جمعه 7 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پيروزی تيم ملی فوتبال ايران بر شيلی + عکس


گل نکونام در دقیقه ۲۱ در پی کرنر تیموریان

تيم ملی فوتبال ايران در نخستين ديدار خود درسال جديد برابر تيم ملی شيلی به برتری دست يافت. اين پيروزی در شرايطی به دست آمد که دو جای دو خبرنگار ايرانی که در سقوط هواپيما جان باختند در ورزشگاه خالی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ديدار تدارتی تيم های ملی فوتبال ايران و شيلی که از دقايق پايانی روز پنجشنبه در اتريش آغاز شده بود، بامداد روز جمعه با برتری ۲ بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به پايان رسيد. جواد نکونام(۲۱) و وحيد اميری(۵۰) برای ايران گل زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار تيم ملی فوتبال ايران با ترکيب عليرضا حقيقی، سيدجلال حسينی، پژمان منتظری، وريا غفوری، هاشم بيک زاده، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، وحيد اميری(۹۰ رامين رضاييان)، مسعود شجاعی(۷۰ اميد ابراهيمی) اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد(۷۴ کريم انصاريفرد) به ميدان رفت.

ملی پوشان ايران که اين ديدار را با يک دقيقه سکوت به خاطر درگذشت دو خبرنگار ايرانی (ميلاد حجت الاسلامی و حسين جوادی) در سانحه سقوط هواپيما آغاز کرده بودند، در نيمه اول نمايش بهتری نسبت به حريف نامدار خود داشتند . البته شيلی تعدادی از بازيکنان نامدار خود را روی نيمکت نشانده بود.

تيم ملی فوتبال ايران تا قبل از رسيدن به گل صاحب موقعيت های مناسبی شد و می توانست دروازه شيلی را با خطر مواجه کند اما تعلل مسعود شجاعی در برخی صحنه ها اين فرصت را از شاگردان کی روش گرفت. با اين حال در دقيقه ۲۱ اين ديدار يک کرنر نصيب تيم ملی فوتبال ايران شد که اين ضربه را آندرانيک تيموريان روی دروازه ارسال کرد که جواد نکونام کاپيتان ايران با ضربه بغل پا دروازه شيلی را باز کرد.

بعد از اين گل بازهم برتری محسوس با ايران بود و بازی خوب اشکان دژاگه موقعيت های مناسبی را برای گلزنی فراهم کرد اما خط حمله تيم ملی نتوانست از آنها استفاده کند. در دقيقه ۴۴ اين ديدار شيلی می توانست به گل تساوی دست پيدا کند اما عليرضا حقيقی ضربه سر مهاجم حريف را از دهانه دروازه برگرداند تا نيمه اول با برتری ايران به پايان برسد.

در شروع نيمه دوم سرمربی شيلی آلکسيس سانچز معروف را وارد زمين کرد تا شايد بتوانند گل خورده را جبران کنند اما در دقيقه ۵۰ اين ديدار بود که تيم ايران با استفاده از يک ضد حمله سريع به گل دوم دست پيدا کرد. در اين صحنه رضا قوچان نژاد پس از فرار از تله آفسايد بازيکنان شيلی توپ را درون محوطه جريمه برای وحيد اميری فرستاد که ضربه دقيق اين بازيکن به تور دروازه حريف چسبيد.

بعد از اين گل ملی پوشان ايران بيشتر در لاک دفاعی فرو رفتند و دل به ضد حملات دوختند. در اين بين هدف تيم ملی ارسال توپ برای قوچان نژاد در زمين حريف و حفظ توپ توسط او و مسعود شجاعی بود که البته کمتر در خلق موقعيت موفق بودند.


گل دوم ایران توسط وحید امیری در دقيقه ۵۰ به ثمر رسید

در دقيقه ۶۰ اين ديدار پاس عمقی زيبای الکسيس سانچز تيم شيلی را در موقعيت گل قرار داد اما ضربه مهاجم اين تيم با اختلاف کمی از کنار دروازه به بيرون رفت. دو دقيقه بعد سرمربی شيلی دست به سه تعويض همزمان زد تا تيمش روند هجومی تری به خود بگيرد و بتواند گل های خورده را جبران کند.

در دقيقه ۷۳ اين ديدار تيم ملی شيلی می توانست يکی از گل های خورده را جبران کند اما ضربه ايستگاهی بازيکنان اين تيم را عليرضا حقيقی به طور ناقص دفع کرد و در ادامه سيدجلال حسينی با ضربه ای نمايش توپ را از محوطه جريمه دور کرد.

دقايق پايانی را به طور کامل تيم شيلی در اختيار داشت و حملات زيادی را روی دروازه ايران طراحی کرد که محور اين حملات سانچز بود. با اين حال خط دفاعی تيم ملی به روش قبلی کی روش همچنان کم اشتباه و منظم ظاهر شد و مقابل حملات پرتعداد حريف ايستاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016