چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو سال حبس برای سه فعال اجتماعی بهايی در ياسوج، مجموعه فعالان حقوق بشر

سه فعال اجتماعی بهايی در شهر ياسوج به نامهای زليخا موسوی ، روحيه يزدانی و علی عسکر روانبخش توسط دادگاه انقلاب شهر مذکور در پی برگزاری دادگاه مورخه ۲۸/۸/۸۷ به تحمل دو سال حبس تعزيری محکوم گرديدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم ها زليخا موسوی و روحيه يزدانی در بهار سال جاری اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش فضائل با موضوعاتی همچون احترام به والدين ، صداقت ، عدالت و .. در بين کودکان با اطلاع و رضايت والدين آنان نمودند.
در مرداد ماه سال جاری اداره اطلاعات از ادامه برگزاری کلاسهای مذکور جلوگيری نمود و دو فرد مذکور به همراه آقای علی عسکر روانبخش (همسر خانم موسوی) را به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجويی قرار دادند ، همچنين با مراجعه به منزل آنان تعدادی از کتب و تصاوير مذهبی به همراه لوازم شخصی آنان را ضبط نمودند.
در تاريخ ۵/۸/۸۷ هر سه فعال بهايی به ستاد خبری وزارت اطلاعات در شهر ياسوج احضار و همگی بازداشت گرديدند ، و حداقل تا سه شبانه روز پس از بازداشت آنان خانواده های اين افراد در بی خبری و نگرانی پيگير سرنوشت آنان بودند.
با انتقال آنان به زندان مرکزی شهر ياسوج خانواده ها از سرنوشت آنان مطلع گرديدند اما به دليل ممنوع بودن ملاقات قادر به ملاقات آنان نگرديدند.
نهايتاً دادگاه اين افراد با اتهامات اقدام عليه امنيت کشور از طريق تشکيل کلاسهای ضد اسلامی برگزار و همگی آنان به تحمل دو سال حبس تعزيری محکوم گرديدند.
اين افراد هم اکنون نيز از حق داشتن ملاقات با خانواده محروم می باشند ، شايان ذکر است خانم يزدانی دارای سه فرزند کودک و نوجوان دختر می باشد ممانعت از ملاقات ايشان باعث ايجاد مشکلات شديد روحی و روانی برای فرزندان ايشان گرديده است.





















Copyright: gooya.com 2016