سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


از "نافرمانی مدنی" تا "بدفرمانی مدنی" (بخش سوم)، نظرات ديويد ثورو، پژوهشی از عمار ملکی

عمار ملکی
هنری ديويد ثورو: "آيا شهروند می بايد مجبور باشد وجدانش را حتی لحظه ای، يا ذره ای، به قانون‏گذاران بفروشد؟ پس وظيفه ی وجدان بشری چيست؟... فکر می کنم که قبل از هر چيز می بايد انسان بمانيم و پس از آن شهروند. خردمندانه نيست که به قانون همان احترامی را بگذاريم که به حقيقت و راستی." ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و بازآفرينی مستمر ضدفرهنگ، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
سياست‌زدگی آن بيماری سرطانی است که فرهنگ ايران‌شهر به آن گرفتار آمده است. اين چنين است که نقد فرهنگی جامعه ايران، می‌بايست از نقد سياست‌زدگی شروع کند. و اين به معنی غافل شدن از بيماری‌های ديگر نيست، بل به معنی يافتن آن آسيب اصلی فرهنگی است که موثر در ديگر آسيب‌هاست و مشدد پنهان و آشکار آن‌ها ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان ملل متحد محاصره غزه توسط اسرائيل را شرم آور خواند، بی بی سی

مقامات سازمان ملل متحد در نوار غزه محاصره اين منطقه توسط اسرائيل را شرم آور خوانده و می گويند چنانچه اسرائيل اجازه ورود مواد غذايی را ندهد، موجودی مراکز توزيع آذوقه تا دو روز ديگر تمام خواهد شد.

اسرائيل از يک هفته قبل مانع ورود کالا از جمله مواد غذايی و سوخت به داخل نوار غزه شده و اين اقدام سبب شده بود که از دوشنبه شب گذشته به علت نداشتن سوخت، تنها نيروگاه برق نوار غزه تعطيل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بامداد امروز سه شنبه، ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان)، اسرائيل ارسال سوخت به نيروگاه نوار غزه را از سر گرفت ولی هنوز اجازه ورود مواد غذايی به داخل نوار غزه را نداده است.

اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل، پس از ملاقات با تونی بلر، نخست وزير سابق بريتانيا و نماينده گروه چهارگانه مذاکرات صلح خاورميانه، اعلام کرد که با وجود ادامه موشک پرانی از باريکه غزه به داخل خاک اسرائيل، اين کشور برای کاهش مشکلات ساکنان غزه، تحريم ارسال سوخت نيروگاهی را تا حدودی لغو می کند.

نيروگاه غزه، که نياز حدود نيم ميليون تن از ساکنان باريکه غزه به برق را تامين می کند ، از روز دوشنبه به دليل اتمام سوخت نيروگاهی بسته شد.

اسرائيل هفته گذشته اعلام کرد که به دليل ادامه موشک پرانی تندروهای فلسطينی وابسته به جنبش حماس، ارسال مواد سوختی به باريکه غزه را متوقف می کند و روز گذشته نيز دفتر وزير دفاع اين کشور گفت که تحريم سوختی غزه تا زمانی که موشک باری فلسطينيان قطع نشود ادامه خواهد داشت.

با توقف فعاليت نيروگاه غزه، روز گذشته بخش هايی از باريکه غزه بدون برق ماند و دشواری هايی را برای ساکنان منطقه در پی آورد.

به گفته سخنگوی دولت اسرائيل، تصميم به از سرگيری نسبی ارسال سوخت به غزه در پی درخواست آقای بلر از وزير دفاع اسرائيل اتخاذ شد.

آقای باراک پس از گفتگو با تونی بلر گفت که لغو تحريم سوختی عليه غزه براساس ملاحظات بشردوستانه صورت گرفته اما افزود که هيچ کشوری در جهان نمی تواند ادامه حملات موشکی و ساير اقدامات خشونت آميز عليه شهروندان خود را بپذيرد و به آن واکنشی نشان ندهد.





















Copyright: gooya.com 2016