Sunday, May 19, 2024

صفحه نخست » از سقوط هلیکوپتر حامل ابراهیم رییسی خوشحال ام فقط به یک دلیل...؛ ف. م. سخن

sokhan.jpgاگر آن چه وزیر کشور جمهوری نکبت اسلامی خبر داده است درست باشد و هلیکوپتر حامل ابراهیم رییسی، قاضی کشتار ۶۷ و رییس جمهور سدعلی،،، «فرود سخت» انجام داده باشد، یک دلیل برای خوشحالی من وجود دارد و آن نه آسیب دیدن یا حتی مرگ اوست بلکه وحشتی ست که از لحظه ی از کار افتادن موتور هلیکوپتر تا لحظه ی «فرود سخت» بر دل و جان او افتاده و امیدوارم حالا که هوا در حال تاریک شدن کامل است و کل منطقه ورزقان آذربایجان پوشیده از مه غلیظ است و هوا به شدت سرد، او زنده و هوشیار مانده باشد و این وحشت را کاملا احساس کند.

سقوط هلیکوپتر غیر از سقوط هواپیماست. اگر موتورهای هلیکوپتر از کار بیفتد، خلبان، ملخ هلیکوپتر را در حالت خلاص می گذارد و بدنه ی هلیکوپتر که شیئی معمولی ست و مثل هواپیما بال و فرم آئرودینامیکی برای طی مسافت در هوا و پرواز بدون موتور ندارد، با چرخش خود به خودی ملخ در حالت پایین آمدن، مثل تکه سنگ پایین «نمی افتد» و می تواند در مناطق مسطح البته به شکل سخت و با ضربه ی سنگین بر زمین فرود بیاید.

از لحظه ی از کار افتادن موتور تا زمان برخورد اسکیدها یا چرخ های هلیکوپتر به زمین ثانیه هایی پر از وحشت و اضطراب است که ابدا با وضع هواپیما موقع سقوط عادی قابل مقایسه نیست.

این که محل سقوط دقیقا مشخص نشده، این هم از اعجابات است چون در تمام جهان، تمام وسایل پرنده، مجهز به سیستمی هستند که ای.ال.تی نام دارد که سرنام «امرجنسی لوکی تور ترانسمیتر» است و این دستگاه موقع سقوط هواپیما یا هلیکوپتر در اثر شدت ضربه ی وارده به صورت اتوماتیک به کار می افتد و سیگنال هایی ارسال می کند که توسط ماهواره های فرانسوی و دیگر کشورها دریافت می شود و مکان این دستگاه را به صورت دقیق نشان می دهد.

اگر این دستگاه درست کار کند الان مسوولان هوایی کشورهای غربی حتما موقعیت هلیکوپتر ساقط شده را به اطلاع مقامات هوایی ایران رسانده اند.

اما دلیل خوشحالی من این نیست که رییسی بمیرد چون از این جور آشغال ها در دست و بال حاکمیت جمهوری نکبت بسیار است و می توانند فوری یک نفر را جانشین او کنند همان طور که بعد از به درک واصل کردن رجایی و باهنر این کار شد.

خوشحال هستم اگر رییسی در لحظات سقوط و بعد از آن ترس و وحشتی را که در دهه ی شصت و سال ۶۷ به جان بچه های پای اعدام ما انداخت تجربه کند و همان وحشت را در وجود او ببینیم چرا که مرگ معمولی برای او کم است و احساس وحشتی که در آن سال ها برای بچه های ما به وجود آورد حداقل چیزی ست که می تواند به روح و روان خسته و آزرده ی ما و بازماندگان آن سال ها اندکی تسکین ببخشد.

IMG_2317.jpeg
محل سقوط هلیکوپتر رییسی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy