دوشنبه 14 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: برای کار سخت به پرتغال آمده‌ايم نه تفريح

خبرگزاری تسنيم: سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان گفت: سخت تلاش می‌کنيم و به همين منظور به اردوی پرتغال آمده‌ايم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنيم، تيم ملی فوتبال کشورمان نخستين اردوی آماده سازی خود را پيش از جام ملت‌های آسيا از روز گذشته (يکشنبه) در ليسبون پرتغال آغاز کرد. اردويی که کارلوس کی‌روش معتقد است فرصتی برای بازيکنان تازه دعوت شده به تيم ملی به حساب می‌آيد تا بتوانند خودشان را به کادرفنی ثابت کنند. البته سرمربی تيم ملی می‌خواهد در اين اردو بيشتر بازيکنان را به هماهنگی برساند و روحيه جنگندگی و انگيزشی آنها را بالاتر ببرد.

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنيم، درباره اردوی پرتغال و برنامه ريزی‌های اين اردو صحبت کرد. سرمربی تيم ملی همچنين در مورد اردوهای بعدی تيم ملی هم توضيحاتی داد.

پرتغال اولويت کوتاه مدت
تسنيم: در خصوص اردوی پرتغال و برنامه ريزی که برای اين اردو داريد صحبت کنيد.
برگزاری اين اردو برای ما اهميت بسياری داشت و اولويت اصلی و کوتاه مدت ما بود. پيش از اين شهريور را در اختيار برگزاری مسابقات ليگ گذاشتيم و بنابراين مهم بود که اين اردو برگزار شود.

تسنيم: ترکيب تازه‌ای از بازيکنان هم به فهرست تيم ملی در اين اردو راه يافتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با توجه به شرايطی که وجود داشت تصميم گرفتيم در اين اردو با نفرات اصلی تيمی که در جام جهانی بود، شرکت کنيم و در بين ۲۴ نفری که به اردو دعوت شده‌اند، برخی چهره‌های جديد و جوان هم هستند. بازيکنانی مانند وحيد اميری، احمد عبدالله‌زاده، سروش رفيعی، مرتضی پورعلی گنجی و ... می‌توانند به خوبی از اين اردو و فرصت استفاده و خودشان را به کادر فنی ثابت کنند. اين اردو فرصتی برای بازيکنان جوان است تا در تيم ملی با تجربه‌تر شوند.

کيفيت بازيکنان مهم است نه سن و سال
تسنيم: ميانگين سنی تيم ملی در اردوی پرتغال نسبت به تيم جام جهانی ۱.۶۹ سال پايين آمده، اين آغاز راه جوانگرايی است؟
هر بازيکنی که کيفيت لازم را برای حضور در تيم ملی داشته باشد، به اردو دعوت می‌شود. برای من سن و سال بازيکنان اهميتی ندارد و مهم اين است که شما تيم باکيفيتی داشته باشيد. اگر بخواهيد به سن و سال بازيکنان، نام باشگاه‌ها، کارت شناسايی‌شان و ديگر مسائل نگاه کنيد مطمئنا نمی‌توانيد انتخاب خوبی داشته باشيد. ما بايد يک تيم ملی خوب بسازيم و من با در نظر گرفتن کيفيت بازيکنان اين کار را انجام می دهم، نه با توجه به سن و سال آنها.

تسنيم: قرار است در اردو پرتغال کارهای بدنی انجام دهيد يا بيشتر تمرکزتان روی کارهای تاکتيکی است؟
اين اردو در ميانه فصل است و بازيکنان در اين شرايط نيازی به کار بدنی ندارند. می‌خواهيم بيشتر بازيکنان را هماهنگ و آماده کنيم تا آنها بتوانند روحيه جنگندگی بالايی داشته باشند. در اين اردو بايد شرايطی را ايجاد کنيم که بازيکنان به خوبی آماده شوند و اين اولين قدم ما برای حضور در جام ملت‌های آسياست.

