Thursday, Jun 20, 2024

صفحه نخست » ۱۹ ‌‌ژوئن روز پیروزی تاریخی درمبارزات مردم ایران، کیقباد اسماعیل پور

Keyghobad_Esmaeilpour_2.jpgوزیر امنیت عمومی کانادا: سپاه در لیست تروریستی کانادا قرار گرفت

زندگی سیاسی ومبارزات مردم داخل و خارج ایران نشان می دهد که پیوند میان این مبارزات گسست ناپذیر است. هر جا که رژیم به هموطنان داخل کشور ضربه ای می زند؛ بال دیگر این مبارزات در خارج کشور؛ ضربه ای بر پیکره پوسیده این رژیم وارد می آورد. در لیست تروریستی قرار دادن سپاه در کانادا که محصول کاری مداوم؛ طولانی و جانکاه در کانادا بود؛ نمونه ای از این مبارزات است و نشان از توقف ناپذیری انقلاب مهسا تا سرنگونی این رژیم را دارد.

این پیروزی که با مبارزات سیاسی گروههای مختلف در کانادا از شخصیت های سیاسی و گروههای حقوق بشری و دادخواهان گرفته تا کانادایی هایی که به کمک مردم ایران امده و نقش انسان دوستانه خود را در این مسیر تاریخی ایفا کردند؛ قابل توجه بوده و هست. جای دارد از وزیر جاناتان ویلکینسون (وزیرانرژی و منابع طبیعی کانادا) و وزیر تری بیچ ( وزیرامورمهاجرت؛ پناهندگان و شهروندی کانادا)؛ اقای دکتر مریدی ( وزیر سابق دولت انتاریو)؛ اقای علی احساسی (نماینده پارلمان فدرال)؛ اقای حامد اسماعیلیون؛ خانم نازنین افشین جم؛ اقای کاوه شهروز و بسیاری دیگران که چه در فعالیت های جمعی شرکت کردند و یا در سرما و گرما در مقابل پارلمان ها؛ فریاد IRGC تروریست سر دادند؛ تشکر کنیم. همچنین برای ثبت در تاریخ باید گفت کسانی هم بودند که با سازمان ها و بنیادهای خود؛ حاضر به حمایت از این خواسته مردم ایران نشدند و با گفتن اینکه " ما سیاسی نیستیم" حاضر نشدند به مبارزه مردم در ایران یاری برسانند؛ و مردم آنها را در لیست سیاه تاریخی خود قرار خواهند داد.
بدینوسیله از همه سازمان ها و ان جی او ها و نیروهای مبارزی که در این مسیر وظیفه خود را انجام دادند باید تشکر کرد؛ مدارک و اسناد افتخار امیز این سازمان ها در تاریخ کانادا و تاریخ ایران خواهد درخشید.
این پیروزی را به خانواده های قربانیان؛ دادخواهان؛ زندانیان سیاسی و مبارزین راه آزادی و ملت ایران تبریک می گوییم؛ و همه دست بدست هم برای سرنگونی این رژیم ضد بشری خواهیم ایستاد.
این تصمیم دولت کانادا؛ نتایج و ابعاد گسترده ای دارد که اهمیت ویژه ای دارند و حداقل شامل موارد زیر می باشند:
• توافقات دنیای غرب در مورد سیاست جدید انها در مقابله با رژیم جمهوری اسلامی؛
• تصمیم قطعی دنیای غرب به تغییر سیاست هایش در مقابل رژیم جمهوری اسلامی؛
• عواقب و آینده اموال و سرمایه گذاری های وابستگان سپاه در کانادا و دستور ظبط هر نوع اموال و ممنوعیت هرنوع معامله با آنها؛
• ناامنی مطلق سفر به ایران برای (شهروندان غربی و بویژه) شهروندان ایرانی کانادایی؛
• موضوع مهاجرت ایرانیان به کانادا و افزایش فیلترهای حقیقت یابی در اسناد متقاضیان مهاجرت؛
• تغییر جغرافیایی پایگاه لابی های جمهوری اسلامی از آمریکا و کانادا به نقاطی دیگر جهان؛
• عواقب احتمالی؛ هر گونه هواداری از سپاه توسط افراد؛ گروهها؛ و یا شخصیت های باصطلاح سیاسی؛
ما در موارد فوق فعلا بحثی نداریم و در زمان های دیگری به آنها خواهیم پرداخت. در این قسمت؛ نظر به اهمیت موضوع؛ فقط به ترجمه (فوری) متن اطلاعیه دولت کانادا از صفحه رسمی بیانیه های دولت کانادا - بدون هیچگونه اقتباس یا استنباطی - که امروز منتشر شده است می پردازیم.

متن اطلاعیه رسمی دولت کانادا

دولت کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی کرد
از: امنیت عمومی کانادا
اطلاعیه خبری ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴
اتاوا، انتاریو
دومینیک لبلانک، وزیر امنیت عمومی، نهادهای دموکراتیک و امور بین‌دولتی، امروز اعلام کرد که دولت کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) ؛ را از امروز به عنوان یک نهاد تروریستی تحت قانون جزا، به رسمیت می شناسد.
بر اساس اقدامات آن‌ها (سپاه پاسداران)، دلایل منطقی وجود دارد که باور کنیم سپاه پاسداران آگاهانه فعالیت‌های تروریستی انجام داده، و تلاش کرده انجام دهد، در آن شرکت کرده یا آن را تسهیل کرده است، یا به نمایندگی از، تحت هدایت یا با همکاری با نهادی که آگاهانه فعالیت تروریستی انجام داده، عمل کرده است. معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی به معنای این است که آن‌ها یک گروه تروریستی هستند.
تصمیم به معرفی سپاه پاسداران و گذاشتن در لیست تروریستی قانون جزا حاوی یک پیام قوی به رژیم جمهوری اسلامی است که کانادا از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با فعالیت‌های تروریستی سپاه پاسداران - که چه به صورت یکجانبه توسط سپاه انجام شود و چه در ارتباط آگاهانه با نهادهای تروریستی دیگری که در لیست کانادا هستند؛ مثل حزب‌الله و حماس انجام شود - استفاده خواهد کرد.
سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد لیست ‌شده، اکنون به عنوان یک "گروه تروریستی" تحت قانون جزای کانادا شناخته می‌شود. به عنوان یک نتیجه فوری از این لیست ‌گذاری، مؤسسات مالی کانادایی، مانند بانک‌ها و کارگزاری‌ها، موظفند فوراً اموال نهاد در لیست تروریستی قرار گرفته را مسدود کنند. همچنین هر فردی که در کانادا؛ و یا کانادایی‌های خارج از کشور؛ آگاهانه با اموال تحت مالکیت یا کنترل این گروه تروریستی معامله کند، مجرم محسوب می‌شود.
لیست ‌گذاری می‌تواند با کمک به تسهیل اتهامات تروریسم علیه مرتکبان و حامیان تروریسم؛ به نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و اجرای قانون کانادا در مبارزه با تروریسم کمک کند، مکانیزم لیست ‌گذاری تروریستی نقش کلیدی در مقابله با تأمین مالی تروریسم دارد. لیست گذاری همچنین می‌تواند به قطع امکان حمایت یا کمک به گروه‌های تروریستی در کانادا کمک کند.
لیست ‌گذاری امروز در ادامه اقدامات قبلی کانادا، برای مقابله با رژیم ایران می باشد. اقدامات قبلی شامل:
دولت کانادا چندین نهاد تروریستی را که از حمایت سپاه پاسداران بهره‌ مند شده‌اند و به پیشبرد منافع و سیاست خارجی ایران کمک کرده‌اند، لیست کرده است. این نهادها شامل حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین و طالبان می‌شود.
علاوه بر این، در ژوئن ۲۰۱۹، کانادا سه گروه جدید مورد حمایت ایران را به فهرست تروریستی قانون جزا اضافه کرد: گردان‌های الاشتر، حرکت الصابرین و لشکر فاطمیون.
در نوامبر ۲۰۲۲، کانادا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک رژیم که در تروریسم و نقض سیستماتیک یا فاحش حقوق بشر دخالت دارد، معرفی کرد. در نتیجه، تحت قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان، هزاران مقام ارشد دولتی ایرانی، از جمله اعضای ارشد سپاه پاسداران، برای ورود به کانادا ممنوع شدند. علاوه بر ممنوعیت ورود به کشور، مقامات ارشد کنونی و سابق دولت ایران که در کانادا حضور دارند ممکن است تحت بررسی و اخراج قرار گیرند. از اکتبر ۲۰۲۲، کانادا ۱۸ دور تحریم تحت مقررات اقدامات اقتصادی خاص (ایران) و قانون عدالت برای قربانیان مقامات فاسد خارجی (JVCFOA) اعمال کرده است تا افراد و نهادهای دخیل در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی را هدف قرار دهد. مجموعاً ۲۰۰ فرد ایرانی و ۲۵۰ نهاد ایرانی تحت قانون اقدامات اقتصادی خاص (SEMA) و JVCFOA فهرست شده‌اند. این اقدامات عملاً هرگونه اموالی که افراد و نهادهای فهرست‌شده ممکن است در کانادا داشته باشند را مسدود می‌کند. دولت کانادا به مبارزه با تهدیدات تروریستی علیه کانادا، مردم در کانادا و منافع آن در سراسر جهان ادامه خواهد داد.


نقل‌قول‌ها:
"رژیم ایران به طور مداوم بی‌توجهی کامل به حقوق بشر، هم در داخل و هم خارج از ایران، و تمایل به بی‌ثبات کردن نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را نشان داده است. لیست ‌گذاری سپاه پاسداران بر تلاش‌های گسترده‌تر دولت کانادا برای اطمینان از عدم مصونیت برای اقدامات غیرقانونی ایران و حمایت آن از تروریسم بنا می‌شود. دولت ما همیشه حقوق بشر را ترویج خواهد کرد و علیه کسانی که به دنبال اختلال در شیوه زندگی ما، هم در کانادا و هم در سراسر جهان هستند، اقدام خواهد کرد."
• جناب دومینیک لبلانک، وزیر امنیت عمومی، نهادهای دموکراتیک و امور بین‌دولتی
نتایج مستقیم در مورد اقدام امروز دولت کانادا:
در قانون جزا در کانادا؛ چندین جرم وجود دارد که به رفتار دیگران در ارتباط با گروه‌های تروریستی می‌پردازد. برای مثال، قانون جزا در کانادا؛ هر گونه معامله با هرگونه اموال (از جمله پول) تحت مالکیت یا کنترل گروه‌های تروریستی یا ارائه هرگونه خدمات مالی (مانند خدمات ارائه‌شده توسط بانک‌ها و مشاغل خدمات مالی) برای منافع یا به دستور یک گروه تروریستی را ممنوع می‌کند.
با اضافه شدن سپاه به لیست تروریستی قبلی دولت، اکنون ۷۷ نهاد تروریستی تحت قانون جزا در کانادا فهرست شده‌اند.
برای اطمینان از به‌روز ماندن فهرست نهادهای تروریستی، روال معمول ؛ انجام یک بررسی جامع از هر نهاد در مدت پنج سال از ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ - در صورت لیست شدن قبل از آن تاریخ یا در صورت لیست شدن در یا بعد از ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹- در مدت پنج سال از تاریخ لیست شدن آن صورت می‌گیرد تا تعیین شود که آیا هنوز باید در فهرست باقی بماند یا نه؛ به ‌تبع آن در هر پنج سال پس از آخرین توصیه دولت؛ برای لیست گذاری نسبت به هر نهاد لیست شده انجام می شود.
پس از بررسی اخیر دولت، ۴۷ نهاد ارزیابی شده‌اند تا تعیین شود که آیا باید در فهرست باقی بمانند. نتیجه‌گیری شد که گروه اسلامی مسلح (GIA) باید از فهرست حذف شود زیرا اکنون منقرض شده است. ۴۶ نهاد دیگر، از جمله نیروی قدس سپاه پاسداران، همچنان آستانه لازم برای فهرست‌گذاری را دارند.
متن بیانیه دولت کانادا در وب سایت رسمی دولت کانادا:

https://www.canada.ca/en/public-safety-canada/news/2024/06/government-of-canada-lists-the-irgc-as-a-terrorist-entity



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy