یکشنبه 3 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشريه گام نو، در دانشگاه اراک، توقيف شد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: گاهنامه سياسی، اجتماعی گام نو (نشريه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اراک) توقيف شد.

کميته ناظر بر نشريات دانشگاه اراک با ارسال نامه ای به مدير مسئول اين نشريه دانشجويی با ذکر ۶ دليل، انتشار اين نشريه را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

در پی توقيف اين نشريه، انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اراک پاسخ خود را به کميته ناظر بر نشريات ارسال کرد. متن کميته ناظر بر نشريات دانشگاه اراک و جوابيه انجمن اسلامی دانشگاه اراک در ادامه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متن نامه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اراک در پاسخ به نامه کميته ناظر

کميته محترم ناظر بر نشريات
با اهدا سلام و احترام

پيرو نامه اين کميته به شماره ۵۹۳/۲۱ در خصوص توضيح خواسته شده پيرامون مطالب چاپ شده در نشريه گام­ نو در تاريخ ۱۴ آبان ماه توضيحات زير به محضرتان تقديم می­گردد:

لازم به ذکر است که ستون لغت­نامه دانشگاهی در درجه اول طنز بوده و طنز نقدی است تلخ که به بيان واقعيت­های موجود می­پردازد و نگاهی منتقدانه به مسائل جاری در دانشگاه داشته است.

و نيز اين مطلب و مطالب مشابه به آن در نشريات دانشجويی دانشگاه­های ديگر به چاپ رسيده است و هيچ­گونه توضيحی از سوی مسئولين اين دانشگاه­ها خواسته نشده است.

۱- شناسنامه نشريه گام نو اعم از نام مدير مسئول و صاحب امتياز و تاريخ نشر و شورای سردبيری و دوره نشر در آن ذکر شده است. و زمينه نشر و شماره نشر نيز سهواً در هنگام صفحه بندی فراموش شده است. که اين مسئله در نشريات ديگر نيز به وفور ديده شده است و در شماره­های بعدی گام نو اصلاح خواهد شد.

۲- عدم رعايت قطع انتشار در اين شماره از گام نو قابل توضيح نمی باشد. زيرا اين مورد در نامه کميته ناظر به انجمن به شماره ۵۸۱/۲۱ به مدير مسئول تذکر داده شده است. از طرفی نشريات ديگر در هر شماره با قطعی متفاوت انتشار می يابند. در حالی که از سوی کميته ناظر اقدامی برای جلوگيری از آن نشده است.

مشابهت نشريه گام نو با نشريه ذکر شده در نامه اين کميته به هيچ عنوان قابل بررسی نه در کميته ناظر و نه از طرف انجمن اسلامی است. اما بنا بر درخواست تعجب برانگيز کميته ناظر مبتنی بر توضيح در اين مورد قابل ذکر است که نشريه گام نو در شماره اول خود در سال جاری روز دوشنبه مورخ ۲۲/۷/۸۷ منتشر شد که قبل از نشريه مذکور توزيع گرديد .همچنين قالب اين نشريه توسط اعضای انجمن اسلامی و به وسيله جديدترين نرم افزارهای صفحه­ بندی روزنامه­ های بين المللی طراحی گرديده است و با نگاهی دقيق به اين دو نشريه تفاوت فاحش در صفحه­ بندی آن­ها مشخص می شود. و اين نکته که مطالب نشريه گام­ نو در دو ستون مجزا انتشار می يابد. حال آن که در نشريه ذکر شده در نامه اين کميته نوعی پراکندگی مکانی مطالب ديده می شود که عدم توجه به اين تفاوت نشان از بی دقتی است و نيز در مورد زمان توزيع اين نشريه در تاريخ ۱۴ آبان ماه لازم به ذکر است مجوز نشريه گام­ نو، گاهنامه می باشد لذا زمان انتشار و توزيع آن به دلخواه مسئولين اين نشريه است.

۳- تصوير صفحه اول و قرار گرفتن پرچم ايران و آمريکا در دو سوی يک زيپ شامل هيچ يک از موارد ذکر شده در ماده ۳۶ آيين نامه نشريات نمی باشد. و اين تصوير بارها در روزنامه­ ها و سايت­های رسمی و معتبر کشور که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند درج شده است (مانند روزنامه اعتماد، سايت تابناک و فرارو و …) که اين تصوير نشان از ابهام در روابط فعلی ايران و آمريکا دارد.





















Copyright: gooya.com 2016