دوشنبه 31 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

بازی‌های‌آسيايی‌ اينچئون: ۷ دلاور کشتی‌آزاد در پی صيد طلا

آزادکاران کشورمان در حالی سه‌شنبه شب راهی بازی‌های آسيايی اينچئون می‌شوند که بار ديگر به دنبال شادی دوباره مردم به عنوان حاميان خود پس از نايب قهرمانی‌جهان هستند.

آزادکاران کشورمان در حالی سه‌شنبه شب راهی بازی‌های آسيايی اينچئون می‌شوند که بار ديگر به دنبال شادی دوباره مردم به عنوان حاميان خود پس از نايب قهرمانی جهان هستند.

به گزارش ايلنا، در وزن ۵۷ کيلوگرم حسن رحيمی که امسال در رقابت‌های جهانی در اثر يک لحظه غافلگيری و اشتباه داوری به مدال برنز در تاشکند دست يافت در يک فاصله کوتاه راهی اينچئون می‌شود تا در نبرد با کشتی‌گيران مدعی از کره‌جنوبی، ژاپن، کره‌شمالی، قزاقستان، مغولستان و بالخصوص آميت کومار حريف هندی، مقام پنجمی گوانگجو را به مدالی خوش‌رنگ تبديل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در وزن ۶۱ کيلوگرم مسعود اسماعيل‌پور به عشق مردم پايتخت کشتی جهان و عليرغم آسيب ديدگی از ناحيه زانو که يادگار رقابت‌های جهانی ازبکستان و نبرد فينال با حاجی علی‌اف آذری است راهی کره می‌شود تا در يک وزن نسبتا شلوغ مانند وزن اول به نبرد کشتی‌گيران آسيای جنوب‌شرقی و کشورهای مشترک‌المنافع به‌عنوان رقبای‌اصلی خود برود و مدال‌نقره تاشکند را خوشرنگ تر کند.

وزن ۶۵ کيلوگرم تنها وزنی است که ايران بر اساس تصميم شورای المپيک آسيا برای برگزاری رقابت‌های کشتی در ۷ وزن در آن نماينده ای ندارد.

در وزن ۷۰ کيلوگرم مصطفی حسين‌خانی که با مصدوميت در رقابت‌های جهانی و در يک لحظه غفلت مقابل حريف ازبکستانی نتوانست صاحب اولين مدال جهانی اش شود انتظار دارد در اين وزن که يک وزن جديد محسوب می شود با رقبای ازبکستانی، قزاقستانی، کره جنوبی و ژاپنی خود سرشاخ شود وی به دنبال انتقابم از حريف ازبک و کسب مدال خوشرنگ است.

در وزن ۷۴ کيلوگرم عزت اله اکبری پس از کسب مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۳ در بازی های آسيايی به دنبال کسب بهترين مدال است. اکبری در اينچئون چند رقيب از جمله رشيد قربان اف داغستانی الاصل تيم ازبکستان دارنده مدال برنز جهان و شوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۴ از ژاپن را پيش رو دارد.

در وزن ۸۶ کيلوگرم ميثم مصطفی جوکار که راهی رقابت‌های جهانی شد و سابقه حضور در المپيک ۲۰۰۸ را دارد به عنوان يکی از با تجربه‌ترين کشتی‌گيران تيم ايران از استان همدان رقبای سرسختی از قزاقستان، ازبکستان، هند و چند کشور آسيايی شرقی را پيش رو دارد و در نظر دارد شايستگی خود را نشان دهد.

در وزن ۹۶ کيلوگرم رضا يزدانی به عنوان با تجربه‌ترين کشتی‌گير اعزامی به اينچئون مهمترين هدف خود را جبران شکست رقابت‌های جهانی ازبکستان قرار داده است. يزدانی که سابقه مدال طلای بازی‌های آسيايی گوانگجو را در کارنامه دارد اميدوار است در رقابت با کشتی‌گيرانی از قاره‌کهن از جمله از کشورهای مشترک‌المنافع يک بار ديگر توانمندی‌های خود را نشان دهد.

و در وزن ۱۲۵ کيلوگرم پرويز هادی کشتی‌گير باسمنجی اميدوار است بتواند در اينچئون خوش‌رنگ‌ترين مدال ورزشی خود را پس از مدال قهرمانی آسيا کسب کند. هادی با توان بالای‌بدنی خود می‌تواند در رقابت با کشتی‌گيرانی از قزاقستان، ازبکستان، قرقيزستان، چين، کره جنوبی، ژاپن و هند نشان دهد می‌تواند مرد اول قاره کهن باشد.

آزادکاران روزهای ۵ تا ۷ مهرماه در سالن دو وون شهر اينچئون به مصاف رقبای آسيايی خود می‌روند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016