چهارشنبه 6 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راکت کاوش ۲ به فضا پرتاب شد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
راکت کاوش- ۲توسط کارشناسان هوافضا با موفقيت به فضا پرتاب شد.

به گزارش"ايلنا"، در راستای تحقق اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور و برنامه راهبردی فضايی جمهوری اسلامی ايران و به منظور ايجاد بستر توسعه علمی و فناوری در حوزه فضا، به همت متخصصين و کارشناسان پژوهشگاه هوا فضا جمهوری اسلامی ايران راکت کاوش ۲ با موفقيت به فضا پرتاب و با انجام ماموريت خود بوسيله چتر مخصوص پس از دقايقی به زمين بازگشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرتاب اين راکت کاوش با اهداف ثبت و ارسال صحيح داده های محيطی ارسال صحيح و به موقع فرامين ، انجام جدايش موتور و محموله و عملکرد صحيح سيستم بازيابی صورت پذيرفت که نتايج حاصله در طول مدت حضور در فضا با اهداف مورد نظر منطبق بود.
راکت کاوش ۲ دارای سه بخش عمده شامل ، مجموعه حامل ، مجموعه آزمايشگاه فضايی و مجموعه بازيابی می باشد.
جايگاه ويژه پروژه راکت ها کاوش در ميان پروژه ها و سيستم های فضايی کشورهای مختلف موجب گرديده هم اکنون نيز با گذشت حدود ۵۰ سال از ساخت و پرتاب اولين راکت کاوش، کشورهای صاحب تکنولوژی فضايی، هر ساله تعداد زيادی از اين راکتها را به منظور توسعه علوم و فناوری به فضا پرتاب نمايند.
دستيابی به مجموعه آزمايشگاه فضايی برای داده پرداری از فضای جو، تست زير سيستم فضايی و دستيابی بازيابی، تجربه کار گروهی انجام شده توسط محققين دانشگاهی در يک پروژه علمی - فناوری از دستاوردهای پرتاب راکت کاوش ۲ به شمار می رود.
با توجه به مهمترين دستاورد اين پروژه يعنی بازگشت محموله مورد نظر و فرود سالم آن بر روی زمين که نخستين بار در کشور صورت می پذيرد اعتماد به نفس و اميد به آينده فضايی می گردد.





















Copyright: gooya.com 2016