شنبه 22 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

مهدوی‌کيا: موضوع کی‌روش و فدراسيون عجيب و غريب است

بازيکن سابق تيم ملی فوتبال ايران می‌گويد اگر فدراسيون با کارلوس کی‌روش قرارداد دارد بايد به تعهداتش پايبند باشد.

مهدی مهدوی کيا در گفت‌وگو با ايسنا، درباره شرايط اين روزهای تيم ملی فوتبال ايران و همين طور باشگاه پرسپوليس صحبت کرد. او اعتقاد دارد اگر فدراسيون فوتبال با کارلوس کی‌روش قرارداد دارد بايد اين همکاری ادامه داشته باشد. مهدوی‌کيا همچنين درباره برانکو ايوانکوويچ هم می‌گويد او مربی خوبی است و فوتبال ايران را به خوبی می‌شناسد.

در ادامه مصاحبه ايسنا با مهدی مهدوی‌کيا را می‌خوانيد:

* در ابتدا از تيم فوتبال آکادمی‌تان صحبت کنيد. از آخرين مراحل حضور تيم‌تان در تورنمنت اتريش بگوييد.
- با توجه به علاقه‌ای که ما به تيم‌های پايه داشتيم، اين تيم را تشکيل داديم و تعامل خوبی هم در اين زمينه با وزارت آموزش و پرورش انجام داديم. بر همين اساس از سراسر کشور بازيکنان مستعد را بررسی کرديم و با برگزاری چند اردو يک تيم خوب را انتخاب کرديم. اين تيم اواخر ارديبهشت ماه در تورنمنتی در کشور اتريش شرکت می‌کند.

* آيا هدف شما کسب عنوان و مقامی در اين تورنمنت است؟
- خير! تيمی که ما تشکيل داديم متشکل از بازيکنان زير يازده سال است و بيشتر به دنبال اين هستيم که استعدادهايی که در فوتبال ايران وجود دارد را پيدا کنيم. اين تورنمنت باعث می‌شود بازيکنان ما تجربه کسب کنند و برای آينده خود را آماده کنند. بازيکنانی که ما در حال حاضر در تيم ملی داريم از نقاط مختلف کشور آمده اند و ان‌شا‌ء‌الله باز هم در آينده اين استعداديابی را انجام می‌دهيم.

* اين روزها بحث ادامه همکاری و يا قطع همکاری فدراسيون فوتبال با کارلوس کی‌روش مطرح است، آيا شما با حضور کی‌روش در ايران موافق هستيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- من واقعا نمی‌دانم که جريان چيست. يک موضوع عجيب و غريب در حال رخ دادن است. من نمی‌دانم آيا فدراسيون فوتبال با کارلوس کی‌روش قرارداد دارد يا خير؟

* بله! فدراسيون فوتبال تا سال ۲۰۱۸ با کی‌روش قرارداد دارد.
- پس اگر فدراسيون فوتبال با کی‌روش قرارداد دارد، بايد به تعهدش عمل کند. اگر فدراسيون می‌خواهد کی‌روش را اخراج کند بايد به او غرامت بدهد و اگر خود کی‌روش می‌خواهد برود بايد به فدراسيون فوتبال غرامت پرداخت کند. اين موضوع کاملا مشخص است. نمی‌دانم ديگر چرا مسائل حاشيه‌ای در فوتبال به وجود می‌آيد.

* به نظر شما قطع همکاری فدراسيون فوتبال با کی‌روش در اين مقطع کنونی به سود فوتبال ايران خواهد بود؟
- فکر نمی‌کنم اين گونه باشد. ما زمان کمی با شروع مسابقات جام جهانی فاصله داريم. واقعا دليل اين که فدراسيون اين حاشيه ها را به وجود آورده نمی‌دانم. همه حريفان ما با اتخاذ تصميمات درست و تدوين يک برنامه‌ريزی بلند مدت تيم خود را برای حضور موفق در مقدماتی جام جهانی آماده می‌کنند، ولی ما هنوز در مسائل حاشيه‌ای هستيم. کی‌روش در فوتبال ايران بد کار نکرده است. ما با او به جام جهانی صعود کرديم که اين يک موفقيت محسوب می‌شود اما با توجه به قراردادی که وجود دارد و انتظاری که مردم از او دارند، که ما در جام ملت‌های آسيا حداقل به جمع چهار تيم برتر آسيا برسيم اين اتفاق رخ نداد. اين موضوع يک مقدار اثر منفی روی عملکرد کارلوس کی‌روش گذاشته است. در هر حال ما تصميم گيرنده نيستيم و اين فدراسيون فوتبال است که بايد در اين مورد تصميم گيری کند.

