سه شنبه 5 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی نحوه دستگيری ۳ "جاسوس موساد" را تشريح کرد: دادستان درخواست اعدام دارد، فارس

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب تهران نحوه شناسايی و دستگيری ۳ جاسوس سرويس اطلاعاتی رژيم صهيونيستی را تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سعيد مرتضوی در نشست خبری امروز خود در دادسرای عمومی تهران، ‌به تشريح عملکرد و اقدامات اين شبکه جاسوسی پرداخت و افزود: همان‌گونه که قبلاً در خبرها اعلام شده بود، نيروهای توانمند سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران موفق به شناسايی و کشف شبکه پيچيده جاسوس سرويس اطلاعاتی رژيم صهيونيستی در کشورمان شدند.
مرتضوی در رابطه با اين شبکه جاسوسی گفت: برخی از وسايلی که اين شبکه جاسوسی استفاده می‌کرده است توسط نيروهای سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشف و ضبط شده است.کيف مجهزی که شامل تجهيزات ارتباط ماهواره‌ای برای برقراری ارتباط با موساد بدين نحو که پس از جمع‌آوری اطلاعات آنها را توسط لپ‌تاپ تجهيز شده ثبت و ضبط می‌کردند و از طريق تجهيزات ماهواره‌ای به اسراييل ارسال می‌شده است. همچنين بسياری از درخواست‌های موساد توسط نيروهای سپاه کشف شده و در پرونده موجود است. افسران موساد نيازمندی‌های خود را به اين افراد اعلام می‌کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان تهران تعداد افراد دستگير شده را ۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۳ نفر ديگر نيز در حلقه حفاظتی نيروهای امنيتی سپاه هستند و فعلاً آزادند.
مرتضوی گفت: بر اساس اطلاعات موجود در پرونده ، موساد در ۱۷ جلسه به اين افراد آموزش‌های تئوری لازم را ارائه داده است و اين افراد در شهرهای هرتسليا و کيتسليای فلسطين اشغالی چهار جلسه آموزش عملياتی و تخصصی ديده‌اند. در اين جلسات به افراد عمليات‌های ترور، انفجار اماکن، عمليات‌ رانندگی‌های حرفه‌ای با موتور و خودرو، آموزش دوربين‌های مخصوص، کامپيوتر و تجهيزات ماهواره‌ای و ديگر آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند.
مرتضوی در توضيح ديگر تجهيزات اين شبکه گفت: کيف‌های مجهز به جاسازی اسناد و پول برای انتقال اسناد و مدارک سری در اختيار اين جاسوسان قرار داده شده است.يکی ديگر از وسايل کشف شده از اين گروه دوربين‌های عکاسی و فيلمبرداری ديجيتال مجهز و پيشرفته‌ای است که از طريق آنها از اماکن و محل‌های درخواستی فيلمبرداری می‌شده است. اين فيلم‌ها توسط چرخ‌های انتهای کيف‌های مسافرتی از کشور خارج می‌شده‌اند. در واقع اين چرخ‌ها در انتهای کيف‌های مسافرتی نصب می‌شده‌اند و مأمورين از وجود فيلم در آنها اطلاعی نداشتند.
يکی ديگر از وسايل کشف شده از اين گروه اسيلسکوپ برای تست امواج است. جی پی اس ،فاصله ياب ليزری، تلفن ماهواره‌ای ايريديوم از ديگر وسايل کشف شده از اين جاسوسان است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: خوشبختانه اين شبکه جاسوسی قبل از هر اقدامی توسط نيروهای سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگير شده‌اند.
مرتضوی به تشريح شروع کار اين شبکه پرداخت و افزود: يکی از اين افراد توسط عوامل موساد شناسايی و جذب می‌شود. اين فرد از طريق کنسولگری اسراييل در يکی از کشورها جذب می‌شود و بعد از آموزش های لازم موفق به جذب تعداد ديگری از افراد مرتبط می شود و اقدام به سازماندهی اين افراد می کند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه به محض اينکه اين سرويس کار خود را شروع کرد و اولين فرد جاسوس به کشور وارد شد، حفاظت اطلاعات سپاه اين فرد را شناسايی و تحت تعقيب قرار داد.اين فرد وظيفه داشت تا به افراد رده بالای سپاه نزديک شده و اطلاعاتی از تأسيسات موشکی، نظامی و همچنين محل سکونت سپاهيان کسب و به موساد ارسال کند. پس از اطلاع دادسرای تهران از اين موضوع دستور نظارت و جلب اين افراد صادر شد.
