سه شنبه 15 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان آسيا: تير خلاص برای پرسپوليس و نفت

آخرين بازی‌های مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه برگزار می‌شود و پر‌سپوليس و نفت تهران برای صعود به مرحله حذفی با حريفانی از ازبکستان و امارات ديدار می‌کنند.

به‌ گزارش ‌ايسنا‌، تيم‌های پر‌سپوليس و نفت چهارشنبه ششمين ديدار آسيايی خود را برگزار می‌کنند تا تکليف صعودشان از مرحله گروهی ر‌قابت‌ها روشن شود. بخت پر‌سپوليسی‌ها برای صعود به مرحله حذفی اندکی بيش از نفت است و انجام بازی آخر پر‌سپوليس در تهران می‌تواند نويد بخش حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه آزادی و جشن صعود چند ده هزار نفری پر‌سپوليسی‌ها باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروه A
نماينده مقتدر ايران در گروه اول ر‌قابت‌های ليگ قهرمانان باشگاه‌های آسيا تيمی است که فو‌تبا‌ل قاره کهن از حضورش در آسيا خرسند است. تماشاگران پرشمار پر‌سپوليس هر بار با حضور پر تعداد در ورزشگاه آزادی رکوردی جديد ثبت می‌کنند و آمارهای ليگ قهرمانان را بهبود می‌دهند.

پر‌سپوليس هر چه در ليگ برتر بد نتيجه‌ گرفته و در ميانه جدول دست و پا می‌زند، در آسيا تيمی از جنس ديگر بوده و از حريفانش پيشی گرفته است. با وجود دو شکست سه بر صفر، پر‌سپوليس همچنان يکی از بخت‌های اصلی صعود از گروه نخست است چون در خانه به هيچ حريفی رحم نکرده است.

پيروزی قاطع سه بر صفر برابر لخويا قطر و برتری يک بر صفر برابر النصر عربستان در تهران در کنار پيروزی خارج از خانه برابر بنيادکار ازبکستان اين تيم را به عنوان بخت اصلی صعود از گروه نخست معرفی کرده است.

پر‌سپوليس اکنون با ۹ امتياز در رده دوم جدول قرار دارد اما ديدار آسان اين تيم برابر بنيادکار در تهران اين فرصت را ايجاد کرده است که بتواند به عنوان تيم نخست به مرحله بعد صعود کند. لخويای قطر و النصر عربستان هر دو داعيه صعود دارند و با توجه به ميزبانی عربستانی‌ها در ديدار پايانی و احتمال زياد پيروزی اين تيم برابر حريف قطری شانس سرخپوشان ايرانی برای اول شدن در گروه بسيار زياد است.

تنها نکته مهم در بازی چهارشنبه پر‌سپوليس و بنيادکار لزوم حضور پر تعداد هو‌اد‌ا‌ران است. در روزهايی که پر‌سپوليس باز هم تغيير سرمربی را تجربه کرده و باشگاه در کشاکش واگذاری به بخش خصوصی است آمدن هو‌اد‌ا‌ران به ورزشگاه انگيزه بازيکنان را دو چندان می‌کند.

ديدار پر‌سپوليس با بنيادکار و النصر با لخويا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۵ به صورت همزمان آغاز می‌شوند.

جدول گروه A:
۱- لخويا قطر ۱۰ امتياز
۲- پر‌سپوليس ۹ امتياز
۳- النصر عربستان ۸ امتياز
۴- بنيادکار ازبکستان يک امتياز

گروه B:

نفت تهران تيم جوان و پويايی است که هم در ليگ برتر ايران و هم در ليگ قهرمانان آسيا عملکرد درخشانی داشته است. هر چند اين تيم در هر دو ليگ در هفته‌های اخير صدرنشينی را با رده دوم عوض کرده است اما همچنان شانس قهرمانی در ليگ برتر و صعود از مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا را برای خود حفظ کرده است.

نسبت به وضعيتی که پر‌سپوليس در گروه A با آن روبه‌رو است نفت برای صعود از گروهش کار سختی دارد. نفت اکنون تيم دوم جدول است و از تيم سوم يعنی پاختاکور تنها دو امتياز پيش است. اين در حالی است که نفت در آخرين بازی‌اش بايد با العين صدرنشين در امارات بازی کند و پاختاکور ديدار آسانی برابر الشباب عربستان در تاشکند دارد.

از سوی ديگر منصور قنبرزاده، مدير‌عامل باشگاه نفت تهران که هميشه حضور تيمش در آسيا را موفقيتی بزرگ توصيف می‌کند، عنوان کرده است که از اين تيم انتظار صعود به دور بعد را ندارد، گفته که شايد کادرفنی تيمش در بازی با العين به چند بازيکن اصلی استراحت بدهد تا انرژی‌شان برای ليگ برتر حفظ شود.

با اين توصيف شايد پيروزی نفت برابر العين چندان هم قابل تصور نباشد اما تيم جوان نفت نشان داده که در روزهای سخت توانايی انجام کارهای بزرگ را دارد.

البته تفاضل گل ۳+ نفت در مقايسه با تفاضل گل صفر پاختاکور اين امکان را نيز فراهم کرده که تحت شرايطی، نفت با تساوی برابر العين به دور بعدی ر‌قابت‌ها صعود کند.

ديدارهای العين با نفت و پاختاکور با الشباب، چهارشنبه ساعت ۲۰ به طور همزمان برگزار می‌شود.

جدول گروه B
۱- العين امارات ۹ امتياز
۲- نفت ۸ امتياز
۳- پاختاکور ازبکستان ۶ امتياز
۴- الشباب عربستان ۲ امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016