چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: تورم ناشی از اجرای طرح تحول به سختی قابل کنترل است، مهر

رئيس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که معتقد است تورم ناشی از طرح تحول اقتصادی به سختی قابل کنترل خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد توکلی که در حاشيه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران سخن می گفت با تاکيد بر اينکه طرح تحول اقتصادی بدون ارزيابی کارشناسی نبايد اجرا شود اظهار داشت: اين نحوه رفتار که دولت بخواهد بدون ارزيابی صحيح و کار کارشناسی طرح تحول را اجرا کند مناسب نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه آيا مجلس در صورت تورم زا بودن طرح تحول اقتصادی آن را تصويب خواهد کرد يا خير بيان داشت: من نمی توانم از طرف مجلس سخن بگويم و مرکز پژوهشها نيز در اين زمينه نظر قاطعی اعلام نکرده است.

رئيس مرکز پژوهشهای مجلس در پاسخ به اين سئوال نظرات دولت و مجلس برای اجرای طرح تحول اقتصادی چه اندازه به هم نزديک شده است تاکيد کرد: کميسيون ويژه تا کنون دو گزارش در مورد طرح تحول اقتصادی ارائه کرده که طی آن ۱۵ سئوال از دولت پرسيده شده است اما تا کنون به هيچکدام از اين سئوالات پاسخی داده نشده است و عدم پاسخگويی به سئوالات نشان دهنده اين است که نظرات دولت و مجلس در اين زمينه هنوز به هم نزديک نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه چرا با وجود گذشته سه هفته از تصويب لايحه هدفمند کردن يارانه ها در دولت اين لايحه هنوز به مجلس تقديم نشده است اظهار داشت: ممکن است احساس کرده اند که لايحه نيازمند مطالعه بيشتر است.

رئيس مرکز پژوهشهای مجلس در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم حضور رئيس جمهور در جلسه امروز مجلس که قرار بود برای ارائه لايحه هدفمند کردن يارانه ها انجام شود بار ديگر تاکيد کرد شايد به دليل مطالعه بيشتر طرح رئيس جمهور امروز به مجلس نيامده است.

وی گفت: در مجموع دولت اصرار دارد با کمک مجلس طرح تحول اقتصادی را پيش ببرد و مجلس هم به دنبال خير و صلاح مردم است و می خواهد ببيند تورم ناشی از طرح تورم اقتصادی را می توان کنترل کرد يا خير.

توکلی در پايان تاکيد کرد : نظر شخصی خود من اين است که تورم اين طرح را به سختی می توان کنترل کرد.





















Copyright: gooya.com 2016