Wednesday, Dec 11, 2019

صفحه نخست » وزیر ارتباطات از «حمله بسیار بزرگ» به زیرساخت‌های الکترونیک ایران خبر داد

jahromi_121019.jpgرادیو فردا - محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، ۲۰ آذرماه، از «حمله بسیار بزرگ و سازمان‌یافته» اینترنتی به «زیرساخت‌های دولت الکترونیک» کشور خبر داد.

آقای آذری جهرمی این حمله هکرها را «حکومتی» توصیف کرده، اما اشاره نکرده است که کدام دولت یا حکومت پشت‌ آن بوده است.

خبرگزاری مهر روز چهارشنبه به نقل از وزیر ارتباطات ایران نوشت: «اخیرا با یک حمله بسیار سازمان‌یافته‌ و حکومتی علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک مواجه بودیم که توسط سپر امنیتی کشور شناسایی و دفع شده است.»

او در ادامه گفت: «فعلا نمی‌توانم بگویم این حمله توسط چه کشوری انجام گرفته است.»

به نظر می‌رسد که این حمله هکرها به تاسیسات اینترنتی ایران ربطی به خبر هک شدن اطلاعات دست‌کم سه بانک در کشور ندارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز روز سه‌شنبه ضمن انتشار خبر هک و نشر اطلاعات بانکی ۱۵ میلیون کارت شهروندان ایرانی، به نقل از کارشناسان گفت که احتمالا این حمله توسط یک عامل دولتی خارجی انجام شده و ممکن است به چالش مالی عمده‌ای برای جمهوری اسلامی تبدیل شود.

در واکنش به این گزارش، وزیر ارتباطات ایران چنین توضیح داد: «بانک‌ها هک نشده بودند، بلکه پیمانکار فنی سابق یک مجموعه از اطلاعاتی که به آنها دسترسی داشت، نسخه پشتیبان گرفته بود و اکنون با دسترسی به این نسخه در حال تهدید و باج‌گیری است.»

جمهوری اسلامی ایران در عین حال که خود همواره از متهمان بزرگ هک حکومتی به‌ویژه در آمریکا بوده است، هدف حمله سایبری عوامل یا کشورهای خارجی نیز بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

از جمله مرکز امنیت سایبری ریاست جمهوری ایران روز شنبه، ۳۰ شهریورماه سال جاری، گزارش‌ها درباره «حمله سایبری موفق به تاسیسات نفتی و زیرساخت‌های حیاتی» ایران را تکذیب کرد.

این مرکز اعلام کرد که «برخلاف ادعاهای امروز رسانه‌های غربی» حمله سایبری موفقی «به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت‌های حیاتی کشور صورت نگرفته است».

با این حال فقط یک هفته بعد وزیر نفت ایران بدون ارائه جزئیات و دلیل خواستار «هوشیاری کامل» صنعت نفت ایران در برابر «تهدید‌های فیزیکی و سایبری» شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy