شنبه 5 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

مسعود شجاعی: وعده دادن برای قهرمانی در آسيا يعنی دروغ‌گويی

ایسنا ـ بازيکن باتجربه تيم ملی می‌گويد دادن وعده قهرمانی در جام ملتهای آسيا به مردم دروغ است چرا که همه تيم‌های حاضر در اين رقابت‌ها چنين خواسته‌ای دارند و رقابت تنگاتنگی بين تيم‌ها وجود دارد.

مسعود شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ايسنا درباره حضورش در تيم الشيحانيه قطر، پيشنهادهايش در فصل نقل و انتقالات، تمديد قرارداد کی‌روش و وضعيت تيم ملی در جام ملتها صحبت کرد.

*آقای شجاعی مدتها بود که در رسانه‌ها غيبت داشتيد. تقريبا بعد از جام جهانی به غير از يکی، دو مصاحبه‌ کوتاهی که به نقل از شما منتشر شد، گفتگويی انجام نداده بوديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- بعد از جام جهانی من هيچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ای نداشتم و هر حرفی که به نقل از من منتشر شده از طرف من نبوده است و اين مصاحبه اولين گفتگويی است که دقيقا بعد از مصاحبه در فرودگاه هنگام بازگشت از برزيل انجام می‌دهم.

*به هر حال بعد از مدت‌ها تيم جديدتان را انتخاب کرديد. درباره الشيحانيه، تيم جديدتان بگوييد و اينکه چه فرايندی طی شد تا اين تيم را انتخاب کنيد.
- داستان از اين قرار بود که من از قبل تصميمی برای برگشت به فوتبال آسيا به خصوص کشورهای عربی نداشتم. ضمن اينکه فوتبال اسپانيا را هم خيلی دوست داشتم و از بازی کردن در ليگ اين کشور لذت می‌بردم. تقريبا دو هفته‌ای هم می‌شد که پيشنهادها را بررسی می‌کردم و به پيشنهادهايی که از کشورهای عربی می‌رسيد حتی فکر هم نمی‌کردم و جواب رد می دادم. تا اينکه بعد از دو هفته بايد از بين تيمهايی که پيشنهاد داشتم تصميم نهايی را می‌گرفتم.

*اين پيشنهادها از چه تيم‌هايی بود؟
- يکی آ.ا. ک يونان بود که هم از نظر مالی و هم از اين نظر که در اروپا بود، می‌توانست پيشنهاد خيلی خوبی باشد. يک پيشنهاد هم از روسيه داشتم که تقريبا از همه پيشنهادها از نظر مالی بهتر بود. ۵ پيشنهاد هم از ليگ آدلانته اسپانيا مطرح بود که روز آخر تصميمم اين بود که از بين همه آنها يا ساراگوسا رو انتخاب کنم يا لاس پالماس را. تا يک روز قبل از پايان فصل نقل و انتقالات هم در روز چند بار خودم يا آقای فاضلی با مسوولان اين دو باشگاه صحبت می‌کرديم. دقيقا روز آخر نقل و انتقالات بود که يک پيشنهاد از قطر رسيد و من گفتم تصميمی ندارم به فوتبال آسيا بيايم اما با با کسانی که می‌دانستم صلاحيت دارند و می‌توانند با فکر بازشان کمکم کنند، مشورت کردم. ضمن اينکه تيم الشيحانيه هم چندين بار رقم پيشنهادی‌اش را افزايش داد و من از آنها خواستم دو روز فکر کنم. در اين دو روز با خودم خيلی کلنجار رفتم. اطرافيانم هم خيلی اذيت شدند چرا که به شکل عجيبی سردرگم بودم و سخت بود که تصميم بگيرم. با اين حال در آخر با در نظر گرفتن همه جوانب و خوبی و بديها تصميم گرفتم که راهی ليگ ستارگان قطر شوم.

