Friday, Sep 25, 2020

صفحه نخست » مناقشه؟! کدام مناقشه؟! اندر حکایت میرحسین موسوی و کشتارهای دهه شصت؛ ف. م. سخن

3E87433F-CA85-46B9-811B-BF2CEC9CFDEF.jpegخانم آیدا قجر مطلبی منتشر کرده اند در سایت وزین «ایران وایر» که در همین خبرنامه می توانید آن را مطالعه کنید.

ایشان به مناقشه ای اشاره کرده اند که اخیرا بر سر موضوع میر حسین موسوی و اطلاع او از کشتارهای سال ۶۷ به وجود آمده است.

حقیقت این است که مناقشه ای در کار نیست بلکه حقیقت ی از سال ۶۷ مطرح شده که میرحسین موسوی و طرفداران او سعی در کتمان آن دارند.

البته اگر به سخنان میر حسین توجه کنیم ایشان تلاش خاصی برای کتمان نگاه مثبت اش به «دوران طلایی امام راحل» نمی کند و حتی آرزوی بازگشت به آن دوران سیاه و شوم را دارد.

همین اندازه که میر حسین به عنوان مرید و پیرو «امام» این حقیقت را بازگو می کند خود جای بسی خرسندی ست چرا که تکلیف ما به عنوان مخالفان صد در صدی حکومت نکبت با ایشان مشخص می شود.

به عبارتی ما در یک طرف و ایشان در طرف مقابل ما قرار دارد بدون هیچ اگر و اما یی.

اما این که ایشان از جنایت مهیب سال ۶۷ خبر نداشته هیچ مایه ای از حقیقت در آن نیست و هر کس چنین ادعایی بکند، قطعا خواهان تحریف تاریخ است.

میر حسین از سال ۶۰ تا ۶۸ نخست وزیر جمهوری نکبت بوده است.

در طول این سال ها و دقیقا همین سال ها، کشتارهایی در ایران صورت گرفته که دنیا هم از آن با خبر بوده هر چند بزرگی و ابعاد گسترده ی آن بعدها مشخص شده است.

اولین سوال این است که آیا میر حسین از کل جنایت های سال های ۶۰ تا ۶۸ بی اطلاع بوده؟

چنین چیزی محال ممکن است.

اگر او با خبر بوده که بوده، نظر دقیق و صریح اش در باره ی این کشتارها چه بوده؟

او قطعا مثل آیت الله منتظری مخالف این کشتارها نبوده چرا که اگر چنین می بود، حداقل کاری که می توانست انجام دهد خروج از سیستم حاکم بود. کاری که منتظری قاطعانه انجام داد.

و نکته ی مهم تر این که دو سه دهه بعد که موسوی از ابعاد وحشتناک جنایات دهه ی شصت با خبر شده، چگونه دوران سیاه خمینی را دوران طلایی نامیده و خواهان بازگشت به آن دوران شده؟

ملاحظه می فرمایید که هیچ گونه بحث و شک و شبهه و مناقشه ای در موضوع «جنایت مطلق ندانستن کشتارهای دهه ی شصت توسط عوامل حاکم در آن زمان از جمله میر حسین موسوی» وجود ندارد و هیچ کس نمی تواند نقش او را گیرم به عنوان ناظر ساکت این جنایات نادیده بگیرد.

امروز موسوی در حصر است. دلیلی که موسوی به خاطر آن به حصر افتاده، دلیل موجهی نیست و ما به این لحاظ به این حصر اعتراض داریم و خواهان آزادی او هستیم.

اما این که موسوی و موسوی ها باید به موقع خود و در وقت مناسب جوابگوی بی اعتنایی شان و یا بدتر از آن دست داشتن شان در جنایت های دهه ی شصت باشند، موضوعی نیست که بتوان از کنار آن با بحث و مناقشه گذشت و از خون صدها جوان نازنین کشورمان در گذشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy