یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پيروزی ايران بر عراق با گل سردار آزمون


سردار آزمون پس از به ثمر رساندن گل ایران

تيم ملی فوتبال ايران در يک بازی تدارکاتی با يک گل تيم عراق را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال ايران در آخرين بازی تدارکاتی پيش از جام ملتهای آسيا ۲۰۱۵ با ترکيبی از بازيکنان اصلی و ذخيره توانست با نتيجه يک بر صفر تيم عراق را شکست دهد. سردار آزمون در دقيقه ۵۶ تک‌گل تيم ايران را به ثمر رساند.

کارلوس کی‌روش در نيمه نخست تا حدودی ترکيب دوم تيم ملی را با پيراهن‌های قرمز رنگ به ميدان فرستاد که عبارت بودند از: عليرضا بيرانوند، مرتضی پور علی گنجی، اميد ابراهيمی، وريا غفوری، وحيد اميری، رامين رضائيان، سروش رفيعی، هاشم بيگ زاده، مهرداد پولادی، سردار آزمون و کريم انصاری فرد. در مقابل تيم عراق از چندين بازيکن اصلی‌ خود در ترکيب استفاده کرد.

کی‌روش در نيمه دوم و از دقيقه ۶۰ کم‌کم بازيکنان اصلی را به ميدان فرستاد و به ترتيب محسن فروزان، آندرانيک تيموريان، رضا قوچان‌نژاد، عليرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، جواد نکونام وارد زمين شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيمه اول:

دو تيم در نيمه نخست شروع نسبتا پاياپايی داشتند اما کم‌کم تيم عراق با سرعت بيشتر خود سعی در استفاده از فضاهای کنار برای نزديک شدن به دروازه ايران را داشت اما پاس‌های آخر از سوی بازيکنان ايران جمع می‌شد.

اولين موقعيت نسبتا خطرناک بازی در دقيقه ۱۵ بود که ضربه عراقی‌ها به سمت چهارچوب دروازه ايران آمد و بيرانوند آن را جمع کرد اما تنها دو دقيقه بعد آنها فرصت بهتری بدست آوردند اما بی‌ثمر بود.

در دقيقه ۲۰ تيم ايران با نفوذ از جناح راست و ارسال سانتر روی دروازه موقعيت خوبی را بدست آورد و نهايتا وحيد اميری در موقعيت تک‌به تک توپ را به بالای دروازه فرستاد.

تيم عراق در اين نيمه بيشتر صاحب توپ و ميدان بود اما تقريبا هر دو تيم روی ضدحملات صاحب فرصت‌های گلزنی می‌شدند. در دقيقه ۳۸ عراق به دروازه ايران نزديک شد اما پاس از جناح راست به داخل محوطه جريمه توسط مدافعان تيم ملی دفع شد.

تيم ايران که در ضدحمله خطرناک‌تر از حريف بود در دقيقه ۴۲ باز هم فرصت ديگری را از دست داد؛ دروازه‌بان عراق شوت وحيد اميری را دفع کرد و وريا غفوری در فاصله ۲ متری دروازه خالی، توپ را به بالای دروازه فرستاد!

نيمه دوم:

عراقی‌ها اين نيمه را که با بارش شديد باران همراه شده بود، هجومی‌تر آغاز کردند و در دقيقه ۴۹ فرصت گلزنی بدست آوردند که داور آن را آفسايد اعلام کرد. در دقيقه ۵۰ حمله‌ای از سوی بازيکنان ايران شکل گرفت و مهرداد پولادی توپ را روی دروازه سانتر کرد اما مهاجمان نتوانستند استفاده مطلوبی داشته باشند.

اما در دقيقه ۵۶ سردار آزمون از ضربه سری که از ميانه ميدان بدست آورد، با يک توسر توپ، حرکت انفرادی رو به جلويی انجام داد و با نزديک شدن به دروازه با بيرون پا توپ را به کنج دروازه عراق فرستاد.


لحظه به ثمر رسیدن گل ایران توسط سردار آزمون

۵ دقيقه بعد عراقی‌ها سانتری را از جناح چپ روی دروازه فرستادند که توپ به صورت غيرعمد به دست مهرداد پولادی که روی زمين بود برخورد کرد و داور پنالتی گرفت. بازيکنان ايران از جمله پولادی و انصاری‌فرد کاپيتان تيم ايران در اين مسابقه، اعتراض‌های شديدی به داور داشتند. نهايتا يونس محمود بازيکن سرشناس عراقی‌ها با يک ضربه چيپ توپ را به بالای دروازه زد تا اين فرصت عراق هم از دست برود.

در دقيقه ۶۶ محسن فروزان که ۶ دقيقه قبل‌تر به جای عليرضا بيرانوند وارد زمين شده بود، شوت خطرناک از جناح چپ عراقی‌ها را دفع کرد.

بازی در ادامه با حملات بيشتر عراقی‌ها و دفاع ايران همراه بود. آنها البته فرصت خطرناک چندانی بدست نياوردند و در دقيقه ۸۰ هم نتوانستند از ضربه ايستگاهی بدست آمده استفاده کنند.

در دقيقه ۸۵ ملی‌پوشان پشت محوطه جريمه حريف صاحب ضربه ايستگاهی شد که اشکان دژاگه آن را به بالای دروازه زد.

خطاهايی که بازيکنان عراق روی بازيکنان ايران انجام می‌دادند اعتراض شديد نيمکت تيم ايران بويژه کی‌روش را به همراه داشت.

شوت يکی از بازيکنان عراق در دقيقه ۸۹ هم از نزديکی دروازه ايران عبور کرد که اگر در چهارچوب بود با توجه به موقعيت فروزان درون دروازه، می‌توانست گل شود.

در دقيقه ۹۱ وحيد اميری دومين فرصت طلايی خود را از دست داد و بار ديگر در موقعيت تک به تک توپ را به بالای دروازه فرستاد.

به گزارش ايسنا، اين مسابقه از ساعت ۱۸ به وقت استراليا (۱۰:۳۰ به وقت تهران) در ورزشگاه کوچکی در ۸۰ کيلومتری شهر سيدنی در حضور حدود ۳ هزار تماشاگر آغاز شد اما رفته رفته بر تعداد آنها اضافه شد و به حدود ۵ هزار نفر رسيد. حدود ۱۰۰۰ نفر از آنها را تماشاگران ايرانی و عراقی تشکيل می‌دادند که تعداد ايرانی‌ها بيشتر بود. اين ورزشگاه در ضلع روبروی جايگاه سکويی نداشت و تماشاگران روی چمن وسيع آن منطقه نشسته بودند. همچنين پرچم بزرگی از ايران روی اين فضا پهن شده بود. تعدادی از ليدرهای ايرانی با حمايت فدراسيون فوتبال به استراليا رفتند و با حضور در تماشاگران ايرانی، شرايط را برای تشويق تيم ملی بوجود آورده بودند؛ البته اين در حالی است که خبرنگاران ايرانی هنوز امکان مالی حضور در استراليا را پيدا نکرده‌اند!

به گزارش ايسنا تيم ايران در گروه سوم مسابقات جام ملت‌ها با تيم‌های بحرين، قطر و امارات هم‌گروه است و بيست و يکم دی‌ماه در اولين مسابقه به مصاف تيم بحرين می‌رود. تيم عراق نيز در گروه چهارم جام ملت‌ها با تيم‌های ژاپن، اردن و فلسطين هم‌گروه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016