شنبه 5 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

عملکرد نااميدکننده آزادکاران و از دست رفتن دو مدال طلای کاروان ايران


نمايندگان اوزان ۵۷ و ۷۰ کيلوگرم کشتی آزاد ايران با قبول شکست برابر حريفان خود در دور دوم رقابتهای کشتی بازيهای آسيايی اينچئون، حضوری نااميدکننده را به نمايش گذاشتند تا دو شانس مدال طلا که از قبل هم پيش بينی شده بود از بين برود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اينچئون؛ حسن رحيمی و مصطفی حسين خانی نمايندگان اوزان ۵۷ و ۷۰ کيلوگرم تيم ملی کشتی آزاد ايران در حالی از صبح امروز به ميدان رفتند که تمامی اهالی کشتی اين دو آزادکار باتجربه را جزو مردان طلايی کاروان ورزشی ايران در بازيهای آسيايی پيش بينی می کردند، اما اين ملی پوشان در نمايشی غير قابل باور در دور دوم با قبول شکست برابر حريفان، از رسيدن به فينال و کسب مدال طلا بازماندند.

حسن رحيمی در دور اول با نتيجه ۱۰ بر صفر حريفی از قرقيزستان را شکست داد تا همه به موفقيت های بعدی او اميدوار شوند، اما در دور دوم به مصاف جان سيک يونگ از کره جنوبی رفت و با نتيجه يک بر صفر مغلوب حريف شد. هر چند داوری اين ديدار نيز کمی به سود آزادکار ميزبان بود، ولی رحيمی هم فاصله زيادی با کشتی های هميشگی خود داشت و به قول معروف، دست و پا بسته به مصاف اين آزادکار کره ای رفت. البته رحيمی همچنان برای کسب مدال برنز اميدوار است و بايد منتظر فيناليست شدن اين حريف کره ای خود باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصطفی حسين خانی نيز صبح امروز در وزن ۷۰ کيلوگرم، به رغم مصدوميت از ناحيه زانو ،آغازی قابل قبول داشت و توانست در دور اول " عمرژانوف" از قزاقستان را با نتيجه ۵ بر صفر شکست دهد. حسين خانی هم با اين پيروزی همه را به کشتی های موفقيت آميز بعدی اميدوار کرد اما در نمايشی ناباورانه در برابر حريفی از ژاپن در ۱۰ ثانيه پايانی ۳ امتياز از دست داد و مغلوب حريف نه چندان توانمند خود شد.

آزادکار وزن ۷۰ کيلوگرم کشورمان در ديدار با "تاکافومی کوجيما" با نتيجه ۳ بر صفر پيش بود و تنها ۱۰ ثانيه با پيروزی فاصله داشت که در يک آن اداره کشتی را از دست داد و به يک بيرون رفتن از تشک و يک خاک، ۳ امتياز از دست داد. با اين نتيجه مساوی، آزادکار ژاپنی به دليل کسب امتياز آخر توانست حسين خانی مدعی را شکست داده و او را در انتظار رسيدن به گروه مجدد به جمع بازنده ها بفرستد.

ناگفته نماند اين دو آزادکار ملی پوش به تازگی از رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان بازگشته بودند و به محض ورود به تهران به اردوی آماده سازی رفتند.

بدين ترتيب کشتی آزاد ايران در روز نخست، بخت کسب مدال طلا را ناباورانه از دست داد تا همچنان در انتظار کسب دو مدال برنز احتمالی توسط رحيمی و حسين خانی و يا کسب مدال های رنگارنگ در روزهای آتی بماند.

طبق برنامه رقابتهای کشتی آزاد بازيهای آسيايی، مدعيان اوزان ۶۵ و ۹۷ کيلوگرم نيز ظهر امروز در مراسم وزن کشی روی باسکول خواهند رفت تا پس از شناخت حريفان خود ، از فردا به مصاف هم بروند. تيم ملی کشتی آزاد ايران در وزن ۶۵ کيلوگرم نماينده ای ندارد و از صبح فردا يکشنبه، رضا يزدانی را در وزن ۹۷ کيلوگرم به ميدان خواهد فرستاد.

هفدهمين دوره بازی‌های آسيايی از ۲۸ شهريور در اينچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پيدا می‌کند. در اين دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسيايی در ۳۶ رشته با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ايران نيز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در اين دوره از مسابقات شرکت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016