دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بحران در بازارهای مالی عربستان سعودی و کويت، سقوط شاخص سهام بورس دوبی، ايسنا

شاخص سهام در بازارهای مالی عربستان سعودی و کويت در معاملات روز گذشته (يک شنبه) به ترتيب بيش از ۱۶۷ واحد و ۶۶ واحد کاهش يافت.

به گزارش خبرنگار ايسنا در دوبی، بازارهای مالی عربستان سعودی و کويت هم چنان برای چندمين هفته متوالی شاهد کاهش شديد شاخص‌ها و حجم معاملات هستند و اين در حالی است که سرمايه گذاران نيز از روند نزولی شاخص و سکوت دولت و عملکرد مسوولان ناراضی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در معاملات روز گذشته (يکشنبه) در بازار مالی عربستان سعودی بيش از۳۳۱ ميليون و۹۵۴ هزار سهم به ارزش شش ميليارد و ۱۸۵ ريال سعودی معامله شد که شاخص سهام در اين بورس بيش از ۳.۷۷ درصد ( ۱۶۷.۰۴ واحد ) کاهش يافت و شاخص کل سهام در بازار مالی عربستان سعودی به ۴۲۶۴.۵۲ واحد رسيد.

هم چنين در معاملات روز گذشته در بازار مالی کويت بيش از ۴۱۴.۳ ميليون سهم به ارزش ۱۱۹.۷ ميليون دينار داد وستد شد که شاخص سهام در اين بورس بيش از ۶۶.۶ واحد کاهش يافت و شاخص کل سهام در بازار مالی کويت به ۸۸۰۹.۳ واحد رسيد.

***

سقوط شاخص سهام بورس دوبی به زير ۲ هزار واحد برای نخستين بار

حجم خسارت‌های وارده به بازارهای مالی امارات متحده عربی در معاملات روز گذشته (يکشنبه) از مرز۱۰ ميليارد و۴۰۰ ميليون درهم گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در دوبی، بازارهای مالی امارات متحده عربی بيست و نهمين هفته متوالی بحران را با خسارت‌های جبران ناپذير آغاز کردند و اين در حالی است که در هفته گذشته بانک الخليج بزرگترين سهامدار در بازارهای مالی بيش از۱۰ درصد از سهام خود را بازخريد کرد که کارشناسان مالی پيش بينی کرده بودند که هفته جاری شاهد افزايش استثنايی شاخص‌ها خواهند بود.

در معاملات روز گذشته (يکشنبه) در بازار مالی دوبی بيش از ۲۲۷ ميليون و۸۷۰ هزار سهم به ارزش۳۰۰ ميليون و۷۱۰ هزار درهم معامله شد که شاخص سهام در اين بورس بيش از ۹۵.۰۹ واحد ( ۴.۷ درصد ) کاهش يافت و شاخص کل سهام در بازار مالی دوبی به ۱۹۱۷.۱۵ واحد رسيد که شاخص سهام در بازار مالی دوبی برای نخستين بار به زير دو هزار واحد سقوط کرد.

هم چنين بيش از ۱۸۲.۹ ميليون سهم به ارزش ۲۷۸.۶۹۱ ميليون درهم در بازار مالی ابوظبی داد و ستد شد که شاخص سهام در اين بازار مالی بيش از ۱.۲۶ درصد کاهش يافت و شاخص کل سهام در بازار مالی ابوظبی به ۲۷۹۷.۷۶ واحد رسيد.





















Copyright: gooya.com 2016