Tuesday, Mar 20, 2018

صفحه نخست » ‎توصیه های ضدجاسوسی وزارت اطلاعات به مسافران نوروزی!

032018_top.jpg

- کارشناس ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در گفتگو با ایسنا به مسافران نوروزی هشدار داده که افسران اطلاعاتی بیگانه از طریق تورلیدرها، کارکنان آژانس مسافرتی، نارضایتی از حکومت و در پوشش سارق، جاسوسی و کسب اطلاعات می‎کنند!
- «آنهایی که با سرویس‎های جاسوسی بیگانه همکاری کردند باید مطمئن باشند هرگز پل‌های پشت سرشان ویران نشده و خیر آنان در بازگشت از مسیری است که به تباهی می‎رسد».
- این «کارشناس ضدجاسوسی» که نخواسته نامش افشا شود فراموش کرده تا کنون این مقام‎های جمهوری اسلامی و خانواده‎های آنان و وابستگان پیدا و پنهان آنها بوده‌اند که ظاهرا جاسوس از آب درآمده و دستگیر هم شده‌اند!

وزارت اطلاعات به مسافران نوروزی به ویژه آنهایی که به سفر خارجی می‎روند هشدار داده مراقب باشند طعمه‎ی سرویس‎های جاسوسی بیگانه نشوند و اگر شدند به محض بازگشت به ایران به این وزارتخانه اطلاع دهند چون وزارت اطلاعات خواهان «شادی» و «امنیت» آنهاست و هدفش «دست‌گیری» است نه «مچ‌گیری»!

یک کارشناس ضدجاسوسی وزارت اطلاعات بدون افشای نام‌اش با ایسنا گفتگو کرده و گفته سرویس‌های جاسوسی برای انتخاب هدف و طعمه‎ی خود و عملیاتی کردن سناریوی خود ابتدا «اشتیاق به مهاجرت یا ادامه تحصیل»، «تنگناهای مالی»، «سرخوردگی‌های اجتماعی یا فرهنگی»، «نارضایتی از نظام و حکومت»، «آلودگی‌های اخلاقی به ویژه در توجه به جنس مخالف» را در افراد شناسایی می‎کنند.

به گفته‎ی او متداول‌ترین روش برای کسب اطلاعات از طریق «کارکنان سفارت کشور مقصد»، «کارکنان آژانس‌های مسافرتی»، «تور لیدر» یا «راهنما»، «کارکنان هتل‌ها»، «رستوران‌ها» و به ویژه «اطلاعات موجود در فضای مجازی» است.

او توصیه کرده ایرانیان از همراه بردن مدارکی که نیاز به آن ندارند، جدا پرهیز کنند و برای خروج از کشور داشتن گذرنامه کفایت می‌کند و نیازی به همراه داشتن مدارکی چون شناسنامه، کارت ملی، کارت‌های بانکی و یا اسناد مدارک شغلی نیست.

این کارشناس اطلاعاتی که ظاهرا دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر را هم به کیش خویش می‌پندارد این را نیز توصیه کرده «قبل از سفر، همه اطلاعات داخل گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را در ایران تخلیه کنند تا عوامل سرویس‌های جاسوسی بیگانه نتوانند با سوء استفاده از این دستگاه‌ها طعمه خود را گرفتار کنند. گاهی اوقات به بهانه‌های مختلف و در فرودگاه‌های کشورهای مقصد، اقدام به جدا کردن وسایل مذکور و تخلیه آنها می‌نمایند.»

وی در بخش دیگری توصیه کرده اگر یک ایرانی خارج از کشور بازداشت شد به هیچ عنوان پیش از اطلاع دقیق از محتوا و متن هر نوشته یا اظهارنامه، آن را امضا نکنند و با سفارت و کنسول جمهوری اسلامی تماس فوری بگیرند.

«کارشناس ضدجاسوسی» وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه بعضی افسران اطلاعاتی بیگانه در پوشش سارق فعالیت می‌کنند تاکید کرده اگر بیگانگان شرایطی علیه آنان فراهم کردند که خود را ناچار به همکاری با عوامل سرویس‌های جاسوسی بیگانه دیدند، به محض بازگشت به ایران به اطلاع وزارت اطلاعات برسانند «تا مشکل ایجاد شده برای آنان به درستی مدیریت شود.»

