یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: در رده‌بندی آماده‌سازی قعرنشين‌ هستيم

سرمربی تيم ملی ايران می‌گويد از عملکرد بازيکنان در بازی با عراق رضايت دارد.

به گزارش ايسنا و به نقل از فدراسيون فوتبال، کارلوس کی‌روش پس از پيروزی يک بر صفر ايران برابر عراق در ديداری دوستانه اظهار کرد: اعتقاد من اين است که امروز بازی دوستانه خوبی را برگزار کرديم. امکانات و زمين خوبی را برای اين بازی در اختيار داشتيم. البته افسوس برانگيز بود که به خاطر شرايط آب و هوايی، بادی که وزيد و بارانی که گرفت، بر روی کيفيت بازی تاثيرگذار بود.

وی افزود: برای تيم ملی ايران فرصت بسيار مناسبی بود که به بازيکنان جوان‌تر ميدان بدهيم. البته در ابتدای بازی شاهد اين موضوع بوديم که بازيکنان جوان، بازی را با اضطراب شروع کردند ولی شرايط مناسبی برای بازيکنان فراهم شد که بتوانند از اين فرصت استفاده کرده و تجربه بازی بين‌المللی را کسب کنند. کمی که از زمان بازی گذشت شاهد اين بوديم بازيکنان راحت‌تر بازی کردند و توانستيم به اهدافمان دست پيدا کنيم. از همين جا می‌خواهم از فدراسيون فوتبال عراق و سرمربی اين تيم تشکر کنم که اين علاقه را داشتند تا با تيم ملی ايران بازی کنند. همان طور که می‌دانيد ما فرصت زيادی برای انجام بازی دوستانه نداشتيم و اين شرايط فرصت خوبی بود که اين بازی برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره عملکرد بازيکنان تيم ملی عراق هم در اين بازی گفت: عراق بازيکنان خيلی خوبی دارد که در بازی امروز با سرعت بالايی بازی کردند اما من تمرکزم را در بازی روی تيم خودم گذاشتم. عراق هميشه بازيکنان تکنيکی خوبی داشته و دارد. البته در ابتدای بازی بازيکنان من به خاطر اين که اکثرا بازيکنان جوانی بودند کمی مضطرب نشان دادند. سعی کرديم در همان زمان يکی، دو ضد حمله انجام بدهيم و نشان داديم که قدرت گل زدن داريم.

کی‌روش درباره اين که به نظر شما عراق چه قدر شانس صعود از مرحله گروهی را دارد و نظرتان درباره سرمربی اين تيم چيست، گفت: نمی‌دانم شانس عراق در گروهش چه قدر بالاست و نمی توانم نظر بسيار دقيقی بدهم اما عراق امروز نشان داد که می تواند رقابت مناسبی داشته باشد. آنها تيم بسيار منظمی نشان دادند و ديسيپلين بالايی داشتند. درباره سرمربی تيم حريف هم بايد بگويم که من به هيچ وجه راجع به مربيان ديگر صحبت نمی کنم.

سرمربی تيم ملی ايران در پاسخ به اين سوال که حس تان راجع به نحوه آماده سازی ايران چيست، گفت: قبلا هم گفته ام احساسی که در حال حاضر داريم می توانست و بايد بهتر از اين باشد. اگر فرصت آماده سازی خوبی برای تيم ملی داشتيم، می توانستيم خودمان را برای قهرمانی آماده کنيم ولی با بازی هايی که انجام نشد و اردوهايی که هماهنگ نشد، تيم ايران ضربه بزرگی خورد. اين را هم می دانيم که حريفان ما برنامه های آماده سازی خوبی داشته اند. به عنوان مثال قطر يک ماه ليگش را به خاطر جام خليج فارس و يک ماه هم به خاطر جام ملت های آسيا تعطيل کرد اما با روحيه تيمی بالايی که داريم مطمئن هستيم می توانيم حداقل نگاه بازی به بازی داشته باشيم.

کی روش افزود: آماده سازی تيم ملی ايران واقعا مطابق با نيازهای اين تيم نيست چون ما در رده بندی تيم اول آسيا هستيم و بايد آماده سازی بهتری انجام می داديم. ما در رده بندی بهترين تيم آسيا هستيم اما در رده بندی آماده سازی در رده آخر قرار گرفته ايم. با اين حال سعی می کنيم که هيچ بهانه ای به دست ندهيم و تلاش داريم که بازی به بازی پيش برويم.

او در پاسخ به اين سوال که آيا بازيکنان جوانی که امروز در ترکيب ايران قرار گرفتند، می توانند در ترکيب اصلی هم قرار بگيرند، گفت: واقعا فکر می کنم اکثريت آنها می توانند آينده فوتبال ايران را تشکيل بدهند. برای مثال در بازی امروز مرتضی پورعلی گنجی که تا به حال در دفاع وسط بازی نکرده بود، در اين پست بازی شجاعانه و راحتی را پشت سر گذاشت و توانست روحيه بزرگی از خود نشان بدهد. وحيد اميری هم همين شرايط را داشت.

سرمربی تيم ملی افزود: فرقی نمی کند تيم ملی ايران باشد يا تيم ملی پرتغال. وقتی شما برای اولين بار پيراهن ملی را می پوشی، اين پيراهن سنگينی می کند و صد کيلو بار را ايجاد می کند اما بازيکنان جوان ما نشان دادند آينده روشنی دارند. شايد شما اصحاب رسانه که بازی ها را از روی سکوها می بينيد به اين مطلب اشراف نداشته باشيد که چه قدر لباس ملی سنگين است چرا که هيجان و وظيفه سنگينی را با خودش به همراه می آورد. با اين حال امروز بازيکنان جوان ما اشتياق بالايی از خودشان نشان دادند و توانستند در لباس تيم ملی به خوبی انجام وظيفه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016