* وضعيت پرسپوليس را اين روزها چگونه می‌بينيد؟
- پرسپوليس از ابتدای فصل دچار بحران بود و با توجه به تغييراتی که چه در رده مديريت و همين طور کادرفنی اين تيم رخ داد، روزهای خوب پرسپوليس را نديديم. اميدوارم پرسپوليس چند بازی باقی مانده در ليگ را به پيروزی برسد تا ليگ را آبرومند به پايان ببرد. البته در ليگ قهرمانان آسيا همه چيز متفاوت است و پرسپوليس صدرنشين گروه خود است. همه دوست دارند اين تيم به دور بعد صعود کند و نتايج خوبی بگيرد. اميدوارم که در پرسپوليس ديگر شاهد تغيير و تحولات زياد نباشيم. اميدوارم که اين تيم به شرايط خوب خودش بر گردد.

* در بازی‌های آسيايی به ويژه در ديدار پرسپوليس مقابل النصر پيشکسوتان و همين طور هواداران از پرسپوليس حمايت ويژه‌ای کرده‌اند. اين حمايت‌ها چقدر در نتيجه‌گيری پرسپوليس موثر خواهد بود.
- خيلی خوب است که همه از تيم حمايت کنند. پرسپوليس يکی از پرطرفدارترين تيم‌های آسياست. زمانی که در بازی‌های قبلی هواداران به باشگاه نمی آمدند نشان می داد که مردم با فوتبال قهر کرده‌اند، اما در ديداری که مقابل النصر با پرسپوليس پر از تماشاگر شد، ديديم که اگر بازی‌های خوب در زمين انجام دهيم هوادار به ورزشگاه می‌آيد. اين هوادار هيچ وقت پرسپوليس را تنها نمی‌گذارد. خيلی خوب است که هميشه ورزشگاه‌هايمان پر از هوادار شود اما عدم نتيجه‌گيری تيم باعث می‌شود مردم کمتر به ورزشگاه‌ها بيايند.

* پيش‌بينی‌تان از آينده پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا چيست. آيا اين تيم می‌تواند به جمع چهار تيم برتر آسيا صعود کند؟
- در گام اول بايد همه دست به دست هم دهيم تا اين تيم در گروه صعود کند. ان‌شا‌ء‌الله پرسپوليس از گروه خود صعود کند، زيرا بازی‌های مهم حذفی در فصل آينده برگزار می‌شود و اين تيم می‌تواند خود را تا آن زمان تقويت کند.

* حضور برانکو ايوانکوويچ را در فوتبال ايران چطور می‌بينيد. آيا او می‌تواند به پرسپوليس کمک کند؟
- برانکو چند سال در فوتبال ايران مربيگری کرده و کارنامه خوبی دارد. او شناخت خوبی هم از فوتبال ايران و حواشی آن دارد. دقيقا می‌داند که چه اتفاقاتی خواهد افتاد. اگر به جای برانکو مربی خارجی ديگری می‌آمد بايد زمان زيادی به او می‌داديم تا با فوتبال ايران آشنا شود. من اميدوارم برانکو در پرسپوليس موفق باشد و اين تيم را به آن چيزی که استحقاقش است برساند.

* پس از آمدن برانکو زمزمه‌هايی مبنی بر همکاری شما به عنوان دستيار مطرح شد، چه شد دستياری برانکو را قبول نکرديد؟
- موضوع خاصی نبود. من يک هدف دارم و آن اين است که در فوتبال پايه فعلا فعاليت کنم. در اين زمينه هم فقط حرف نزدم و در حال عمل کردن هستم. می‌خواهم همان طور که در فوتبال پله پله بالا آمده‌ام امر مربيگری را هم از پايه شروع کنم و پله پله بالا بيايم. فعلا يک باشگاه تاسيس کرده‌ام که در آکادمی آن کار استعداديابی را انجام می‌دهم. ان‌شا‌ء‌الله بتوانم در اين زمينه فعاليت‌های خوبی انجام دهم و بتوانم به فوتبال ايران کمک کنم.

* پاناديچ به عنوان دستيار برانکو قرار است در پرسپوليس فعاليت کند. شما مدتی با او در هامبورگ هم بازی بوديد چه شناختی از اين مربی داريد؟
- او فرد با تجربه ای است و در اروپا و همين طور کشور ژاپن فوتبال بازی کرده است. مدتی هم در فوتبال آلمان حضور داشت و تجربه بالايی را به دست آورده است و سال‌ها است که به عنوان دستيار برانکو فعاليت می‌کند. او فرد منظمی است و من فکر می‌کنم که بتواند در کنار برانکو به پرسپوليس کمک کند و من برای او و باشگاه آرزوی موفقيت می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016