دوشنبه 13 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چشم براون به پول اعراب برای حل بحران مالی، کارگزاران

گوردون براون نخست‌وزیر بریتانیا در دیدار با ملك‌عبدالله پادشاه عربستان سعودی خواستار كمك عربستان به برنامه ضمانت مالی صندوق بین‌المللی پول (IMF) شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، براون كه در سفری چهار روزه به سه كشور عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی و برای دعوت از این كشورها برای مشاركت در طرح‌های نجات مالی برای برون‌رفت از بحران اقتصادی جهانی وارد منطقه شده است پس از دیدار با پادشاه سعودی اعلام كرد كه مشاركت عربستان در طرح ضمانت مالی صندوق بین‌المللی پول برای نجات بازارهای مالی جهانی كمك بزرگی به تشكیل یك صندوق مالی بزرگ و مطمئن خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عربستان بزرگ‌ترین تولیدكننده نفت جهان است و در سه سال گذشته و با افزایش چندین برابری قیمت نفت، صدها میلیارد دلار در ذخایر ارزی خود اندوخته است. همچنین پادشاه سعودی در نشست رهبران 20 كشور جهان كه در 15 نوامبر و برای بررسی بحران مالی جهانی در واشنگتن برگزار می‌شود، شركت خواهد كرد. هنوز مقامات سعوی نظر صریح خود را در كمك مالی به «طرح نجات» صندوق بین‌المللی پول اعلام نكرده‌اند و انتظار نمی‌رود كشورهای نفت‌خیز و ثروتمند حاشیه جنوبی خلیج‌فارس تا قبل از تشكیل اجلاس رهبران 20 كشور صنعتی و در حال رشد جهان در واشنگتن، تعهدی مبنی بر كمك به طرح نجات مالی صندوق بین‌المللی پول بدهند، اما براون در دیدار با ملك عبدالله تمایل خود را به شركت فعال كشورهای نفت‌خیز حاشیه خلیج‌فارس در طرح صندوق بین‌المللی پول اعلام كرده است.

نخست‌وزیر براون در دیدار با صاحبان صنایع و سرمایه عربستان نیز با اشاره به نقش عربستان در كمك به برون‌رفت از بحران جهانی مالی گفت: «من معتقدم كه كشور شما می‌تواند نقش مهمی در حل این بحران جهانی ایفا كند و باید صدای شما در این زمینه شنیده شود.» پس از اجلاس نوامبر واشنگتن، بریتانیا در نظر دارد اجلاسی را در سطح سران و در ماه دسامبر در لندن برگزار كند. اما هنوز مشخص نیست كه آیا لندن از سران كشورهای نفت‌خیز حاشیه جنوبی خلیج‌فارس نیز در نشست دسامبر لندن دعوت خواهد كرد یا نه. به نظر می‌رسد در صورت مشاركت كشورهای ثروتمند عربی خلیج‌فارس در طرح نجات مالی صندوق بین‌المللی پول، لندن از كشورهای نفتی خلیج‌فارس نیز در این نشست دعوت به عمل آورد.





















Copyright: gooya.com 2016