پنجشنبه 8 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

مجوز حضور يک تماشاگر زن استراليايی در ورزشگاه عربستان


شرق: بازی برگشت فينال ليگ قهرمانان آسيا روز شنبه بين تيم‌های الهلال عربستان و سيدنی استراليا برگزار می‌شود؛ اين بازی علاوه‌بر اينکه تعيين‌کننده تيم قهرمان آسياست آزمونی برای کشور عربستان هم به حساب می‌آيد که وضعيت ورزش زنان در اين کشور اسفناک است. درواقع استراليايی‌ها پيش از اين بازی نگران حضور تماشاگران زن خود در ورزشگاه ملک فهد بودند و اين نگرانی هم نشات‌گرفته از قانون عربستان است. عربستان برای زن‌هايی که به‌تنهايی قصد سفر به اين کشور را دارند ويزا صادر نمی‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به‌عبارت ديگر زن، يا بايد همراه با همسرش به اين کشور سفر کند يا اينکه يکی از افراد مرد خانواده او را همراهی کند. با اين حال روز گذشته سايت رسمی کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) خبر داد که فدراسيون فوتبال عربستان به‌دنبال درخواست نماينده استراليا برای حضور تماشاگران زن استراليايی در ورزشگاه محل برگزاری اين ديدار در عربستان، اعلام کرد که براساس لوايح فدراسيون بين‌المللی فوتبال (فيفا) و کنفدراسيون فوتبال آسيا عمل خواهد کرد و حضور زنان در ورزشگاه با رعايت موازين اسلامی بلامانع است. اين خبر در حالی منتشر شده که «گاردين» در گزارشی به موضوع حضور زنان در ورزشگاه ملک فهد اشاره کرده و نوشته کلا از استراليا ۱۴نفر برای تماشای اين بازی می‌روند که ۱۳نفر آنها مرد است و فقط يک زن آنها را همراهی می‌کند؛ مسافت طولانی، قيمت زياد و قانون دست‌وپا‌گير عربستان برای صدور رواديد از علل مهمی بوده که باعث شده هواداران کمی از استراليا به عربستان بروند. در اين گزارش اشاره شده اين هوادار زن هم فقط به يک‌دليل برايش ويزا صادر شده که پدرش در اين سفر او را همراهی می‌کند.

البته در همين راستا کميته داوران کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد که يوييچی نيشيمورا، داور برجسته ژاپنی، ديدار برگشت فينال رقابت‌های فوتبال جام باشگاه‌های آسيا را ميان الهلال عربستان و سيدنی استراليا قضاوت خواهد کرد. اين بازی به وقت تهران ساعت ۳۰/۱۹ روز شنبه در ورزشگاه ملک فهد شهر رياض برگزار می‌شود.

در ديدار رفت دو تيم که شنبه هفته پيش در شهر سيدنی برگزار شد، نماينده استراليا با نتيجه يک بر صفر به برتری رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016