شنبه 9 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امين نظری، دبير واحد حقوق بشر تحکيم، بازداشت دانشجويان علامه را محکوم کرد، اميرکبير

- روسای دانشگاه ها به دنبال گرفتن حکم بازداشت

خبرنامه اميرکبير: امين نظری، مسئول واحد حقوق بشر دفتر تحکيم وحدت، بازداشت مظلومانه ۴ دانشجوی دانشگاه علامه را محکوم کرد.

صادق شجاعی، مهدی گلرو، سعيد فيض الله زاده و مجيد دری، ۴ عضو انجمن اسلامی دانشگاه علامه، در پی ۲ سال محروميت از تحصيل که عملا به اخراج آن ها از دانشگاه می انجاميد هفته گذشته تحصن آرامی را در دانشکده ادبيات دانشگاه علامه ترتيب دادند. پس از گذشت سه روز از تحصن آرام اين ۴ فعال دانشجويی و بعد از چندين بار ضرب و شتم و بيرون انداختن آن ها از دانشگاه توسط نيروهای حراست و انتظامات، عاقبت اين دانشجويان با شکايت رئيس دانشگاه و اصرار او بر صدور حکم جلب بازداشت و روانه زندان اوين شدند. اين دانشجويان از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذا زده اند. گزارش های رسيده حاکی از آن است که اين ۴ دانشجو به علت اعتصاب غذا در وضعيت نامساعدی به سر می برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امين نظری در گفت و گو با خبرنامه اميرکبير ضمن محکوم کردن بازداشت اين دانشجويان گفت: «از اتفاقی که برای چهار دانشجوی دانشگاه علامه افتاد بسيار متاسفيم. اين دوستان در کمال مظلوميت بازداشت شدند. در حالی که خانم گلرو و آقايان شجاعی، فيض الله زاده و دری دو سال تلاش کردند تا بتوانند به حقوق مسلم خود، حق تحصيل، دست يابند اما اين تلاش ها بی نتيجه ماند. آن ها به ناچار بعد از دو سال محروميت از تحصيل که به اخراج آن ها منجر می شد دست به تحصن آرام در صحن دانشگاه زدند و خواستند از طريق اعتراض مدنی به حقوق تضعيع شده خود دست يابند که با ضرب و شتم و بازداشت روبرو شدند که اين مسئله مايه تاسف بسيار است.

مسئول واحد حقوق بشر دفتر تحکيم وحدت در ادامه تاکيد کرد: امروز حتی اعتراض بر حق دانشجويان را برنمی تابند. اما وقاهت از ضرب و شتم نيز فراتر رفته است و شکايت روسای دانشگاه ها نيز در اين دولت به عرف رايج تبديل شده است. متاسفانه روسای دانشگاه ها، که بايد مدافع حقوق دانشجويان بوده و خواستار عدم برخورد نهادهای خارج از دانشگاه با آن ها باشند، امروز به شاکيان حرفه ای دانشجويان تبديل شده اند. در قضيه اخير دانشگاه علامه در حالی که نهادهای امنيتی نيز وارد مسئله نشده اند، رئيس دانشگاه علامه با اصرار و با ارسال گزارش های دروغ مقامات قضايی را در خصوص صدور حکم جلب و بازداشت اين ۴ دانشجو متقاعد می کند.

نظری همچنين افزود: ما در دانشگاه پلی تکنيک ديديم که سه دانشجو در هفته های گذشته با شکايت رييس دانشگاه به مدت يک روز در بازداشت به سر بردند و از سويی شکايت رييس دانشگاه تهران از مديرمسئول روزنامه اعتماد ملی را شاهد بوديم آن هم به خاطر يادداشتی که در روزنامه در انتقاد به نصب گيت های امنيتی در دانشگاه تهران چاپ شده بود. متاسفانه آقای رهبر با استفاده از نفوذ امنيتی خود توانست حکم جلب برای روزنامه نگاران بگيرد. و حالا رييس دانشگاه علامه، که روی همه را در سرکوب دانشجويان سفيد کرده، با شکايت خود از چهار دانشجوی دانشگاه علامه که خواستار حق تحصيل بودند آن ها را از دانشگاه به پشت ميله های زندان فرستاده است.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم خاطرنشان کرد: گويی روسای دانشگاه های منتصب دولت نهم جنس دانشجويان را نمی شناسند و نمی دانند که احکام انضباطی و بازداشت سبب نمی شود که دانشجويان از آزاديخواهی و حق طلبی دست بکشند. ما در دفتر تحکيم وحدت حمايت خود را از چهار دانشجوی بازداشت شده علامه و همه محروم شدگان از تحصيل اعلام نموده و اين بازداشت را لکه ننگی ديگر در کارنامه حجت الاسلام شريعتی، رييس دانشگاه علامه، می دانيم. ما به شدت نگران وضعيت جسمی دوستان در بند خود هستيم. چرا که اخبار نگران کننده ای از بستری آن ها در بهداری زندان به دنبال اعتصاب غذای آن ها دريافت کرده ايم. ما خواستار آزادی هر چه سريعتر اين ۴ دانشجو و بازگشت آن ها سر کلاس های درس هستيم.

نظری در پايان به خبرنامه اميرکبير گفت: لازم به يادآوری است در حالی که دبير و نايب دبير انجمن اسلامی دانشگاه علامه در زندان به سر می برند چند روز پيش نيز انجمن اسلامی جعلی اين دانشگاه اقدام به برگزاری انتخابات کرد که با عدم استقبال دانشجويان روبرو شد. اين مسئله نشان از اين دارد که دانشجويان آگاه هستند و سره را از ناسره تشخيص می دهند.





















Copyright: gooya.com 2016