دوشنبه 29 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

تیم ملی ایران با پیروزی بر امارات صدرنشین شد

تيم ملی ايران با برتری يک بر صفر برابر امارات به عنوان صدرنشين راهی دور يک چهارم نهايی جام ملت‌های آسيا شد.

به گزارش ايسنا، ديدار تيم‌های ملی ايران و امارات از گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسيا با برتری يک بر صفر شاگردان کی‌روش به پايان رسيد. تک گل ايران را رضا قوچان‌نژاد در دقيقه ۱+۹۰ روی ارسال کوتاه آندرانيک تيموريان به ثمر رساند.

در اين ديدار شاگردان کی‌روش بيشتر به ضد حملات و توپ‌های بلند چشم داشتند و اماراتی‌ها هم تلاش کردند تا با پاسکاری و حرکات انفرادی در عمق دفاع ايران صاحب فرصت گلزنی شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش نيمه اول:

نيمه نخست اين ديدار را اماراتی‌ها کمی بهتر آغاز کردند و در دقيقه پنجم با شوتی که اسماعيل به سمت دروازه ايران زد نشان دادند که حريف دست و پا بسته‌ای نيستند. با اين‌حال با گذشت ۱۰ دقيقه از بازی اين ايرانی‌ها بودند که بازی را در دست گرفتند. در دقيقه ۱۴ روی پاس پولادی، سردار آزمون در موقعيتی تک به تک با دروازه‌بان امارات قرار گرفت اما ضربه او به اوت رفت. در ادامه اين ديدار باز هم ايران فرصت گلزنی داشت و اين بار حرکت خوب اميری و پاس او به آزمون می‌توانست تبديل به گل شود که ضربه خوب اين بازيکن با اختلافی اندک راهی اوت شد.

در دقيقه ۱۸ اين ديدار سانتر خوبی که از جناح چپ ايران برای جهانبخش ارسال شده بود، با ضربه سر او همراه شد اما ناصر، دروازه‌بان امارات با جاگيری مناسب مانع از فروريختن دروازه تيمش شد.

در اواسط نيمه اول بازی متعادل شد و اماراتی‌ها که چيزی حدود ۲۰ دقيقه در زمين خودی به دفاع می‌پرداختند، به حملاتی پراکنده به سمت دروازه ايران مشغول شدند اما ساختار مناسب دفاعی ايران مانع از حادثه‌ای جدی روی دروازه ايران شد تا اين که در دقيقه ۳۶ روی يک ضربه ايستگاهی که به سود اماراتی‌ها پشت محوطه جريمه ايران اعلام شد که اين توپ را احمد خليل تلاش کرد با يک ضربه فنی به گل تبديل کند اما ديواره دفاعی تيم ملی مانع از اين اتفاق شد. در ادامه نيز شوت علی مبخوت در دقيقه ۴۲ می‌توانست خطرساز شود اما توپ او با اختلاف راهی اوت شد.

در اواخر نيمه اول شاگردان کی‌روش روی يک کرنر ارسالی در دقيقه ۴۴ می‌توانستند به گل برسند اما ضربه سر آزمون با برخورد به مدافع قطر به کرنر تبديل شد تا نيمه نخست با تساوی بدون گل مساوی به پايان برسد. با اين تساوی امارات به عنوان صدرنشين گروه سوم راهی دور يک چهارم نهايی خواهد شد.

گزارش نيمه دوم:

با آغاز نيمه دوم اين شاگردان کی‌روش بودند که بر بازی سوار شدند و در دقيقه ۵۲ ارسال خوب اميری برای جهانخبش، اين بازيکن را در موقعيت شوت‌زنی قرار داد اما ضربه او با اختلاف راهی اوت شد. بعد از اين فرصت باز هم بازيکنان ايران بر بازی سوار بودند و فرصت‌های خوبی برای گلزنی به دست می‌آوردند اما مدافعان اماراتی موفق می‌شدند تا اين توپ‌ها را دور کنند.

در اوسط نيمه دوم بازی متعادلی از سوی دو تيم ارائه شد و در اکثر دقايق توپ در ميانه‌های ميدان در جريان بود تا اين که در دقيقه ۷۷ يک ضربه ايستگاهی به سود امارات اعلام شد و اسماعيل تلاش کرد تا با يک شوت يک ضرب دروازه ايران را باز کند اما توپ او با اختلاف راهی اوت شد و تنها يک دقيقه بعد بود که عمر عبدالرحمان با يک پاس خوب علی مبخوت را صاحب توپ کرد و اين بازيکن در داخل محوطه جريمه با يک شوت تلاش کرد اولين گل اين ديدار را به ثمر برساند اما توپ او راهی اوت شد تا کار همچنان بدون گل مساوی باقی بماند.

در دقيقه ۸۱ اين ديدار ارسال يک کرنر از سوی دژآگه با ضربه سر پورعلی‌گنجی همراه شد اما ضربه او را دروازه‌بان امارات با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

در دقيقه ۸۷ هم شوت اشکان دژآگه از پشت محوطه جريمه امارات آن قدر قدرتمند نبود تا دروازه اماراتی‌ها را با تهديد روبه‌رو کند و دروازه‌بان اين تيم به راحتی توپ را در آغوش گرفت.

با اين‌ حال اين پايان کار نبود و شاگردان کی‌روش در دقيقه ۱+۹۰ روی ارسال کوتاه تيموريان از توپ برگشتی يک کرنر که به سود ايران اعلام شده بود، به گل رسيدند. اين توپ را رضا قوچان‌نژاد با يک ضربه سر دقيق به ثمر رساند.

در اين ديدار جواد نکونام، مهرداد پولادی و سردار آزمون با کارت زرد داور روبه‌رو شدند.

ترکيب ايران: عليرضا حقيقی، سيدجلال حسينی، مرتضی پورعلی‌گنجی، خسرو حيدری (اشکان دژآگه ۶۳)، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، وحيد اميری، سروش رفيعی، عليرضا جهانبخش (وريا غفوری ۵۷) و سردار آزمون (رضا قوچان‌نژاد ۷۱).


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016