Wednesday, Oct 27, 2021

صفحه نخست » بنگلادش در حال "تجاوز" به صنعت پوشاک ایران است

wire27-1.jpgایران وایر - عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک می‌گوید قیمت تمام شده یک تولیدکننده داخلی چهار تا پنج برابر محصول بنگلادشی است و این کشور در حال تجاوز به صنعت پوشاک ایران است.

مجید افتخاری روز چهارشنبه، ۵ آبان ۱۴۰۰، با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی توان رقابت با محصولات بنگلادشی را ندارند،به خبرگزاری «ایسنا» گفت: «سونامی کالاهای بنگلادشی به طرز عجیب و غریبی در حال ورود به کشور است و هیچ تولیدکننده داخلی نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند. چرا که کالاهای استوکی که اروپا به دلیل شرایط کرونا سفارش آن‌ها را کنسل کرده، به صورت تناژی و با قیمت بسیار نازل به کشور وارد می‌شود».

افتخاری می‌گوید این کالاها بیشتر زمستانی هستند و به صورت انبوه به ایران قاچاق می‌شود.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، علت واردات گسترده قاچاق پوشاک به ایران را شیوع ویروس کرونا عنوان کرد. او در این‌باره توضیح داد: «این کشور (بنگلادش) بستری آماده کرد که تمام کشورهای اروپایی در آن سرمایه گذاری کردند. این ۲۰ میلیون اشتغال برای بنگلادش مهم است. اما با توجه به لاک داون در اروپا خیلی از برندها کوچک شدند یا بازار خود را از دست دادند و سفارش‌های خود را در مبدا کنسل کردند».

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به گفته افتخاری بهترین بازار برای پوشاک بنگلادش، ایران است چرا که هیچ نظارتی بر آن نیست.

او می‌گوید «تا شرایط کرونا از بین نرود و بنگلادش دوباره به بازار اروپا وارد نشود این وضعیت ادامه خواهد داشت و بنگلادش بازار ایران را له خواهد کرد».

افتخاری همچنین با اشاره به کاهش ارزش پول ملی ترکیه، گفت: «در حال حاضر ترکیه هم نسبت به سال گذشته بستر مناسب‌تری برای واردات پوشاک است. بنابراین حالا قیمت پوشاک در ترکیه هم برای قاچاق توجیه پیدا می‌کند».

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه فعالان حوزه پوشاک معتقدند در حال حاضر رقم قاچاق پوشاک حداقل چهار برابر رقم اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، گفت: «تکلیف ایران با حوزه پوشاک مشخص نیست که آیا به دنبال ایجاد اشتغال، تامین بازار داخل، صادرات یا غیره است؟»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy