دوشنبه 27 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقلال کانون وکلا را پاس داريم، بيانيه کانون مدافعان حقوق بشر در ايران

کانون مدافعان حقوق بشر در خصوص کانون وکلا بيانيه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد. در اين بيانيه آمده است:


در طول تاريخ احراز شده است که انسان مدافع بايد مستقل و منفک از هر گروه و دسته ای باشد که چون و چرا را به او القا کنند و نگرش و گزينش خاص را از او انتظار داشته باشند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فلسفه متين عامل آن شدکه تجربه طولانی مدافعان حقوق انسانی در نهالستان انديشه بدين ثمره دست يابد که وکيل مدافع و تشکيلات حامی و ناظر او بايد مستقل و متکی به خود باشد و از هر فرمان و دستور و امريه ای به دور قرار گيرد . مگر ضوابطی که همان کانون مستقل عهده دار پذيرش و اجرای آن است .
علی رغم اينهمه اصول غير قابل انکار که در کوله بار دفاع از انسان و حقوق وی جمع گرديده گهگاه تصميماتی اخذ می شود که با بنيان اين علم و تجربه مغاير است .
ايجاد بسيج و استقرار نيروی نظامی در کانون وکـلا ، در زمــره مواردی است که با اين اصـــول در نمی آميزد . به استناد ماده ۱ لايحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری :
" کانون وکلای دادگستری مؤسسه ای است مستقل و دارای شخصيت حقوقی که در مقر هر دادگاه استان تشکيل می شود ... "
بر طبق ماده ۲ لايحه قانونی مرقوم هیأت مديره عهده دار اداره امور مربوط به کانون بوده و رييس هیأت ، سمت رياست کانون را دارد و نماينده قانونی کانون در کليه مراجع رسمی است .
بايد ازياد نبريم که در پيشينه حکمت عملی اين سرزمين است : "هرکسی را بهر کاری ساختند" و بر اين مبنا هر کاری را به کاردانی و هر راهی را به راه داری .
نه تجربه ديگر کشورها نه لايحه قانونی استقلال کانون وکلا و نه عرف و منطق بر چنين تأسيسی در کانونی مستقل روا نمی دارد . گستره فعاليتهای نظامی و انتظامی در مقررات مختلف تعريف و تبيين شده است . تسری آن به يک کانون مستقل که تکاليف و اهداف آن منجزاً در قانون آمده است ، به دور از وجاهت منطقی است .

کانون مدافعان حقوق بشر
۲۷/۸/۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016