یکشنبه 3 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: با نفت ۵ دلاری هم کشور را اداره می کنيم، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : رييس‌جمهور در حالی که در ساعت ۷.۳۰ صبح وارد نمايشگاه مطبوعات شد که تعداد بسيار اندکی از مسئولين غرفها در نمايشگاه حضور داشتند.رييس‌جمهور را در اين بازديد، ثمره هاشمی مشاور ارشد رييس‌جمهور، صفار هرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلهر مشاور رسانه‌يی رييس‌جمهور همراهی می‌کردند.

رييس‌جمهور در حالی که در ساعت ۷.۳۰ صبح وارد نمايشگاه مطبوعات شد که تعداد بسيار اندکی از مسئولين غرفها در نمايشگاه حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در حاشيه بازديد از نمايشگاه مطبوعات در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش قيمت نفت بر اقتصادگفت: قادريم کشورمان را با قيمت نفت هشت دلار و پنج دلار نيز اداره کنيم. ايران يک ملت بيدار است و اقتصاد ما يک اقتصاد درون‌زاست و ما می‌توانيم از درون نيازهای خود را تامين کنيم.

دکتر محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: کاهش قيمت نفت در اقتصاد جهانی اثر می‌گذارد و شايد يک نمادی از وضعيت اقتصاد جهانی است. اقتصاد مادی و سرمايه‌داری امروز به پايان دوران خود رسيده و وارد يک دوران رکود و به معنای ديگر وارد اضمحلال شده است و يکی از نشانه‌های آن اين است که مصرف نفت و قيمت آن نيز کاهش پيدا کرده است.

وی هم‌چنين درباره تاثير کاهش قيمت نفت بر اقتصاد ايران خاطرنشان کرد: برخلاف اظهارنظر برخی از افراد که می‌گويند اگر در دنيای غرب کسی سرما می‌خورد ملت ما بايد به خاطر آن تب کند، من عرض می‌کنم با طراحی‌ها و برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته اين موضوع تقريبا تاثيری بر اقتصاد ما نخواهد داشت. به خصوص با برنامه تحول اقتصادی که دولت در نظر دارد اجرا کند، ان‌شاءالله بخش اساسی ارتباط ما با نوسانات قيمت نفت قطع خواهد شد و از بين خواهد رفت و مشکلی پيش نمی‌آيد. در دوره‌ای اين کشور با نفت هشت دلار و ۱۰ دلار اداره شد و من از همين جا به آن‌هايی که در کاخ‌های استکباری نشسته‌اند و فکر می‌کنند کاهش قيمت نفت به ما آسيب می‌زند و برخی از آن‌ها گفته‌اند که کاهش قيمت نفت بحران سنگين در اقتصاد ايران به وجود می‌آورد، می‌گويم که نه خير! همين‌طور که سقوط بانک‌ها و نظام مالی شما تاثيری بر اقتصاد ما نداشت کاهش قيمت نفت نيز تاثير نخواهد داشت.

وی تاکيد کرد: همان‌طور که گفتم يک موقعی اين کشور با قيمت نفت هشت دلار و ۱۰ دلار اداره شده است، من همين‌جا اعلام می‌کنم که ما قادريم کشورمان را با قيمت نفت هشت دلار و پنج دلار نيز اداره کنيم. ايران يک ملت بيدار است و اقتصاد ما يک اقتصاد درون‌زاست. ما می‌توانيم از درون نيازهای خود را تامين کنيم؛ بنابراين اشکال قابل توجهی پيش نخواهد آمد. همين نوسانات قيمت محدود در بازار اتفاق می‌افتد، اما اقتصاد ما دچار مشکل اساسی نخواهد شد و برای رشد و توسعه صنعت و سرمايه‌گذاری ما اتفاق مهمی نمی‌افتد. ما خوشبختانه به اندازه کافی از نظر ارزی ذخيره داريم و پشتوانه‌مان قوی است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبنی بر وظيفه جنبش دانشجويی در دهه‌ چهارم انقلاب که رهبر معظم انقلاب آن را دهه‌ پيشرفت و عدالت نامگذاری کرده‌اند، گفت: دانشجويان و جنبش دانشجويی همواره پرچمدار پيشرفت مبتنی بر عدالت، پاکی و خداپرستی بوده‌اند. شايد برای جنبش دانشجويی ما يک آرزوی تاريخی بوده است که در فضای عمومی کشور چنين فرصتی ايجاد شود که پيشرفت و عدالت به گفتمان اصلی جامعه تبديل شود. من فکر می‌کنم که اکنون بهترين دوران فعاليت جنبش دانشجويی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که آيا روز ۱۶ آذر به دانشگاه خواهيد رفت؟ گفت: روز ۱۶ آذر نمی‌دانم، بايد تنظيم کنيم ولی بالاخره به دانشگاه می‌رويم، ما دانشگاهی هستيم.

رييس‌جمهور را در اين بازديد، ثمره هاشمی مشاور ارشد رييس‌جمهور، صفار هرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلهر مشاور رسانه‌يی رييس‌جمهور همراهی می‌کردند.

برخی از مسوولان غرفه‌ها به رسم يادبود شماره‌هايی از نشريه خود را به رييس‌جمهور اهدا کردند.

رييس‌جمهور در جريان بازديد از غرفه‌ها به رسم يادبود مطالبی در دفتر يادبود آن‌ها نوشت.

در جريان بازديد احمدی‌نژاد از غرفه موسسه‌ مطبوعاتی زن، نمايندگی رسانه‌های خارجی در تهران، مسوولان اين غرفه نشريه‌ ميدل‌ايست را که مربوط به خاورميانه است به رييس‌جمهور نشان داده و خاطرنشان کردند که اين نشريه در ارتباط با احمدی‌نژاد و ايران در هر شماره‌ خود مطالبی را منتشر می‌کند.

در هنگام بازديد رييس‌جمهور از غرفه رسانه‌های خارجی برخی از مسوولان اين غرفه که خارجی بودند با استقبال از حضور رييس‌جمهور درصدد بودند که با وی عکس يادگاری بگيرند.





















Copyright: gooya.com 2016