دوشنبه 7 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

"علی کريمی فقط با مدرک آلمانی می‌تواند مربی تيم ملی در جام ملت‌ها باشد"

رييس کميته آموزش فدراسيون فوتبال با بيان اينکه مربی‌گری در جام ملت‌ها نيازمند مدرک B است و علی کريمی نمی‌تواند اين مدرک را تا جام ملت‌ها از ايران بگيرد، به او پيشنهاد داد برای گرفتن مدرک سطح B بين‌المللی به آلمان برود.

دکتر احسانی در گفت‌وگو با ايسنا، درباره قوانينی که به علی کريمی اجازه می‌دهد به عنوان مربی روی نيمکت تيم ملی فوتبال ايران در جام ملت‌های آسيا بنشيند اظهار کرد: مدرک مربی‌گری مورد تاييد AFC برای سرمربيان تيم‌های حاضر در جام ملت‌ها مدرک سطح A است و مربيانی که به عنوان دستيار روی نيمکت حضور دارند بايد مدرک مربی B بين‌المللی داشته باشند. البته AFC از تمامی مربيانی که در مسابقه‌ها حاضر می‌شوند مدرک مربی‌گری‌شان را طلب نمی‌کند بلکه دقيقا مثل رانندگی است که ممکن است شما روزها و حتی ماه‌ها رانندگی کنيد اما پليس از شما گواهی‌نامه نخواهد اما ممکن است هم يک بار به هر دليلی که نياز باشد بايد گواهی‌نامه معتبر را به آن‌ها ارائه دهيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اينکه بازيکنانی که سابقه ملی دارند به طور اتوماتيک صاحب کدام مدرک مربی‌گری از کميته آموزش فدراسيون فوتبال می‌شوند، گفت: بازيکنان ملی‌پوش فوتبال و همين طور ليسانسه‌های ورزشی که در فوتبال دارای تخصص هستند به طور اتوماتيک مدرک D مربی‌گری را دريافت می‌کنند و با آن می‌توانند در کلاس‌های دوره C شرکت کنند و پس از اخذ اين مدرک برای گرفتن مدرک B اقدام کنند.

احسانی با بيان اينکه علی کريمی نمی‌تواند تا جام ملت‌های آسيا مدرک B مربی‌گری‌اش را از ايران بگيرد گفت: ايشان ابتدا بايد در دوره‌های مربی‌گری سطح C شرکت کند که اين دوره دو هفته طول می‌کشد. بعد از آن طبق قانون کسانی که در فوتبال تخصص داشته و سابقه دارند، حداقل يک سال بايد صبر کنند تا در دوره‌های B حضور يابند و اين مدت برای افراد عادی دو سال است بنابراين کريمی تا جام ملت‌ها حداکثر فرصت گرفتن مدرک C را از فدراسيون فوتبال دارد.

رييس کميته آموزش به علی کريمی پيشنهاد داد که برای گرفتن مدرک B مربی‌گری‌اش به آلمان برود و در اين باره توضيح داد: طبق قانونی که فدراسيون فوتبال آلمان دارد بازيکنانی که سابقه حضور در بوندسليگا را دارند به طور اتوماتيک می‌توانند در کلاس‌های سطح B شرکت کنند و اين دوره هم در يک پروتکل سه هفته‌ای انجام می‌شود و بعد از آن با اين مدرک او می‌تواند به عنوان مربی تيم ملی و دستيار کی‌روش روی نيمکت تيم ملی در جام ملت‌ها بنشيند. در آلمان دوره‌های سطح A به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود و در اين بخش با ايران تفاوت دارد چون ما دوره‌های سطح A را در قالب يک مرحله برگزار می‌کنيم. البته همان طور که گفتم AFC به فدراسيون‌ها اعتماد می‌کند و معمولا مدرک مربی‌گری از کسی نمی‌خواهد مگر اينکه اتفاق خاصی رخ دهد و يا گزارش‌هايی را دريافت کند تا برای تشخيص صحت مدارک مربيان اقدام کند.

احسانی در پاسخ به اينکه آيا کريمی با عناوين ديگری از جمله آناليزور هم می‌تواند روی نيمکت تيم ملی بنشيند گفت: قطعا می‌تواند. او با هر عنوانی غير از مربی تيم ملی می‌تواند کنار کی‌روش روی نيمکت تيم ملی باشد. البته يک سری مسئوليت‌های خاص هم مدارک لازم خودش را می‌خواهد. برای نشستن با عنوان مربی هم ممکن است AFC اصلا مدرکی از او نخواهد. اگر هم بخواهد می‌تواند اين مدرک را از فدراسيون آلمان دريافت کند.

عضو کميته فنی فدراسيون فوتبال که در جلسه امروز (دوشنبه) اين کميته حاضر خواهد شد، در پاسخ به اينکه آيا درباره انتخاب علی کريمی به عنوان دستيار کی‌روش در اين کميته بررسی صورت می‌گيرد اظهار کرد: دستورالعمل کاری کميته فنی را فدراسيون تعيين می‌کند. از ما درباره انتخاب علی کريمی برای حضور در کادر فنی تيم ملی نظر نخواستند. طبعا درباره هر موضوعی که از اعضا نظرخواهی شود ما درباره‌اش بحث و بررسی می‌کنيم. تاکنون در جلسات کميته فنی بحث‌های جدی درباره مسائل استراتژيک و تعيين کننده تيم‌های ملی نداشتيم و صرفا درباره اعزام‌های برخی از تيم‌های ملی به اردوهای برون مرزی صحبت شده است. البته من مدت کوتاهی است که در کميته فنی عضويت پيدا کرده‌ام و تاکنون در چند جلسه آن حاضر بودم.

وی درباره دستورالعمل جلسه امروز هم به ايسنا گفت: در اين جلسه که احتمالا اولين جلسه جدی ما درباره بحث‌های مهم تيم‌های ملی خواهد بود، قرار است درباره عملکرد تيم‌های ملی نوجوانان و اميد صحبت شود و ما گزارش‌های لازم را از مسئولان و مربيان اين تيم‌ها دريافت کنيم. دستور اين جلسه ارتباطی به برنامه‌های تيم ملی بزرگسالان ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016