تسنيم: در اولين گام به نتيجه‌ای هم خواهيد رسيد؟ يعنی اين اردو تاثيری برای جام ملت‌ها خواهد داشت؟
مسلما بی‌تاثير نيست. ما بايد کارمان را از يک جايی آغاز می‌کرديم و اولين اردوی ما در پرتغال برنامه‌ريزی شد تا بازيکنان در اين اردو به هماهنگی بيشتری برسند. در بازی‌های دوستانه‌ای هم که خواهيم داشت بازيکنان بايد کيفيت خود را نشان دهند. طبق برنامه‌ريزی که داشتيم چند اردو خواهيم داشت که تاثير همه آنها را در جام ملت‌ها خواهيد ديد.

تسنيم: پس با اين شرايط اردوی بعدی را هم برنامه ريزی کرده‌ايد؟
بله، نه تنها اردوی بعدی بلکه تمام اردوهايی که تا جام ملت‌های آسيا داريم را برنامه ريزی کرده‌ايم و کار ما شروع شده است. بايد شروع خوبی در جام ملت‌ها داشته باشيم و تا آغاز اين مسابقات همه چيز تحت کنترل است و برای تمامی اردوها نيز برنامه‌ريزی مناسبی داريم.

تجهيزات ورزشگاه ملی پرتغال در اختيار تيم ملی
تسنيم: چرا پرتغال را به عنوان محل اردوی تيم ملی انتخاب کرديد؟
موضوع اصلی امکانات بسيار خوب موجود در اين اردو است. تمامی تجهيزات ورزشگاه ملی پرتغال به نام ژامور در اختيار تيم ايران است. با توجه به اينکه اين امکانات متعلق به دولت پرتغال بود با تلاش سفير پرتغال در ايران و حمايت همه جانبه وزارت خارجه پرتغال توانستيم اين امکانات را برای اردوی تيم ملی فراهم کنيم. ما برای تفريح به پرتغال نرفته‌ايم، بايد سخت کار کرده و با استفاده از بهترين امکانات جلسات تمرينی را برای رشد تيم برگزار کنيم. ضمن اينکه استفاده از ورزشگاه‌ ژامور و اسکورت هيچ هزينه‌ای برای تيم ملی ايران ندارد.

تسنيم: ۲ ديدار تدارکاتی ايران در اين اردو هم که قطعی شده است.
بله، يک بازی با اشترول تيمی که در ليگ اروپا حضور دارد و سپس مقابل بنفيکا که نيازی به توضيح ندارد و در حال حاضر در ليگ قهرمانان اروپا حضور دارد. برگزاری اين دو بازی تقريبا هزينه‌ مادی برای ما ندارد.

اردوی آفريقای جنوبی قطعی شد
تسنيم: صحبت از برگزاری اردوی سوم در آفريقای جنوبی يا کيش بود. بالاخره کدام يک را انتخاب کرديد؟
اردوی بعدی ما در آفريقای جنوبی برگزار خواهد شد و برنامه ريزی کرده‌ايم تا دوباره در اين کشور کمپ خود را برپا کنيم. شرايط آب و هوايی اين کشور در ماه دسامبر دقيقا مطابق با استرالياست.

تسنيم: انتخاب آفريقای جنوبی علت خاصی داشت، نمی توانستيد همين اردو را در کيش برگزار کنيد؟
در حال حاضر آفريقای جنوبی تنها جايی است که ما می‌توانيم علاوه بر برپايی اردو و انجام تمرينات مناسب، چند بازی تدارکاتی خوب هم داشته باشيم. کمپ تمرينی کيش و اين جزيره را جای بسيار مناسبی برای برپايی اردو می‌دانم اما متاسفانه در آنجا نمی‌توانيم بازی تدارکاتی داشته باشيم و به همين دليل به آفريقای جنوبی می‌رويم.

تسنيم: حريفان تدارکاتی ايران در اردوی آفريقا مشخص شده‌اند يا در حال مذاکره هستيد؟
ما منتظر هستيم نتايج نهايی بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آفريقا مشخص شود. بعد از مشخص شدن اين نتايج با چند تيم صحبت خواهيم کرد تا حريفان تدارکاتی‌مان را بشناسيم. در همين زمينه تيم ملی آفريقای جنوبی مدنظر ماست اما همانطور که گفتم منتظر مشخص شدن نتايج اين تيم در جام ملت‌های آفريقا هستيم.

