چهارشنبه 19 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

زمان تقدیر یا تحقیر؟٬ حمید فرخنده

Hamid Farkhondeh6.gif
درکنار صحنه های شادی و استقبالی که مردم از توافق حاصل شده در خیابان های تهران، فضای مجازی و هنگام استقبال از دکتر ظریف و تیم اش به عمل آوردند، برخی از ایرانیان در جایگاه روشنفکر یا مفسر سیاسی در منطقی عجیب و تحلیلی غریب در همان ساعات اولیه پس از اعلام توافق به مذمت آن پرداختند. از سر تحقیر و تخفیف توافق هسته ای را نوشیدن جام زهر برای حکومت یا مشخصا رهبر جمهوری اسلامی ایران نامیدند. ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وقایع فدراسیون فوتبال؛ عدم توافق کفاشيان و کی‌روش

پس از جلسه سه ساعته علی کفاشيان با کارلوس کی‌روش قرار شد مذاکرات اين دو تا زمان ۷۲ ساعته مقرر ادامه يابد.

به گزارش ايسنا، پس از جلسه روز سه‌شنبه هيات رييسه فدراسيون فوتبال مبنی بر ادامه يا قطع همکاری کی‌روش با تيم ملی فوتبال ايران و تعيين مهلت ۷۲ ساعته برای پاسخگويی از کارلوس کی‌روش، با توجه به تاکيد اعضا بر ادامه همکاری سرمربی پرتغالی تيم ملی فوتبال روز چهارشنبه نشستی سه ساعتی ميان رييس فدراسيون و سرمربی تيم ملی برگزار شد.

کی‌روش در پايان اين جلسه با عصبانيت از فدراسيون فوتبال خارج شد و هيچ گونه صحبتی درباره نتيجه‌ نکرد، علی کفاشيان نيز حاضر پاسخگويی در اين رابطه نشد و با رسانه‌ها هيچ صحبتی مبنی بر مذاکرات انجام شده و نتيجه‌ گفت‌وگوها نکرد.

مدير روابط عمومی فدراسيون فوتبال به عنوان تنها پاسخگوی مذاکرات امروز اعلام کرد که بعد از جلسه امروز قرار است جلسه ديگری فردا برگزار شود و مذاکرات بين رييس فدراسيون فوتبال و سرمربی تيم ملی ادامه می‌يابد.

حسينی درباره جلسه کفاشيان و کارلوس کی‌روش گفت: موارد مطلوب هيات رييسه در اين جلسه مطرح شد ولی طرفين به توافق نرسيدند و هنوز بر سر مواضع قبلی‌شان ايستاده‌اند. گفت‌وگوها تا زمان مقرر (۷۲ ساعت بعد از جلسه ديروز) ادامه خواهد داشت و در صورتی که به نتيجه‌ای برسند، اطلاع رسانی خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی‌روش تهديد به شکايت کرد

کارلوش کی‌روش پس از جلسه ۳ ساعته با کفاشيان با حالت عصبانی و بدون هيچ پاسخی فدراسيون فوتبال را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کارلوس کی‌روش پس از جلسه با علی کفاشيان در حالی که به شدت عصبانی بود حاضر نشد به سوالات خبرنگاران حاضر در محل فدراسيون پاسخ دهد.

کی‌روش تنها با بيان اينکه از يک روزنامه ورزشی شکايت خواهد کرد، گفت: من از اين روزنامه‌ و سردبير آن به دليل نشر مسائل خلاف واقع و بازی با آبروی مردم شکايت می‌کنم.

ظاهرا اين روزنامه گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد مدير برنامه های کارلوس کی روش و پژمان منتظری و عليرضا حقيقی يکی است و به نوعی به ادعاهای اخير مبنی بر دلال بودن کی روش دامن زده بود.

کی‌روش هم‌چنين در مسير خروج از فدراسيون فوتبال در هنگامی که با عباس ترابيان در راهرو، رو در رو می‌شود ۳ بار او را با لفظی تند و توهين‌آميز مورد خطاب قرار می‌دهد.

کی‌روش در توضيح اين رفتار به خبرنگاران گفت که هر بار که ترابيان من را می‌بيند با همين لفظ مرا مورد خطاب قرار می‌دهد، جالب است که اين بار چيزی نگفت!

***

ترابيان: هيچ‌گاه به کی‌روش توهين نکرده‌ام

رييس کميته‌ بازاريابی و اقتصادی فدراسيون فوتبال می‌گويد تنها برای صحبت درباره قرارداد آلشپورت و مذاکره با کفاشيان به جلسه رفته است.

به گزارش ايسنا، عباس ترابيان در جمع خبرنگاران با اشاره به اين که به عنوان يک ايرانی به فکر منافع کشور بوده و به هيچ وجه به کارلوس کی‌روش توهينی نکرده‌ است، اظهار کرد: کی‌روش با لفظی تند مرا خطاب کرد؛ در حالی که به هيچ وجه به او توهين نکرده بودم. هرگز چنين ادبياتی ندارم و چنين صحبت‌هايی را نمی‌کنم.

ترابيان در پاسخ به اين سوال که علت عصبانيت کارلوس کی‌روش چه بود و به چه علت به دفتر رييس فدراسيون فوتبال رفت، گفت: اين جا محل کار من است. هر روز اين پله‌ها را بالا می‌روم. متوجه نشدم چرا کی‌روش عصبانی بود و مرا با الفاظ تند مورد خطاب قرار داد.

عضو کميته‌ بازاريابی فوتبال ضمن رد بی احترامی به کارلوس کی‌روش اظهار کرد: ايراد کی‌روش اين است که باورهايی را که به آن منتقل می‌کنند آن را قبول می‌کند و بدون مطالعه پيش داوری می‌کند.

ترابيان درباره اعتراض کارلوس کی‌روش نسبت به او گفت: نمی‌دانم اين صحبت‌ها از کجا آمده است. قبلا هم اعلام کرده بود که اهل اين صحبت‌ها نيستم. البته کی‌روش يک ايراد بزرگ دارد و آن هم باورهايی است که ديگران به او منتقل می‌کنند و او بدون مطالعه پيش داوری می‌کند.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا او مقصر صحبت‌های کی‌روش است؟ اظهار کرد: من مقصر نيستم و مسئوليت مشخصی دارم. مسئوليت من تهيه پول برای فدراسيون فوتبال است و وقت برای اين گونه کارها ندارم. من اگر کار خودم را انجام بدهم شاهکار کرده‌ام و خود کی‌روش اين را می‌داند.

عضو کميته‌ اقتصادی و بازاريابی فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا هيات رييسه درباره جانشينان کی‌روش هم بحثی شده است؟ گفت: نه! در اين باره صحبتی نشده است و فقط درباره ماندن يا نماندن کی‌روش صحبت کرديم. البته اشکال مختلف وضعيت کی‌روش را بررسی کرديم و اين که اگر برود چه کار کنيم و يا اين که اگر نرود چه کار کنيم. اولويت ما کی‌روش است و اگر و برود به ضرر ماست.

وی در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا او از کی‌روش حمايت می‌کند؟ خاطرنشان کرد: من هميشه از او حمايت کرده‌ام تا او از ايران نرود.

ترابيان در پاسخ به اين سوال که کفاشيان گفته است کی‌روش خودش می‌خواهد برود، اظهار کرد: اين را هم شنيده‌ام که کی روش دو ماه پيش اعلام کرده است می‌خواهد برود، ولی من به دنبال اين حرف‌ها نيستم و بايد ببنيم که چه پيش می‌آيد.

***

توضيح بخش رسانه‌ای تيم ملی درباره اتفاقات فدراسيون فوتبال

بخش رسانه‌ای تيم ملی فوتبال درباره اتفاقات رخ داده در محل فدراسيون فوتبال توضيحاتی ارائه کرد.

به گزارش ايسنا، بخش رسانه ای تيم ملی درباره اتفاقی که پس از جلسه امروز کارلوس کی روش و عباس ترابيان رخ داد بيانيه ای صادر کرد.

در اين بيانيه آمده است: "پس از اتمام جلسه سرمربی تيم ملی با رييس فدراسيون فوتبال در مواجهه آقای کی‌روش با آقای ترابيان، سرمربی تيم ملی از وی پرسيد چرا از الفاظی که پشت سر او استفاده می کرده در حضور خبرنگاران استفاده نمی‌کند. اين شرح دقيق اتفاقی بود که امروز نهايتا در چند ثانيه رخ داد. ضمن اينکه اگر واقعا در گذشته توهين‌هايی از سوی آقای ترابيان صورت نگرفته، نيازی هم به توضيح و تکذيب از سوی ايشان وجود نداشت."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016