دوشنبه 6 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

مسعود شجاعی: برخی منتقدان با حذف تیم ملی خندیدند

1411794940266_3b07144e-8cc2-3d22-92cb-d410541d91a7.jpg
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، درباره حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا و انتقاداتی که این روزها از عملکرد کی‌روش می‌شود، گفت: این انتقادات خیلی چیز عجیبی نیست و فکر کردن به این بحث‌ها اشتباه است چه برسد به این که بخواهیم به این صحبت‌ها بها بدهیم.

مسعود شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره‌ی انتقادهایی که پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها متوجه کارلوس کی‌روش شده است، اظهار کرد: به نظرم این انتقادات خیلی چیز عجیبی نیست و فکر کردن به این بحث‌ها اشتباه است چه برسد به بها دادن به این صحبت‌ها. عده‌ای همیشه ساز مخالف می‌زنند ولی باید با آنها کنار بیاییم. از این انتقادات در مورد خود من هم بوده اما به آن فکر نکردم. ما باید به عنوان یک ایرانی به کشورمان عرق داشته باشیم. الان مردم و بازیکنان همگی ناراحتند و مردم خودشان می‌دانند که بازیکنان هر چه که در توان داشتند گذاشتند اما متاسفانه نتوانستیم به مرحله بعدی برویم. برخی از این کسانی که علیه تیم ملی صحبت کرده‌اند بر خلاف مردمی که بعد از حذف تیم ملی اشک می‌ریختند، می‌خندیدند و اظهار نظر می‌کردند.

وی افزود: سال‌ها زحمت و تلاش، پشت سر این تیم ملی بود. مردم خودشان باهوش هستند و می‌فهمند که چه کسانی زحمت کشیدند و چه کسانی هر چه در توان داشتند وسط گذاشتند. به خاطر وضعیت اقتصادی دلخوشی مردم کمتر شده، اما همین فوتبال توانست آنها را مدتی شاد نگه دارد. بازیکنان تیم ملی برای شادی مردم از جان‌شان مایه گذاشتند و دل ما با مردم یکی بود. همین مساله باعث شد که با وجود حذف، مردم همچنان پشت ما باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شجاعی درباره‌ی نحوه مدیریت کی‌روش در تیم ملی و روابطش با بازیکنان گفت: قبلا هم گفته بودم که کی‌روش مثل یک پدر سخت‌گیر است اما در عین حال دوست داشتنی است. شاید او از ایران برود و هیچ وقت او را نبینیم اما باید واقعیت را بگویم که او همیشه هوای بازیکنان تیم ملی را داشت. خودتان شاهد بودید که بازیکنان ذخیره هم دلشان با بازیکنان اصلی بود. این ناشی از مدیریت قوی کی‌روش بود و فکر می‌کنم بهترین نتایج فوتبالمان را با او گرفتیم. کی‌روش بدون شک بین 10 مربی برتر دنیاست. او هشت سال دستیار فرگوسن بوده و قطعا آنقدر کاربلد است که در آنجا کار کرده است. اگر او کارش را بلد نبود هیچ گاه اینقدر موفق و دوست‌داشتنی نمی‌شد. من اتحادی که در تیم ملی ایران وجود دارد ناشی از مدیریت کی‌روش می‌دانم و اعتقاد دارم که مشابه این اتحاد را در سال‌های قبل نداشته‌ایم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران همچنین گفت: به نظرم اگر کارلوس کی‌روش برود هر چه که ساخته‌ایم و داشته‌ایم فرو می‌ریزد. ما همه از نتیجه فعلی تیم ملی‌ ناراحتیم اما از ته دلم این را می‌گویم که با رفتن کی‌روش اتفاقات بدی رخ می‌دهد و برای حرفم دلیل دارم. همین امارات را ببینید؛ ما می‌گوییم شگفتی ساز اما آنها 8 سال است که کار کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند پس کارشان شگفتی نیست. توجه داشته باشید تیم ملی ایران با تمام مشکلات و حمایت‌هایی که صورت نگرفت به همراه همه کم لطفی‌ها در کوتاه مدت موفق عمل کرد و کی‌روش مجبور بود در ابتدای کارش روی شناخته شده‌ها برنامه‌ریزی کند اما با گذر زمان آرام آرام بازیکنان جوان را به تیم اضافه کرد. شاید خیلی‌ها بگویند که تیم ملی به خاطر نمایشش برابر آرژانتین دوست داشتنی است اما من فکر می‌کنم به خاطر تلاش مستمر کی‌روش این تیم ملی دوست داشتنی شده است.

وی در پایان گفت: من بعید می‌دانم کسی مثل کارلوس کی‌روش که هشت سال در منچستر بوده و جام جهانی را تجربه کرده و کارنامه بزرگ در خارج از ایران داشته باز هم به ایران بیاید و اعتقاد دارم که با دادن زمان بیشتر به کارلوس کی‌روش می‌توانیم در آینده موفق‌تر شویم. چرا که او مربی بزرگی است و باید به برنامه‌هایش احترام بگذاریم و به او اعتماد کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016