Wednesday, Dec 11, 2019

صفحه نخست » آمریکا تحریم‌های جدید بر صنایع حمل و نقل هوایی و دریایی ایران وضع کرد

mahan_121119.jpg>> ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در ادامه سیاست فشار حداکثری به ایران سه شرکت فعال این کشور در زمینه حمل و نقل به دلیل آنچه کمک به انتقال «سلاح‌های کشتار جمعی» خوانده شده تحت تحریم قرار می‌گیرند.

>> بر اساس گزارش وزارت خرانه داری آمریکا دو فرد، پنج نهاد و شرکت مرتبط با ایران و دو کشتی تحت پرچم این کشور به فهرست تحریم های ایالات متحده اضافه شده اند.

***

رادیو فردا - مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه، ۲۰ آذرماه، تحریم‌های تازه‌ای را در ادامه سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی اعلام کرد.

آقای پومپئو روز چهارشنبه اعلام کرد که چند شرکت حمل و نقل که در «انتقال سلاح‌های کشتار جمعی» مرتبط با ایران دست داشته‌اند مشمول تحریم می‌شوند.

آمریکا همچنین عبدالحسین خدری، مدیر عامل شرکت خدری جهان‌دریا، را به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

شرکت راه ابریشم دریایی مستقر در مسقط عمان و دو شناور نیز در ارتباط با آقای خدری در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت خدمات باربری هوانوردی گیت‌ویک (GATEWICK)، ‌ مستقر در دبی و شرکت حدمات هوایی گومی (GOMEI) مستقر در هنگ‌کنگ و شرکت سفر و گردشگری جهان دستینیشنز (JAHAN DESTINATIONS) دیگر شرکت‌هایی هستند که اکنون به فهرست تحریمی آمریکا در ارتباط با ایران افزوده شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مایک پومپئو گفت که واشینگتن سه عامل فروش ماهان‌ایر را نیز به دلیل نقشی که این شرکت هواپیمایی در انتقال سلاح‌های کشتار جمعی داشته هدف تحریم‌های مضاعف قرار داده است.

او گفت که این شرکت‌ها «به دلیل حمل و نقل کمک‌های مرگبار از ایران به یمن و سلاح‌های کشتار جمعی» تحریم می‌شوند.

طبق توضیحی که وزیر خارجه آمریکا داد، این شرکت‌ها از زمان امضای برجام از تحریم خارج شده بودند، اقدامی که مایک پومپئو «بسیار غلط» توصیف کرد.

به این ترتیب این سه شرکت با تحریم‌های بیشتر آمریکا مواجه می‌شوند.

شرکت هواپیمایی ماهان یکی از این شرکت‌ها است.

آمریکا از سال ۹۰ شرکت ماهان‌ایر را به دلیل «ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران» و «جابه‌جایی نیرو و سلاح» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌ بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران قبلاً اتهام انتقال سلاح برای حکومت سوریه و حزب‌الله لبنان با هواپیماهای مسافربری را رد کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy