پنجشنبه 27 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

برتری تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی


سردار آزمون

مهدی رستم پور ـ رادیو فردا ـ تیم‌ ملی فوتبال ایران که با بازیکنان شاغل در لیگ برتر راهی اردوی آفریقای جنوبی شده، در نخستین بازی تدارکاتی‌ با نتیجه ۲ بر صفر مقابل باشگاه کایزرچیف به برتری رسید.

کایزرچیف با اختلاف سیزده امتیاز نسبت به تیم دوم، صدرنشین لیگ حرفه‌ای آفریقای جنوبی است اما در این بازی تدارکاتی با تمام نفرات اصلی به میدان نیامد. در این دیدار غیر رسمی، چند بازیکن ایران برای نخستین بار پیراهن تیم ملی را پوشیدند.

ایران در دقیقه ۲۷ توسط سردار آزمون به گل رسید. او تنها بازیکن اعزامی به آفریقای جنوبی است که خارج از ایران توپ می‌زند. آزمون که پیش از این هم با ضربه سر به کره جنوبی گل زده بود، در این بازی نیز با پرش بلند و ضربه سر، روی ارسال رامین رضاییان گل زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرتضی پورعلی گنجی نیز پنج دقیقه بعد روی ارسال کرنر ایمان مبعلی گل دوم را به ثمر رساند. مبعلی پس از سه سال دوری از تیم ملی به خاطر درخشش در لیگ برتر، مجدداً به تیم ملی دعوت شده است.

تیم ملی ایران در نیمه اول با ترکیب علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، امیرحسین صادقی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، سردار آزمون، ایمان مبعلی، وریا غفوری و مسعود حسن‌زاده بازی کرد که در این جمع غیر از مبعلی، حاج‌صفی ۲۴ ساله پرسابقه‌ترین ملی‌پوش بود.

حبیب گردانی، محمدرضا خان‌زاده، سجاد شهباززاده، هاشم بیک‌زاده و محسن فروزان در نیمه دوم وارد زمین شدند. در دقیقه ۸۵ هم یک موقعیت ایده‌آل را شهباززاده از دست داد.

کارلوس کی‌روش در در این مسابقه از سه بازیکن با تجربه‌اش رحمان احمدی، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان به اتفاق دو بازیکن جوان یعنی محمد نژادمهدی و مهدی شریفی استفاده نکرد.

سرمربی تیم ملی ۲۳ بازیکن را برای سفر به آفریقای جنوبی دعوت کرده بود که محمد نوری به خاطر بدهی مالیاتی و سروش رفیعی به دلیل مشکل سربازی از همراهی تیم ملی بازماندند.

اردوی تیم ملی ایران ۱۰ روزه است و روز جمعه در دومین دیدار تدارکاتی به مصاف باشگاه اورلاندو پایرتس خواهد رفت که اکنون در رده پنجم لیگ این کشور قرار دارد.

ایران در اردوی قبلی خود نیز با این تیم بازی کرده بود که بازی با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. گل‌های ایران را محمدرضا خلعتبری، هاشم بیک‌زاده و رضا نوروزی زدند اما هیچکدام فرصت بازی در جام جهانی را نیافتند.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی با اشاره به مشکلات حاشیه‌ای تیم ملی نوشته: غیبت بازیکنان سرباز نگرانی زیادی برای تیم ملی ایجاد کرده است. کی‌روش معتقد است بدون حضور بازیکنان، صحبت از بازی دوستانه و حریف تدارکاتی بی معنی است.

خبرنگار اعزامی ایسنا به ژوهانسبورگ در گزارش خود نوشته: «اگر مهرداد پولادی یا سروش رفیعی تا جام ملت‌های آسیا با پیراهن تیم ملی خدمت کنند و بعد به خدمت سربازی بروند آیا اتفاق بدی می‌افتد؟ شاید اگر این فرصت بیست روزه را از دست بدهیم، غیر از سرخوردگی چیزی عاید فوتبال ایران نشود.»

شاگردان کی‌روش در گروه سوم جام ملت‌های آسیا رو در روی امارات، قطر و بحرین قرار خواهد گرفت. ایران سابقه سه قهرمانی در این مسابقات را دارد اما آخرین بار در سال ۱۹۷۶ به قهرمانی رسیده و اگر در استرالیا قهرمان نشود، دوره بعدی باید برای شکستن طلسم ۴۳ ساله تلاش کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016