*شما پنجمين بازيکن ايرانی اين فصل ليگ قطر هستيد. چطور شد با وجود پيشنهادهايی که از لاس‌پالماس و ساراگوسا داشتيد قطر را انتخاب کرديد؟ ديدگاه منفی در برخی رسانه‌ها وجود دارد که فوتبال قطر برای تضعيف فوتبال ايران چنين پيشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای را به بازيکنان ملی پوش ايران ارائه می‌کند.
- فکر می‌کنم ما تنها و بهترين حريف قطر نباشيم. درست است که جزو قدرته‌ای فوتبال آسيا محسوب می‌شويم ولی اگر واقع بين باشيم بايد اين را قبول کنيم که فوتبال کشورهای عربی در هفت، هشت سال گذشته پيشرفت غيرقابل قياسی نسبت به فوتبال ما داشته‌اند. همچنين فکر می‌کنم برای کشوری که به فکر پيشرفت ورزش و فوتبالش است تضعيف تيمهای ديگر زياد مدنظر نباشد. آنها سعی می‌کنند با سرمايه‌گذاری درست و هدفمند و با سازماندهی ليگ‌شان و کمک گرفتن از افراد آگاه و با تجربه در سطح اول دنيا خودشان را به قدرت‌های ديگر در ورزش به خصوص فوتبال نزديکتر کنند.

* بعد جام جهانی و عملکرد خوب تيم ملی ايران پيش بينی می‌شد که بازيکنان جوانتر ايران به تيمهای اروپايی بروند؛ دقيقا همان اتفاقی که بعد آلمان برای شما، نکونام و تيموريان افتاد. اما امسال چنين شرايطی به وجود نيامد. نظر شما به عنوان بازيکنی که سالها در فوتبال رده بالای اروپا حضور داشته‌ايد اين موضوع به خاطر چه چيزی اتفاق افتاده است؟
- اين موضوع مطمئنا کارشناسی دقيق می‌خواهد و نظر شخصی دادن در رابطه با اين مسائل کار درستی نيست. من فکر می‌کنم بهتر است اين سوال را از کسانی که فوتبال ملی برايشان اهميت دارد و دنبال می‌کنند و همچنين علمش را دارند، بپرسيد.

*کارلوس کی‌روش سرانجام قراردادش را با فدراسيون فوتبال ايران بست. نظر شما درباره تداوم حضور کی‌روش در فوتبال ايران چيست؟ خيلی از ملی پوشان ايران اصرار داشتند که کی‌روش در ايران بماند. چرا چنين ديدگاهی در بين بازيکنان به وجود آمده بود؟
- من فکر می‌کنم که اين يک بحث قديمی است که قبلا درباره آن همه توضيح داده ‌اند ولی مطمئنا مربيان قبلی هم برای تيم ملی خيلی زحمت کشيده‌اند. با اين حال مساله‌ای که هست اينکه در سابقه آقای کی‌روش و شايستگی و کاردانی ايشان شکی نيست. او خودباوری و جديت در کار را همراه با نظم به تيم تزريق کرده است. ضمن اينکه فکر می‌کنم اين يک مساله کم نظير باشد که موجی بزرگ چه از طرف رسانه‌ها و طرفداران و چه از طرف بازيکنها برای ادامه همکاری يک مربی به وجود آمد.

* ما جام ملتهای آسيا را پيش‌رو داريم. قطر بحرين و امارات حريفان ما هستند. خيلی‌ها می‌گويند تيمی که در جام جهانی آن نمايش را از خود ارائه کرد توانايی قهرمانی در آسيا را دارد. نظر شما به عنوان يکی از باتجربه‌های تيم ملی چيست؟ فکر می‌کنيد می‌توانيد در سومين حضورتان در جام ملتها با تيم ايران قهرمان آسيا شويد؟
- به نظر من در اين زمينه قول دادن مساوی است با دروغ گفتن چرا که همه دنيا فوتبال را می‌بينند و دوست دارند هر دقيقه‌اش يک اتفاق بزرگ بيفتد و به همين خاطر فوتبال جذاب است. پس نمی‌شود قول قهرمانی داد يا اينکه پيش‌بينی کرد که قهرمان می‌شويم. ولی همينطور که شما گفتيد با توجه به شرايط تيمی و اينکه زمان زيادی هم هست که در کنار هم داريم بازی می‌کنيم و مربی شناخت کافی از همه دارد می‌توانيم در اين دوره خيلی با ثبات و قدرتمند ظاهر شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016