Wednesday, Jan 19, 2022

صفحه نخست » جمشید برزگر در مقابل محل برگزاری مذاکرات برجام تحصن و اعتصاب می‌کند

barzegar.jpg کیهان لندن ـ جمشید برزگر روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در توئیترش نوشت برای اعلام همبستگی با بری روزن از دیپلمات‌های گروگان‌گیری شده در ایران، در مقابل هتل محل مذاکرات برجام در وین تحصن و اعتصاب غذا خواهد کرد.

جمشید برزگر روزنامه‌نگار، تحلیلگر سیاسی و شاعر امروز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه با انتشار یک ویدئو در فرودگاه به مقصد وین در توئیترش اعلام کرد که به مدت یک هفته در مقابل هتل محل مذاکرات برجام در وین تحصن و اعتصاب غذا خواهد کرد.

این تحصن و اعتصاب به قصد اعلام همبستگی با بری روزن از دیپلمات‌های گروگان‌ گرفته شده در سال ۵۸ توسط انقلابیون و «دانشجویان پیرو خط امام» با اشغال سفارت آمریکا در تهران است که به تازگی از قصد خود برای اعتصاب غذا در وین خبر داده تا با این کار خواستار آزادی شهروندان دوتابعیتی شود که در ایران توسط جمهوری اسلامی با هدف اخاذی به گروگان گرفته شده‌اند.

👈 مطالب بیشتر در کیهان لندن

جمشید برزگر همچنین اعتصاب خود را اعتراضی به قتل بکتاش آبتین نویسنده و شاعر در جمهوری اسلامی و همچنین اعلام حمایت از زندانیان شجاعی خواند که علیه «قتل فراقضائی» این شاعر توسط نظام جمهوری اسلامی دست به اعتراض زده‌اند.

این روزنامه‌نگار اعتصاب غذای خود را در اعتراض به قتل بکتاش آبتین و ادامه کشتار زندانیان و همچنین شنیده‌ شدن بهتر صدای اعتراض در ایران دانست و گفت که «ما جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای را مسئول قتل زندانیانی می‌دانیم که در ظاهر به مدتی زندان، ولی در عمل به مرگ اعلام نشده محکوم می‌شوند.»

برزگر خواستار آزادی همه زندانیان دوتابعیتی شد که «به گروگان گرفته شده‌اند و زندگی و جانشان دستمایه قمارهای جمهوری اسلامی شده است.»

بری روزن دیپلمات پیشین آمریکایی که سال ۱۳۵۸ به مدت ۴۴۴ روز توسط انقلابیون اسلامی در سفارت آمریکا در تهران به گروگان گرفته شد، روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه به شبکه خبری آمریکایی «فاکس‌نیوز» گفت به اعتقاد او مذاکرات هسته‌ای و توافق هسته‌ای پیمان‌های سیاسی هستند که وابسته به اعتماد بین دو طرف است و در این مرحله فکر نمی‌کند کسی بتواند به حکومت ایران اعتماد کند چرا که گروگانگیری بخشی از سیاست این رژیم است و حکومت ایران بیش از ۴۱ سال است که کارش «گروگانگیری» است.

بری روزن در ویدئوی دیگری که از فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک در راه سفر به وین منتشر کرد گفت: «من در JFK هستم تا سوار هواپیما به سوی وین شوم و می‌خواستم قبل از پرواز نکاتی را با شما در میان بگذارم. من نمی‌توانم سکوت کنم در حالی که گروگان‌ها همان وحشتی را که من تجربه کردم تحمل می‌کنند. ما باید اقداماتی بیش از اینها برای اولویت دادن به آزادی آنها انجام دهیم. ما باید برای آزادی آنها پافشاری کنیم.»

وی همچنین در ویدئویی که ساعاتی پیش از وین در توئیتر منتشر کرده، نوشته است: «روز اول اعتصاب غذای من شروع شده. من تازه وارد وین شدم و به هتل کوبورگ می‌روم و در آنجا به اعتراض خود برای آزادی ده‌ها گروگانی که به ناحق توسط رژیم ایران بازداشت شده‌اند ادامه می‌دهم. ما باید آزادی گروگان‌ها را در اولویت قرار دهیم.»

هشتمین دور مذاکرات به اصطلاح «احیای برجام» در حالی در وین انجام می‌شود که تعداد نامشخصی از شهروندان خارجی و دوتابعیتی در جریان سفر به ایران، که شمار آنها تا ۳۰ تن تخمین زده می‌شود، توسط حکومت بازداشت و به گروگان گرفته شده‌اند. ایرانیان دوتابعیتی از سوی جمهوری اسلامی متهم به فعالیت‌های امنیتی و سیاسی و جاسوسی علیه نظام می‌شوند و در این روند، نقش ابزاری را بازی می‌کنند تا رژیم با کشورهای غربی به اخاذی و باج‌گیری بپردازد.

مذاکره کشورهای غربی و مدعی دموکراسی و حقوق بشر با جمهوری اسلامی در شرایط نقض آشکار حقوق انسانی شهروندان توسط رژیم ایران همواره از سوی افکار عمومی و فعالان حقوق بشر مورد انتقاد بوده است و مذاکره‌کنندگان متهم به نادیده گرفتن موضوع حقوق بشر می‌شوند در حالی که مقامات این کشورها از جمله دولت کنونی آمریکا مرتب در حال سخنسرایی درباره آن هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy