دوشنبه 11 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

تغییر لحن بیانیه‌نویس استقلال درباره کی‌روش

اطلاعیه جدید آبی پوشان با این تیتر: سوء تفاهم برطرف شد!

ورزش > لیگ برتر - کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در جمع خبرنگاران حرف هایی زد که شاید حالا بیانیه نویس باشگاه استقلال را شرمنده کرده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه استقلال در واکنش به بیانیه کارلوس کروش، بیانیه ای صادر کرد که در آن ادبیات خوبی برای سرمربی تیم ملی استفاده نشده بود. بیانیه استقلال البته در واکنش به بیانیه کروش صادر شده بود که سرمربی تی ملی در آن نوشته بود برای دعوت از بازیکنان تیم ملی، علاوه بر مسائل فنی، به شخصیت بازیکنان هم توجه می کند و بازیکنانی که شخصیت حضور در تیم ملی را ندارند، به تیم ملی دعوت نخواهند شد.

پس از آن بود که استقلالی ها مهدی رحمتی را هم جزو آن دسته از بازیکنانی قرار دادند که از نظر کروش، شخصیت حضور در تیم ملی را ندارند و به همین مناسبت بیانیه ای تند علیه سرمربی تیم ملی صادر کردند. در بخشی از بیانیه استقلال نوشته شده: «در حقیقت کروش با توهین هایش، خودش و انگیزه هایش را زیر سوال برده و مردود کرده است. به عبارت دیگر شعور اجتماعی و اخلاق انسانی حکم می کند که به عنوان یک مهمان خارجی به ایرانی و فرهنگ ایرانی احترام بگذارد. حضور کروش در تیم های بزرگ اروپایی نه تنها برای وی شخصیتی ایجاد نکرده بلکه توهم بزرگ آن ، ایشان را احاطه کرده است. کروش پایش را از گلیم خود فراتر گذاشته و لقمه ای بزرگ تر از دهان خود را برداشته است. اکنون زمان آن فرا رسیده که بدانیم رفتارهای عوام فریبانه این فرد مثل به دست گرفتن پرچم ایران و یا درگیری با مربی تیم حریف و یا داور مسابقه همگی زشت و ناپسند بوده و خیلی از ما فقط به خاطر عرق ملی چشم هایمان را به روی واقعیت بستیم. در صورت ادامه این گونه صحبت ها و بکاربردن ادبیات ناشایست از سوی سرمربی تیم ملی ، باشگاه استقلال ضمن پاسخگویی و برخورد قانونی با این گونه هتاکی ها ، ملی پوشان خود را در اختیار این گونه شخصیت ها قرار نخواهد داد! به نظر می رسد برای انتخاب بازیکنان توسط سرمربی تیم ملی ، فاکتور سومی هم دخیل است که آن را رحمتی اجرا نکرده است! شاید در کشور موزامبیک واژه شخصیت معنای دیگری دارد؟!...»
حالا اما کروش در مصاحبه جدیدش گفته که منظورش از شخصیت، کاراکتر فرد برای حضور در تیم ملی است نه شخصیت فردی بازیکنان. کروش در مصاحبه امروزش گفت: «من 4 دروازه‌بان در تیم ملی دارم. یک کارمند فدراسیون که اجازه صحبت درباره مسائل فنی را ندارد این صحبت‌ها را مطرح کرده در صورتی که ایشان باید نگران حقوق بنده که پرداخت نشده باشند. ایشان باید به مشکلات عدیده‌ای مانند مشکلات زمین فوتبال بپردازند. البته این مسئله هیچ ربطی به آقای رحمتی ندارد.‌ همیشه گفته‌ام که رحمتی بازیکن بسیار خوب و مورد علاقه من است اما جزئی از برنامه‌های من در تیم ملی نیست. او 35 ساله است و من جام جهانی را پیش رو دارم. در حال حاضر دروازه‌بان‌های تیم ملی علیرضا حقیقی، بیرانوند، اخباری و سوشا مکانی که از تیم بزرگ پرسپولیس آمده است، هستند. من سال‌های قبل هم از سپاهان یک دروازه‌بان به تیم ملی آوردم به نام رحمان احمدی که کمک زیادی به صعودمان به جام جهانی کرد. در آن برهه از زمان به خاطر اشتباهاتی که مقابل ازبکستان، قطر و لبنان انجام داد ترجیح دادم دروازه‌بان تیمم را عوض کنم. من این حق را دارم که بازیکنان تیم ملی را انتخاب کنم. روزی که به رحمتی احتیاج داشته باشم، بعد از حقیقی، بیرانوند، اخباری و سوشا مکانی او را دعوت می‌کنم.»
این صحبت های کروش، باشگاه استقلال را وادار کرد که دوباره بیانیه ای صادر کند و بابت الفاظ تندی که روز گذشته به کار برده بود، عذرخواهی کند. در بیانیه جدید استقلال که با تیتر «سوء تفاهم برطرف شد» روی سایت باشگاه استقلال آمده، نوشته شده است: توضیحات امروز سرمربی تیم ملی ایران درباره کاپیتان رحمتی و تلطیف دیپلماتیک اظهارات روز گذشته ایشان نشان می دهد که درایت و تدبیر مسئولان فدراسیون فوتبال در انتقال صحبت های آقای کروش می توانست از یک سوء تفاهم بزرگ جلوگیری نماید. نظرات امروز سرمربی تیم ملی نشان از موضع فوتبالی بود. در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان و تیم ملی ایران در مسابقات آینده ، بدینوسیله ضمن اعلام حمایت همه جانبه باشگاه استقلال و هواداران آن از تیم ملی ایران ، این باشگاه دفاع از حریم ، شخصیت و حقوق بازیکنان و ارکانش را وظیفه قانونی خود می داند و همه اهالی فوتبال را به رعایت حرمت و اخلاق دعوت می نماید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016