Sunday, Sep 5, 2021

صفحه نخست » سیبل خوبی برای زدن به نام مسعود بهنود!؛ ف. م. سخن

1B74D9F2-8EE5-4065-B9F0-0EABE64B33AB.jpegسیبل (تلفظ:sibl) کلمه ای است فرانسوی، به معنای چیزی به عنوان هدف تیر اندازی.

در عالم سیاست، اهل سیاست کسانی را پیدا می کنند که آن ها را هدف قرار دهند و با «زدن» آن ها به مقاصد سیاسی خود برسند.

سران حکومت ها، وزرا، روسا، بزرگان رسانه، و خیلی های دیگر در عالم سیاست، به عنوان سیبل تعیین می شوند و تیر انداختن به طرف آن ها همواره صورت می پذیرد.

این یک امر طبیعی ست و نمی توان کس یا کسان را از انجام آن باز داشت.

اما این که این «سیبل» به حق یا نا حق هدف قرار می گیرد می تواند مورد بحث و انتقاد قرار بگیرد.

در عالم سیاست ایران، خاصه در چهل سال گذشته، مسعود بهنود، به عنوان یک سیبل خوب، برای گروه های مختلف سیاسی مورد هدف تیر انداختن ها قرار گرفته است.

در چند روز گذشته، نظری از آقای بهنود در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن اظهار داشته اند، تصاویری که از اوین پخش شده، با آن چه ایشان در دوران زندان شان دیده اند متفاوت است و احتمال دارد پخش این تصاویر به خاطر این باشد که اوین را زیبا نشان دهند.

در این صحبت حرف بد و نادرستی زده نشده است و اتفاقا شاید یکی از دلایل پخش ویدئوهای اوین همین هم باشد. همین هم باشد که مثلا اوین را «هتل اوین» نشان بدهند هر چند این زندان برای «بزرگان سابق سیاسی و اقتصادی» که به هر دلیل زندانی شده اند همواره هتلی بوده است که در آن از امکاناتی مثل «سوییت اختصاصی» و موبایل و مرخصی و داشتن میزهای تجاری و غیره برخوردار بوده اند و حالا تصاویری از اتاق مثلا برادر حسن روحانی پخش می شود که شبیه به همه چیز هست الّا زندان!

اوینی که ما در سال های اول انقلاب دیده ایم شبیه به همه چیز بود الّا هتل! هنوز هم بخش هایی پنهان از اوین هست که با دیدن آن ها باید گفت صد رحمت به زندان! صد رحمت به زندان های حتی دوران قاجار!

در عالم سیاست ایران، موضوع دیگری هم وجود دارد:
این که کسی که سیبل می شود، به هر دلیل موجه و غیر موجه هدف قرار بگیرد. مهم این است که سیبل را به هر شکل ممکن و به هر دلیل و نادلیلی زد. و امروز چه سیبلی برای زدن بهتر از مسعود بهنود!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy