سه شنبه 14 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجانی: محدود کردن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بی‌نتيجه و غيرعقلانی است، ايسنا

ـ مصلحت نظام، ملت و آبروی کشور در گروی جريان سالم و آزاد اطلاعات است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام آگاهی را عنصر اساسی پيشرفت مادی و معنوی بشر دانست و گفت: از منظر دين و پيش‌تازان انقلاب اسلامی نيز چيزی جز آگاهی يافتن مردم از وقايع نمی‌تواند سلامت نظام را تضمين کند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار رييس و اعضای شورای مرکزی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تصريح کرد: اگر آگاهی جامعه بالا برود پنجره‌ فساد در رده‌های گوناگون آن بسته‌تر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس خبرگان با تاکيد به اين‌که " شغل خبرنگاری بسيار شريف اما پرخطر و حساس است" رسانه‌ها و روزنامه‌ها را يکی از ابزارهای مهم آگاهی جامعه دانست و گفت: در نظام اسلامی هرکس خير و مصالح مملکت را می‌خواهد، بايد جريان اطلاع‌رسانی را تقويت کند.

وی با اشاره به اين‌که " اکنون دوره انفجار اطلاعات است و ابزار اطلاع‌رسانی نيز بسيار متنوع و زياد شده است" محدود کردن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را بی‌نتيجه و غير عقلانی دانست و ادامه داد: محدوديت‌های غيرمنطقی که هم‌اکنون به روزنامه‌نگاران تحميل می‌شود باعث می‌شود دريچه‌های اطلاع‌رسانی صحيح و قانونی مسدود شود و در اين وضعيت شايعات و خرافات رواج يافته و مردم خبرهای صحيح را باور نمی‌کنند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اين‌که " با تنوع کنونی رسانه‌ها ديگر هيچ خبری مخفی نمی‌ماند" مصلحت نظام، ملت و آبروی کشور را در گروی جريان سالم و آزاد اطلاعات دانست و گفت: البته شرط اين کار است که مولدين خبر و روزنامه‌نگاران نيز به تعهدات قانونی و اخلاقی خود پای‌بند باشند و مصلحت کشور و نظام را همواره مدنظر قرار دهند.

وی انضباط را شرط مهم اطلاع‌رسانی صحيح دانست و تاکيد کرد: ان‌شاءالله روزنامه‌نگاران به تعهدات اخلاقی خود پايبندند و مسوولين نيز از فضای به وجود آمده کمال استفاده را در جهت مصالح کشور بنمايند.

در ابتدای اين ديدار علی مزروعی رييس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و برخی از اعضای شورای مرکزی اين تشکل با اشاره به تاريخچه‌ تشکيل اين انجمن اهداف و برنامه‌های انجمن را تشريح کردند و برخی موانع و محدوديت‌های پيش‌روی اين انجمن را برشمردند.





















Copyright: gooya.com 2016