مرتضوی ادامه داد: در اين مرحله اين افراد بازداشت و در چتر حفاظتی سپاه قرار گرفتند. اين جاسوسان بر اساس توصيه‌های حفاظتی اقدام به شناسايی ديگر افراد اين شبکه کردند.در چند هفته گذشته سرويس موساد پس از اينکه احساس کرد که جاسوسانشان لو رفته به افراد دستور دادند وسايل مهم جاسوسی خود را نابود کنند و از بين ببرند. روش نابودی اين وسايل خرد کردن، آتش زدن و نابودی کامل تجهيزات بود و دستور داده بودند تا از مراحل نابودی فيلمبرداری شده و آن را ارسال کنند.
مرتضوی گفت: خوشبختانه قبل از اينکه دستور موساد عملی شود نيروهای حفاظتی سپاه وارد عمل شده و وسايل را ضبط و توقيف کردند.
دادستان تهران گفت: تا زمانی که نيازهای نيروهای حفاظت اطلاعات سپاه و کسب اطلاعات کامل‌تر تکميل نشود مجازات اين شبکه انجام نمی‌شود. پرونده به لحاظ قضايی تکميل است اما برای رسيدگی، محاکمه و صدور رأی منتظر اقدامات اطلاعاتی و رفع نيازمندی‌های حفاظت اطلاعات سپاه هستند و پس از آن رأی اين اقدام خائنانه را صادر خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: به رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهور، رئيس قوه قضاييه و مسئولان کشور، به دليل اشراف اطلاعاتی نيروهای سازمان حفاظت اطلاعات سپاه تبريک می‌گويم. اين اشراف اطلاعاتی به قدری بالا بود که تمامی اعضای اين شبکه قبل از هر اقدامی دستگير شدند و موساد متوجه اينکه جاسوسانش توسط نيروهای سپاه شناسايی شده‌اند نشد.
مرتضوی گفت: اين شبکه از ۶ ماه قبل کشف شده و به دليل محرمانه بودن پرونده از اعلام جزئيات بيشتر خودداری می‌کنم. حوزه فعاليت اين شبکه جاسوسی در سطح کشور بوده و موضوعاتی چون ترور دانشمندان نظامی، انفجار تأسيسات نظامی موشکی و استراتژيک کشور از جمله اقداماتی بوده که موفق به انجام آن نشدند.
مرتضوی گفت: نيروهای حفاظت سپاه پس از کشف اين شبکه به منظور شناسايی تمام افراد اقدام به ارائه اطلاعات سوخته به موساد کردند تا بتوانند تمامی افراد شبکه را دستگير کنند. سناريو و تدبيری که سازمان حفاظت سپاه به کار گرفته ۱۰۰ درصد موفق بوده است و موجب جلوگيری از ضربه به امنيت کشور شده است.
مرتضوی گفت: افسران موساد در ۵ کشور مختلف از جمله کشورهای همسايه با اين جاسوسان جلسه داشتند. اسامی افسران موساد که با اين افراد همکاری داشتند شامل، سالی، سامی، پيتر، خسرو، زکی و... بوده است.
دادستان تهران درباره سير حقوقی و قضايی اين پرونده گفت: طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازت اسلامی که تصريح دارد هر کس نقشه‌ها، اسرار و تصميمات داخلی و خارجی را به افرادی که فاقد صلاحيت هستند منتقل کند جاسوس به شمار می‌رود در ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی قانونگذار تصريح کرده هر کس با دول خارجی متخاصم همکاری کند اگر نوع همکاری در حد محاربه باشد مجازات اعدام و اگر محاربه نباشد ۱۰ سال حبس تعيين کرده است.
وی در پايان گفت: انشاء‌الله ظرف ۳ تا ۴ هفته آينده اقدام به تکميل پرونده قضايی و محاکمه و صدور رأی برای اين افراد خواهيم کرد. مجازات قانونی که برای اين افراد توسط دادستان درخواست می‌شود اعدام است.





















Copyright: gooya.com 2016