کی‌روش مسافر جام خليج فارس
تسنيم: جام خليج فارس هم به زودی بين تيم‌های عربی برگزار خواهد شد. برای زير نظر گرفتن قطر، امارات و بحرين برنامه ريزی کرده‌ايد؟
حتما اين بازی‌ها را تحت نظر خواهيم داشت و به خوبی حريفان‌مان در جام ملت‌های آسيا را در اين تورنمنت زير نظر می گيريم تا آناليز دقيقی از آنها داشته باشيم.

تسنيم: خودتان هم اين مسابقات را از نزديک می‌بينيد يا فقط دستياران‌تان می روند؟
بله، چنين تصميمی دارم و به احتمال زياد خودم هم خواهم رفت.

تسنيم: علی کريمی هم در اين سفر شما را همراهی خواهد کرد تا چند بازی را به او بسپاريد؟
در اين خصوص هنوز تصميم نگرفته‌ايم.

احتمال بازی با عراق در سيدنی
تسنيم: در حال حاضر علاوه بر بازی با کره‌جنوبی و فلسطين بازی با تيم آسيايی ديگری را در برنامه داريد؟
ما بايد سير آماده‌سازی تيم ملی برای جام ملت‌ها را به اطلاع مردم برسانيم. امارات ۹ بازی، قطر ۸ بازی و بحرين هم ۸ بازی تا جام ملت‌های آسيا دارند. مردم حق دارند اين مسائل را بدانند. تيم ايران در حال حاضر بازی با کره جنوبی را دارد و ديدار با فلسطين در ۲۸ دسامبر (۷ مهر) قطعی شده است. همانطور که گفتم در اردوی آفريقای جنوبی هم به دنبال ديدار تدارکاتی هستيم. اردوها و ديدارهای تدارکاتی برای رشد و ارتقای تيم مهم است. در تلاش هستيم در اردوی استراليا هم ديداری تدارکاتی داشته باشيم که احتمال بازی با عراق وجود دارد.

کار سازمان ليگ آثار خوبی خواهد داشت
تسنيم: در هفته گذشته نشستی با مهدی تاج رئيس سازمان ليگ داشتيد، آنجا چه مسائلی طرح شد؟
در ۴ سالی که در ايران حضور دارم، امسال برای اولين بار برنامه يک ساله ليگ اعلام شد. اکنون تيم‌ها برنامه خود را می‌دانند. من از اين برنامه حمايت می‌کنم و به تاج تبريک می‌گويم. شايد مزيت اين تصميم را امروز و فردا نبينيم اما هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت آثار خوبی خواهد داشت. همين جا از تمامی باشگاه‌ها دعوت می‌کنم تا بررسی کنند با اين برنامه يک ساله چه اندازه در هزينه‌های آنها صرفه جويی خواهد شد. آنها از هم اکنون می‌توانند پروازها و هتل خود را برای ۶ ماه ديگر هم رزرو کنند و ذخيره مالی انجام دهند. ضمن اينکه مربيان هم می‌توانند کيفيت تمرينات و ريکاوری تيم را مطابق با اين برنامه بالا ببرند.
کاهش تعداد تيم‌های ليگ از ۱۸ به ۱۶ تيم قدم مهمی بود که فضا و کيفيت بيشتری را در اختيار باشگاه های ما قرار می‌دهد و جوانگرايی که در ليگ آغاز شده و قوانين سنی بازيکنان دستاورد بسيار مهمی برای آينده فوتبال ايران است.

تسنيم: و صحبت پايانی؟
ما تلاش‌مان را انجام می‌دهيم و اميدوارم اتحاد خوبی در فوتبال ايران برای موفقيت در جام ملت‌های آسيا شکل بگيرد و همه مردم و اهالی فوتبال ما برای نتيجه گرفتن تيم ايران مانند فضای قبل از جام جهانی برزيل دست در دست هم دهند.

گفت‌وگو از: ميلاد حجت‌الاسلامی و عليرضا محرمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016