وی همچنین گفته که «ایرانیان فراوانی در حال حاضر در کشور زندگی می‌کنند که مورد طمع عوامل سرویس‌های جاسوسی بیگانه قرار گرفته بودند اما با مراجعه به مسئولان ذیربط، ضمن خنثی‌سازی توطئه تدارک دیده شده به زندگی عادی خود مشغولند» و کسانی که گرفتار شدند «باید مطمئن باشند هرگز پل‌های پشت سرشان ویران نشده و خیر آنان در بازگشت از مسیری است که هیچ پایانی ندارد و فقط و فقط به تباهی ختم می‌شود [چون] وزارت اطلاعات خواهان شادی، امنیت، سلامت و مسئول صیانت از جان و مال و شأن ایرانیان است و رویکرد مشخص و پایدار ما «دست‌‌گیری» است نه «مچ‌گیری»! که البته هر کسی می‌داند «دست‌گیری» در زبان فارسی دو معنا دارد که با وجود ادعای این «کارشناس ضدجاسوسی»، دستگاه‌‌های امنیتی جمهوری اسلامی بیشتر از «دستگیری» استفاده می‌کنند تا «دست‌گیری»!

لشکر جاسوسان و نفوذی‎ها در بدنه‏ نظام

این توصیه‌های «ضدجاسوسی» در شرایطی است که هر کسی می‌داند که یک شهروند عادی نمی‎تواند اطلاعاتی داشته باشد که سرویس‌های جاسوسی خارجی از آن بی‎خبر بوده و یا اصلا علاقه‌ای به دانستن آنها داشته باشند! به این ترتیب به نظر می‌رسد این توصیه‌‏ها برای آن دسته چهره‎های شاغل در حکومت است که از یک سو اطلاعات محرمانه و سرّی دارند و یا اطلاعاتی که ممکن است به کار جاسوسی بیاید؛ و از سوی دیگر امکان سفر به خارج از ایران را آن هم با این خرج و مخارج گزاف و وضعیت عجیب و غریب ارز دارند!

برای نمونه، فردی مثل حسین موسویان سفیر سابق جمهوری اسلامی در آلمان و در زمان ترور «میکونوس» و معاون پژوهش‌های بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک که در نهایت به اتهام جاسوسی اوایل اردیبهشت ۱۳۸۶ بازداشت شده بود یا سرقت لپ تاپ دانشمند هسته‎ای در سال ۱۳۸۸ که ادعا شد اطلاعات سرّی هسته‎ای رژیم داخل آن بود.

45545r55r.jpg

بالا از راست: دری اصفهانی، موسویان، هلالی، بهمنی و تصاویر پایین مربوط به مهمانی و عیش و نوش فرزندان سفرای جمهوری اسلامی در ونزوئلا

کارشناس اطلاعاتی جمهوری اسلامی که حاضر نشده نام‌اش افشا شود در گفتگو با ایسنا درباره سوء استفاده از «شهروندان ایران» در سفرهای خارجی با استفاده از نقطه ضعف‎های جنسی نیز هشدار می‎دهد. ولی آیا جز این است که اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۱ این رسوایی جنسی حکمت‌الله قربانی دیپلمات جمهوری اسلامی در برزیل و تعرض او به یک دختربچه در یک استخر عمومی بود که باعث اخراج‎ وی از برزیل و حتی وزارت خارجه شد؟!

پرونده ساشا (محمد) سبحانی پسر سفیر جمهوری اسلامی در ونزوئلا و فیلم و عکس‎های او در استخر مختلط و یا با دختران عریان روی تخت را هنوز در اینترنت می‌توان پیدا کرد. در ونزوئلا سال‎هاست از این دست ماجراها برای خانواده‌‏های دیپلمات‎های جمهوری اسلامی تکرار می‎شود و در بعضی از این پرونده‌ها پیچیدگی آنقدر زیاد است که به جنایت و آدم‎کشی هم انجامیده!

این همه در حالیست در سفرهای زیارتی نیز می‌توان از این ماجراها یافت. پای ثابت سفرهای زیارتی خارج از کشور مداحان هستند و هنوز تکلیف پرونده جاسوسی عبدالرضا هلالی و روح‌الله بهمنی از مداحان سرشناس تهران معلوم نیست.

از این کارشناس اطلاعاتی و ضدجاسوسی که نخواسته نامش افشا شود باید پرسید شهروندان عادی باید مراقب دستگاه‌های جاسوسی بیگانه باشند یا امثال عبدالرسول دری اصفهانی نماینده پیشین بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی که طبق اعلام اطلاعات سپاه و دستگاه قضایی به جاسوسی متهم شده است؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy