Monday, Nov 30, 2020

صفحه نخست » همراهی تعدادی از عوامل سینما با حزب‌اللهی‌ها در ستایش محسن فخری‌زاده

keyhan30.jpgکیهان لندن - تعدادی از عوامل حوزه فیلم و سینما در جمهوری اسلامی شامگاه دیروز بیانیه‌ای ستایش‌آمیز با عنوان «خطاب به تویی که نمی‌شناختمت» در واکنش به کشته شدن محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری صنایع دفاعی منتشر کردند.

این افراد از جمله پرویزپرستویی، ابراهیم حاتمی‌کیا، کمال تبریزی، مجید مجیدی، نرگس آبیار، رسول‌ صدرعاملی، محمدحسین مهدویان و آتیلا پسیانی با امضای این بیانیه با بسیجیان و حزب‌اللهی‌هایی که پس از ترور فخری‌زاده در تجمعات کوچکی در خیابان‌ها تجمع کردند، مواضع مشترک خود را اعلام نمودند.

در این بیانیه‌ آمده است: «خبر ترور ناجوانمردانه‌ات را شنیدیم و افسوس خوردیم که چرا به قدر بدخواهان میهنمان تو را نمی شناختیم. کمی دیر شده ولی به پاس یک عمر تلاش علمی بی‌منت و بی‌نام و نشان برای اقتدار کشور عزیزمان ایران، به تو افتخار می‌کنیم.»

گفتنی است که هیچ اطلاعات دقیقی از تحصیلات دانشگاهی این «دانشمند» و اینکه وی چه زمانی و در کجا و تحت نظر چه استادانی در رشته‌ی خود «دانشمند» شده در دست نیست و رسانه‌های داخلی نیز بر جایگاه مهم او در پروژه‌های اتمی جمهوری اسلامی تأکید کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

امضاکنندگان این بیانیه مانند مجید مجیدی و ابراهیم حاتمی‌کیا و رضا میرکریمی جزو سینماگران نزدیک به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی هستند و برخی دیگر نیز از سینماگران اصلاح‌طلب حامی میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ و دو دوره حامی انتخاباتی حسن روحانی رئیس دولت یازدهم و فعلی مانند همایون اسعدیان، منوچهر محمدی، مازیار میری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و اکبر نبوی هستند.

این بیانیه در حالی از سوی این «سینماگران» صادر می‌شود که سینمای ایران بیش از هر زمان دیگری به خلافکاری و پولشویی و تزریق پول دستگاه‌های نظامی و شبه‌نظامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتیاد پیدا کرده است.

چنانکه در جریان دادگاه‌های پرونده‌های اختلاس‌ها همواره پروژه‌های میلیاردی سینمایی و شبکه نمایش خانگی، محل خرج این بودجه‌ها و توزیع پول میان سینماگران بوده تا به وقت نیاز از جمله اکنون برای پُر کردن جای خالی حمایت مردم از چهره‌ای چون فخری‌زاده، به کار گرفته شوند.

انتشار این بیانیه در فضای مجازی واکنش‌های منفی کاربران را به دنبال داشت که با هشتگ‌هایی مانند هنربندان، موضوع تحریم آثار این سینماگران را مطرح کرده‌اند. کاربران در توئیت‌های خود سکوت سنگین این افراد در قبال کشتار مردم در اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ و بازداشت و اعدام معترضان را یادآوری کرده‌اند. آنان نوشته‌اند که امضاکنندگان این بیانیه همانهایی هستند که در اعتراض گسترده مردم علیه اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر معترض اعتراضات آبان‌ماه، در پستوها پنهان شده و یک خط در اعتراض به این حکم و اعدام نوید ننوشتند.

برخی دیگر از کاربران نیز به این نکته مهم اشاره می‌کنند که سینماگرانی از جمله مجید مجیدی و نرگس آبیار با وجود چنین مواضعی در حمایت از تروریسم دولتی جمهوری اسلامی در ایران، در فستیوال‌های جهانی از جمله فستیوال کن، برلین و همچنین مراسم اسکار نیز حضور دارند و فیلم مجیدی به عنوان «نماینده سینمای ایران» به اسکار معرفی شده است. همچنین نرگس آبیار سینماگر مورد حمایت رژیم حتا به عضویت آکادمی اسکار در آمده است.

این بیانیه با خشم و انزجار شدید کاربران توئیتر مواجه شده که نگارندگان را مزور و سودجو دانسته و می‌گویند هر جا که منفعت باشد، آنان حضور فعالی دارند و تا کنون در صف مردم قرار نگرفته‌اند. این توئیت‌ها چنان سرشار از خشم هستند که به دلیل استفاده از برخی واژه‌ها امکان انتشار آنها در این گزارش نیست.

امضاکنندگان این بیانیه‌ عبارتند از پرویزپرستویی، ابراهیم حاتمی‌کیا، کمال تبریزی، مجید مجیدی، همایون اسعدیان، منوچهر محمدی، منوچهر شاهسواری، مازیار میری، رضا میرکریمی، نرگس آبیار، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور، کامران ملکی، رسول صدرعاملی، مجتبی راعی، محمد حسین حقیقی، حسن برزیده، محمدعلی نجفی، حبیب احمد‌زاده، آتیلا پسیانی، فرهاد توحیدی، اکبر نبوی، فرهاد قائمیان، ایرج تقی‌پور، محمد داودی، عبدالحمید قدیریان، علی قائم‌مقامی، مهرداد فرید، نوید محمودی، بهمن اردلان، حافظ احمدی، محمد قاسمی، محمد حسین مهدویان، مهدی فخیم‌زاده.

از سوی دیگر، کامنت الیزابت امینی بازیگر سینما زیر پست خبر ترور محسن فخری‌زاده در اینستاگرام خبرساز شد و نیروهای ولایتمدار اینستاگرام را علیه او بسیح کرد. او نوشته بود: «اوا، چه بد! حالا چه شیرپاک خورده‌ای، این خدمت رو به جامعه بشریت کرده، یعنی؟»





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy