Monday, Feb 12, 2018

صفحه نخست » چگونه "خلیج فارس" باعث جمع‌آوری هزاران کتاب درسی در بحرین شد

bahrain_021218.jpgدویچه وله - بحرین ۱۷ هزار کتاب درسی را به خاطر آمدن عنوان "خلیج فارس" در آنها جمع‌آوری کرده تا پس از "تصحیح خطا" اقدام به چاپ مجدد آنها کند. برخی کشورهای عربی برای تغییر این نام به‌رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی تلاش می‌کنند.

وزارت آموزش بحرین ۱۷ هزار کتاب درسی انگلیسی سوم ابتدایی را به دلیل استفاده از نام "خلیج فارس" جمع‌آوری و از دور خارج کرده تا سپس نسخه "تصحیح‌شده" آنها را دوباره چاپ کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین (بنا)، در روز دوشنبه (۲۳ بهمن/ ۱۲ فوریه) وزارت آموزش این کشور هنگام توزیع این کتاب درسی متوجه به گفته‌ی خود "خطا"ی مندرج در آن شده است.

طبق همین گزارش، بحرین این کتاب درسی را به یک شرکت خارجی سفارش داده بوده است. حال قرار است تمام ۱۷ هزار نسخه پس از "تصحیح"، دوباره چاپ شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرند.

بحرین و دیگر کشورهای عربی متحد آمریکا در خلیج فارس از کاربرد نام "خلیج فارس" امتناع می‌ورزند. این کشورها به‌رغم رسمیت بین‌المللی این عنوان، استفاده از نام "خلیج فارس" را ابزاری برای "سلطه‌گری" جمهوری اسلامی بر منطقه دانسته و در موقعیت‌های مختلف برای تغییر آن تلاش کرده‌اند.

در برابر اما، چه در حاکمیت جمهوری اسلامی و چه در میان بخش اعظم مردم ایران، بر استفاده از عنوان خلیج فارس تأکید می‌شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

چند سال پیش نیز در پی اوج‌گیری اختلافات میان ایران و امارات متحده عربی بر سر نام خلیج فارس و نیز مالکیت ایران بر جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک، ایرانیان ده‌‌ها هزار نظر در تأیید اصالت عنوان خلیج ‌فارس منتشر کردند. همچنین سال‌هاست که بسیاری از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی اعتراض‌نامه‌هایی آنلاینی را بر سر عنوان خلیج‌فارس امضا کرده و در کمپین‌های مختلفی درباره این موضوع شرکت کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در یکی از سخنرانی‌های خود در ماه اکتبر سال گذشته (۲۰۱۷) با زیر پا گذاشتن عرف دیپلماتیک، از خلیج فارس به عنوان "خلیج عربی" یاد کرد و باعث خشم ایرانیان شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy