سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


ديکتاتورها و نفت، ژوزف يوفه، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

کشورهايی که درآمد آن ها وابسته به فروش انرژی است، سياست‌شان نيز با تغيير قيمت نفت، بالا و پايين می‌رود. اتحاد شوروی با نفت بشکه‌ای بيست دلار فرو پاشيد و پوتين با نفت ۶۴ دلاری "جنگ سرد دوم" را اعلام کرد. ونزوئلا با نفت صد دلاری قول ساختن پالايشگاه نفت به نيکاراگوئه را داد و پس از کاهش قيمت نفت همراه با بوليوی به آمريکا پيغام داد: ما بايد با يکديگر صحبت کنيم چون به هم احتياج داريم! ... [ادامه مطلب]

آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عشاء مومنی با قرار وثيقه آزاد شد، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: عشاء مومنی، از اعضای کمپين کاليفرنيا روز دوشنبه ۲۰ آبان آزاد شد. به گزارش سايت کمپين کاليفرنيا عشاء مومنی ساعت ۵ بعد از ظهر روز دوشنبه با قرار وثيقه از زندان آزاد شده است.

روجا بندری يکی ديگر از اعضای کمپين کاليفرنيا در گفتگو با راديو زمانه روجا بندری گفت در تماسی که با خواهر خانم مومنی داشته، وی خبر آزادی اين فعال حقوق زنان را تائيد کرده است. وی در عين حال گفت که حال عمومی خانم مومنی خوب است. به گفته اين عضو کمپين کاليفرنيا، خانم مومنی قرار است فردا (سه‌شنبه) به دادگاه مراجعه کند. وی ازعلت مراجعه خانم مومنی به دادگاه اظهار بی‌اطلاعی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ساعتی قبل از اعلام خبر آزادی عشاء مومنی خبرگزاری ايسنا از قول معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفته بود: به محض توديع وثيقه‌ی صادره برای عشا مومنی، وی طی يکی دو روز آينده آزاد می‌شود. حداد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، با بيان اينکه عنوان اتهامی عشا مومنی، تبليغ عليه نظام است، خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام تحقيقات مقدماتی از عشا مومنی، وی با توديع وثيقه‌ی صادره، طی يکی دو روز آينده آزاد خواهد شد.

روز گذشته نيز بيش از ۹۰ نفر از اساتيد و چهره های برجستۀ دانشگاهی با امضای بيانيه ای ضمن اعتراض به بازداشت عشا مومنی، از مقامات ايران خواسته بودند که سريعا به بازداشت وی خاتمه دهند و با انجام اين امر حسن نيت و اعتقاد خود را به مبادلۀ فرهنگی، پاسداشت آزاديهای آکادميک و گفتگوی آزاد نشان دهند .

در ميان امضا کنندگان اين نامه اسامی کسانی چون نوام چامسکی، استاد برجستۀ زبان شناسی و از روشنفکران برجستۀ جهان؛ بتی ويليامز، برنده جايزه نوبل و بنيان گذار جنبش صلح ايرلند شمالی؛ انگوگی وا تيونگئو، نويسندۀ کنيائی و تئوری پرداز برجستۀ ادبيات پسا استعماری؛ دبورا استرين، استاد علوم کامپيوتری دانشگاه لس آنجلس و يکی از ۱۰ محقق برجستۀ جهان به انتخاب مجلۀ" پاپيولار ساينس"؛ لائری براند، مدير مرکز روابط بين الملل دانشگاه کاليفرنيای جنوبی به چشم می خورد. متن کامل اين بيانيه همراه با اسامی امضا کنندگان به زودی منتشر خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016