Tuesday, Apr 4, 2023

صفحه نخست » اطلاعیه مرکز ایرانی مطالعات سیاسی درباره برگزاری همایشی با شرکت نماینده میرحسین موسوی، شخصیت‌های منفرد سیاسی و نمایندگان نیروهای مختلف

markaz.jpgهمایش بررسی واقعیت‌های گذار به فردای ایران در ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ برابر با ۱۸ مارس ۲۰۲۳ با حضور حقیقی و مجازی جمعی از صاحبنظران و کنش‌گران ایرانی در پاریس برگزار شد و به نقد و ارزیابی امکانات و الزاماتِ ایده‌هایی پرداخت که از سوی طیف‌های مختلف مخالفان رژیم حاکم بر ایران، برای گذار به آینده، به ویژه در دوره اخیر و خیزش زن‌زندگی‌آزادی مطرح شده است.

چنانکه در اطلاعیه نخستینِ این نشست آمد، برگزارکنندگان در این قصد و مقصد مشترک بودند که ایده‌های گذار به فردای ایران، باید در چارچوب اقداماتی مسئولانه مطرح و دنبال گیرد که نه تنها امنیت زندگی شهروندان را با هرج و مرج و ناآرامی مواجه نسازد و یکپارچگی سرزمینی را در خطر نیاندازد، بلکه با نگاهی همه جانبه، از پیچیدگی‌های حوزه فرهنگ، اقتصاد، محیط زیست، حقوق زنان و اقلیت‌های دینی، جنسی، آئینی و قومی نیز غفلت نکند و بر استراتژی همسوئی با طیف وسیعی از نیروهای ملی متعهد به قواعد بازی دموکراتیک تکیه کند.

در جمع‌بندی این همایش مطرح شد که نیروهای مختلف می‌بایست نگرانی‌هایی را که از یکدیگر دارند با حسن نیت و حسن ظن، مطرح و نقد کنند و متوجه آسیب‌هایی هم‌چون خود حق‌پنداری، خود مرکزبینی، خود رهبربینی و خود اکثریت‌پنداری باشند.

در این جمع‌بندی تاکید شد که برای نجات ایران و رسیدن به یک جبهه فراگیر، گفتگو با جریان‌های مختلف فعال داخل کشور با تنوع در گرایش‌های‌شان ضروری است. مذهبی و غیرمذهبی، مرکز و پیرامون، جمهوری‌خواه و مشروطه‌خواه، جمهوریخواهان با فدرالیست‌ها، آنها با بقیه و در رأس همه جنبش‌های تاثیرگذار، جنبش زنان و حرکت فراگیر مطالبات زنان علیه تبعیض و نابرابری، نمونه‌های مشخص و روشنِ این گفتگو است.

در نظر گرفتن چهره‌های واقع‌‌بین درون نظام که روزی حاضر باشند با دیگران بر سر «نجات ایران» وارد گفتگو شوند و تمرین «تجمیع» برای گذار و تمرین «تکثر» برای پس از گذار از دیگر نکات مورد تاکید در این همایش بود.

تاکید بر ادامه این همایش و دنبال کردن اهداف آن در قالب‌های نظری و عملی دیگر، پایان بخش نشست بررسی واقعیت‌های گذار در پاریس بود.

مرکز ایرانی مطالعات سیاسی از یکایک مهمانان حضوری و مجازی این همایش سپاسگزاری می‌کند و همراهی و همفکری این جمع و صاحبنظران دیگر را برای قدم‌های آینده امید دارد.

مرکز ایرانی مطالعات سیاسی
www.icps.uk
Info@icps.uk



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy