Wednesday, Apr 13, 2022

صفحه نخست » نفوذی تندروها در تیم مذاکره کننده کیست؟

n1.jpgنگام - «حمیدرضا عسگری» نفر اول از سمت راست که همراه اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای «سعید جلیلی» در کمیسیون برجام مجلس حاضر شده بود، فردی است که اطلاعات محرمانه مذاکرات وین را به نمایندگان جبهه پایداری میدهد. عسگری با هوشمندی روند مذاکره طی شده توسط «علی باقری» را نامطلوب میداند.

عسگری در برهه ای از مذاکرات به عنوان نماینده یکی از مجموعه های امنیتی حضور داشت ولی کم کم به عنوان عضو اصلی تیم مذاکره کننده که به سعید جلیلی ارادت ویژه داشت حضور پیدا کرد.

تسنیم در اسفند۱۳۹۱ گزارش داد که سرپرست گروه مذاکره کننده ایران در مذاکرات فنی استانبول را حمیدرضا عسگری بر عهده داشت.

وی در دور جدید مذاکرات نیز به عنوان نماینده سعید جلیلی در مذاکرات حاضر بود که پس از شناسایی وی به عنوان نشتی تیم مذاکره کننده ایران در وین و درز اطلاعات سری مذاکرات به نمایندگان جبهه پایداری از جمله محمود نبویان و علی خضریان، حضورش در تیم مذاکراتی کمرنگ شد.

شنیده ها نشان میدهد که قصد کنار گذاشتن وی از تیم مذاکره کننده‌گرفته شده و وی به زودی اخراج میشود.

ایران اینترنشنال هم در این باره نوشت:

توییتر علی خامنه‌ای ساعاتی پس از انتشار سخنان او در روز سه‌شنبه، ضمن انتشار «اصلاحیه»، توییت قبلی مبنی بر اینکه مذاکرات هسته‌ای خوب پیش می‌رود را حذف کرد.

این سخنان در اصلاحیه جدید این طور نوشته شده است: «بحمدالله دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند. آنچه که حالا در مسائل دیپلماسی مورد توجه هست مساله هسته‌ای است. هیات مذاکره کننده رییس جمهور و شورای امنیت ملی رادرجریان می گذارند تصمیم می‌گیرند جلو می‌روند. هیات مذاکره ما هم تا اینجا برابر زیاده‌خواهی طرف مقابل مقاومت کرده و خواهد کرد.»

پس از انتشار این توییت تعدادی از حساب‌های توییتری نزدیک به سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، نوشتند که خامنه‌ای چنین جمله ای را بیان نکرده و جمله منتشر شده در توییتر او «مصداق دروغ و تحریف است».

در روزهای گذشته نیز تعدادی از اعضای جبهه پایداری در مجلس، از جمله محمود نبویان و علی خضریان، با افزایش انتقادها از مذاکرات وین گفته بودند توافق احتمالی عملا تفاوتی با برجام ندارد. پس از آن، برخی کانال‌های تلگرامی نوشتند که دلیل این انتقادها حذف حمیدرضا عسگری، از چهره‌های نزدیک به جلیلی از روند مذاکرات است.

خامنه‌ای روز سه شنبه در دیدار با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی درباره مذاکرات وین گفته بود که کار به گونه خوبی پیش می‌رود و «اتفاقا» طرف غربی به بن‌بست رسیده و «ما به بن‌بست نرسیده‌ایم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy