جمعه 1 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ايران در اوپک: قيمت نفت کمتر هم خواهد شد، ايلنا

- مشکل بازار نفت مديريت عرضه است

تهران- خبرگزاری کار ايران
قيمت نفت تحت تاثير بازار مالی آمريکا و اروپا به روند نزولی خود را ادامه خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد علی خطيبی، نماينده ايران در اوپک در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا گفت: قيمت نفت در حال حاضر بيش از بازار نفت از تحولات شاخص‌‏های مالی تبعيت می‌‏کند، به طوری که طی روزهای گذشته با کاهش شاخص‌‏های مالی در دنيا قيمت نفت نيز با کاهش مواجه شده است.
وی ادامه داد: علت اصلی اين امر آن است که با توجه به رکود صنعت و به خصوص بحران مالی شرکت‌‏های اتومبيل‌‏سازی در اروپا و آمريکا و حتی احتمال ورشکستگی آنها، ميزان مصرف نفت اين بخش‌‏ها به شدت کاهش می‌‏يابد.
خطيبی اظهارداشت: کاهش مصرف نفت شرکت‌‏های خودروسازموجب می‌‏شود تا بازار نفت به اين کاهش تقاضا واکنش نشان دهد و وقتی بازار يک ماه پس از روند کاهشی قيمت نفت تصميم به کاهش توليد می‌‏گيرد، نتيجه آن اين است که کاهش توليد اوپکی‌‏ها تاثير چندانی در بازار نفت نداشته و با توليد غير اوپکی‌‏ها جبران می‌‏شود.
نماينده ايران در اوپک خاطر نشان کرد: از طرف ديگر هنگامی که اوپک کاهش توليد می‌‏‌‏هد ولی همين ميزان از سوی توليدکنندگان غير اوپکی در بازار جبران می‌‏شود، در عمل بازار با کاهش عرضه‌‏ای مواجه نمی‌‏شود که بخواهد قيمت‌‏ها را متناسب کند؛ بنابراين همچنان شاهد کاهش قيمت در بازار جهانی هستيم.
خطيبی ادامه داد: در حال حاضر بازار نفت محتاج مديريت عرضه است و تا هنگامی که مديريت عرضه بر بازار اعمال نشود، اتفاقی برای قيمت نخواهد افتاد.
نماينده ايران در اوپک افزود: اوپک در دو جلسه اخير خود تصميمات خوبی گرفت ولی به خاطر اين که غير اوپکی‌‏ها همان ميزان کاهش توليد را جبران کردند بازار نفت متعادل نشد و در عمل اوپک مقصر شناخته شد.
خطيبی تصريح کرد: برای تعادل بازار نفت زمان عنصر اساسی است و بايد توليد‌‏کنندگان اوپک با غير اوپکی‌‏ها به تعادلی برسند تا بازار را متعادل کنند.





















Copyright: gooya.com 2016