Saturday, Nov 9, 2019

صفحه نخست » حمله شدید محسن نامجو به شبکه من و تو: بسیار چیپ هستید

ایندیپندنت فارسی - استفاده یکی از تلویزیون‌های ایرانی از آهنگ‌ نامجو، سبب شد تا او برنامه‌های این شبکه را سخیف بخواند. محسن نامجو، خواننده و آهنگساز ایرانی ساکن خارج از کشور، با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در اینستاگرام به‌شدت از استفاده بدون اجازه و ایجاد تغییر در آهنگ «نامه» در یکی از برنامه‌های شبکه من‌وتو انتقاد کرده است. آهنگ نامه محسن نامجو با تغییر شعر آن در یکی از قسمت‌های برنامه طنز سیاسی این تلویزیون با عنوان «شبکه نیم» پخش شده است.

انتقاد نامجو از شبکه من و تو فقط به استفاده از این آهنگ محدود نماند؛ او در این ویدیو به محتوای کلی برنامه‌های این شبکه نیز حمله کرده است.

نامجو در ابتدای این ویدیو می‌گوید که شبکه من‌و‌تو قطعه نامه را که 10 سال پیش برای همسرش نوشته است با تغییر شعر آن در یکی از برنامه‌های به گفته او «سخیف و سطح‌پایین» پخش کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او می‌گوید که این قطعات سرمایه فرهنگی هنرمند هستند و طبق استانداردهای بین‌المللی برای پخش آن‌ها نیاز به کسب اجازه است. البته نامجو می‌گوید که اگر شبکه من‌وتو با وبسایت او نیز تماس می‌گرفت، اجازه پخش آن را نمی‌داد.

بخش دوم صحبت‌های نامجو اختصاص داشت به نقد محتوای برنامه‌های این شبکه. او می‌گوید که برنامه‌های شبکه من‌وتو یکی از مسببین ویرانی فرهنگ در این سال‌ها بوده است.

نامجو می‌گوید که برنامه‌های تاریخی این شبکه که گلچینی از آرشیو تلویزیون ملی ایران در زمان قبل از انقلاب است، با هدف «ساختن تاریخ جعلی از ایران قبل انقلاب و خراب کردن تصویر آینده در ذهن جوان‌های داخل ایران» پخش می‌شوند.

اشاره محسن نامجو در این ویدیو احتمالا به محتوای برنامه «تونل زمان» و مستندهایی درباره زندگی خانواده سلطنتی است.

موضوع تضییع حقوق مولف در کپی آلبوم خوانندگان، بخش دیگری از این ویدیوی انتقادی بود. نامجو گفت که مخاطبان داخلی‌اش می‌توانند از آلبوم‌هایی که با هزینه شخصی و از درآمد کنسرت‌هایش ساخته می‌شود کپی کنند و او مشکلی با آن ندارد ولی از تلویزیون من و تو خواست که به استقلال مالی او احترام بگذارد، «کاری با این قطعه‌ها نداشته باشد» و «دست در جیب» او نکند.

او در انتها اعلام کرد که از این شبکه تلویزیونی به صورت حقوقی شکایت خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy