سه شنبه 5 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خالد مشعل: عباس حق فراخوانی برای برگزاری انتخابات زودهنگام را ندارد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس دفتر سياسی جنبش حماس از مخالفت اين جنبش با اظهارات اخير رئيس حکومت خودگردان فلسطين مبنی بر احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد.
به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاری فرانسه، «خالد مشعل»، رئيس دفتر سياسی جنبش حماس در کنفرانس خبری در دمشق گفت که «محمود عباس»، رئيس‌‏حکومت خودگردان فلسطين حق اعلام انتخابات حکومت خودگردان را دارد ولی حق برگزاری انتخابات مجلس در نهم ژانويه را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشعل همچنين با اقدام شورای مرکزی سازمان آزاديبخش فلسطين(ساف) که روز يک‌‏شنبه عباس را به عنوان رئيس کشور فلسطين برگزيد، مخالفت کرد و گفت: «حماس روی کار آمدن دولت واقعی در فلسطين را خواستار است.»
اين درحالی است که عباس روز يکشنبه اعلام کرد که در صورت شکست گفت‌‏وگوهای ملی، انتخابات مجلس قانونگذاری و رياست حکومت فلسطين در اوايل سال آينده برگزار می‌‏شود.
عباس در سخنرانی تلويزيونی خود گفت: «تاکيد می‌کنيم پايان امسال مهلت آغاز گفت‌‏وگوهای ملی در فلسطين است اگر به درخواست ما توجهی نشود ما برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و رياست حکومت خودگردان را اعلام می‌کنيم.»
حماس و فتح مهم‌‏ترين جنبش‌‏های فلسطين هستند. اختلافات اين دو جنبش بزرگ در فلسطين از زمان اعمال کنترل حماس بر نوار غزه در ژوئن سال ۲۰۰۷ ميلادی و بيرون راندن نيروهای امنيتی حکومت خودگردان از اين منطقه افزايش پيدا کرده است. اين مناقشه به‌‏خاطر اختلاف‌‏نظر در مورد زمان پايان دوران رياست‌‏جمهوری عباس در ماه‌‏های اخير افزايش يافته است.
حماس معتقد است که دوران رياست‌‏جمهوری عباس که در ژانويه ۲۰۰۵ انتخاب شده است، در ماه ژانويه ۲۰۰۹ ميلادی به اتمام می‌‏رسد و پس از آن بايد انتخابات برگزار شود. اما عباس از برگزاری هم‌‏زمان انتخابات پارلمانی و رياست‌‏جمهوری حمايت می‌‏کند، زيرا دوره رياست‌‏جمهوری وی را تا سال ۲۰۱۰ تمديد می‌‏کند.





















Copyright: gooya.com 2016