فلان است. اگر می‌دانستم کی‌روش ايران را ترک می‌کند اينجا نمی‌‌آمدم. آرزو می‌کنم اين اتفاق (بازگشت کی‌روش) بيفتد. مردم دوست دارند در آسيا قهرمان شويم و فکر کنم بهترين گزينه خود کی‌روش است.»

حالا بايد ديد در آستانه جام ملت‌های آسيا تيم‌ملی کشورمان که يکی از پراميد‌ترين تيم‌ها برای قهرمانی در آسياست چه سرنوشتی را برای خود رقم خواهد زد. اين در حالی است که تمام تيم‌های آسيايی مربيان خود را شناختند و در حال آماده‌سازی خود برای جام ملت‌های آسيا در کشور استراليا در دی‌ماه هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016